MuscleMeat

Gezond gewicht, maar nog steeds te dik

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ano_166290

Cool Novice
Lid geworden
7 okt 2018
Berichten
40
Waardering
4
Lengte
1m86
Massa
82kg
hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over de progressie van mijn lichaam

Ik ben nu zo’n 2 maanden bezig met sporten. Een combinatie van cardio en kracht. Ik ben 186 en ik weeg momenteel 80,5 kilo. 2 maanden geleden woog ik 83 kilo, dus ik ben wel wat afgevallen de laatste tijd. Ik heb ook niet het idee dat ik spiermassa ben verloren, maar juist meer het idee dat ik meer spiermassa heb opgebouwd. Toch zie ik weinig verschil als ik kijk naar mijn buik. Ik blijf zeg maar vooral dat vet onder mijn navel houden en de beruchte lovehandles.

Nou is mijn vraag; focus ik me nu wel op het goede? Ik volg een workout schema van nike trainingsclub en ik hou mijn dagelijkse kcal bij met lose it. Wat moet ik doen om dit vet te verliezen?
 
Ik ken die stickies al. Ik ben wel tevreden over mijn huidige voedingschema, maar af en toe neus ik daar nog wel is in. Ik eet onder mijn dagelijk kcal behoefte dus in theorie zou ik ook door moeten blijven gaan met afvallen. De vraag is vooral of ik me meer op cardio of kracht moet gaan focussen? Of gewoon doorgaan moet gaan zoals ik het nu doe, want ik voel me wel sterker worden en mijn gewicht gaat nu ook omlaag alleen is het niet te zien. Ik ben wel bang dat als ik veel meer op kracht ga concentreren ik er juist dikker uit ga zien vanwege de vetlaag ik heb. Of is dat iets dat door krachttraining ook kan verdwijnen, want ik heb namelijk geen extreem hoog VP?
 
Post je voeding (inclusief de macro'sen onderhoud) en training eens ( schema/frequentie etc.).
 
Ik let niet op al mijn macro’s die ik nu neem. Ik let er vooral op dat ik niet boven het kcal gebruik kom te zitten. Ik kan je wel een indicatie geven hoe mijn eetpatroon er op een dag eruit kan zien;

Ontbijt; 2 botterhammen met kaas en een stuk fruit

Tussendoor; plakje ontbijtkoek met boter

Lunch; pistoletje met 2 gekookte eieren, botterham met filet american en een smoothie van roodfruit en magere yoghurt.

Diner; 4 kippenpoten uit de oven met gemengde groente salade.

Snack; bakje lays oven chips.

Voor de rest drink ik enkel water of koffie of thee zonder suiker of melk.

Dit was mijn voeding van gister

Trainingschema kan ik lastig uitleggen, maar ik kan je wel wat screenshots sturen hoe een conditietraining/krachttraining er voor mij nu uit ziet. Ik doe alles thuis.
 
;;

6E8CD68E-81EF-4FF5-BA43-EE2EDFCC9008.jpeg


A9578E74-51C7-4CC4-857D-B85605C5BD9D.jpeg


EA740205-1671-4377-ABEB-B3CD445C225F.png


FE79545A-40CE-43AF-8404-B48BF4DC4AC7.png


E2A109E0-3318-4525-B804-79CB132625A6.png


B3C507C6-F09F-4AC9-8F86-D9E3D376FE9D.png


0A8ECAF2-13A4-4C82-ADBF-78D257C709FA.png


6E61787C-AC6C-48B5-9001-8ED2DABA890E.png


567B2E9E-3901-4A4A-B5A7-4A6D43189D84.png
 
Zulke trainingen doe ik 4 keer per week en dan voeg ik er zelf nog wat van kracht aan toe zoals push ups, sit ups, crunches etc. dus ik kom dan per training op zo’n 45 minuten tot een uur
 
Ik let er vooral op dat ik niet boven het kcal gebruik kom te zitten.
wat is dan je kcal behoefte? Gezien je aangeeft hieronder te zitten moet je dat dus wel weten....
En hoeveel eet je dan in kcal? je zegt te weten eromder te zitten.... dus ergens moet je t weten...

maar feitelijk gezien doe je dus maar wat?
 
Op internet uitgerekend 2200 kcal en mijn gebruik is nu zo’n 2k. Maar hier zie ik ook mijn probleem overigens niet in. De vraag was meer of ik me meer op cardio of kracht moet focusen om mijn vet te verliezen.
 
Afvallen is simpelweg minder binnen krijgen dan je verbruikt.
Cardio kan als ondersteuning. Spieren opbouwen kan alleen is meer eet dan je verbruikt.

Aangezien je niet weet wat je eet en hoe je voeding goed in elkaar zit weet je niet wat je doet.

Dus
1. ga je voeding eens goed nder de loop nemen en maak een schema. (zie de link)
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
2. ga een goed trainingsschema volgen voor krachttraining (zie link)
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
3. na je KT kan je wat cardio toevoegen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Als je vanaf het begin je taille had opgemeten dan had je nu wat accurate info mbt je Vp%
 
En wat zijn dat voor flut oefeningen, je verwacht toch niet dat je daardoor meer spiermassa aan gaat zetten ?

Get real
 
En wat zijn dat voor flut oefeningen, je verwacht toch niet dat je daardoor meer spiermassa aan gaat zetten ?

Get real

Dit zijn niet de oefeningen die ik doe voor kracht. Mijn conditie is flut en door deze oefeningen zet ik die op de proef.
 
Als je de stickies hebt gelezen dan begrijp je denk ik ook wel waarom dat Viva Nike schema je niet verder helpt naar je doelen...
 
Afvallen is simpelweg minder binnen krijgen dan je verbruikt.
Cardio kan als ondersteuning. Spieren opbouwen kan alleen is meer eet dan je verbruikt.

Aangezien je niet weet wat je eet en hoe je voeding goed in elkaar zit weet je niet wat je doet.

Dus
1. ga je voeding eens goed nder de loop nemen en maak een schema. (zie de link)
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
2. ga een goed trainingsschema volgen voor krachttraining (zie link)
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
3. na je KT kan je wat cardio toevoegen.

Oke ik wist inderdaad niet dat je pas spiermassa opbouwt naarmate je meer eet dan verbruikt. Ik ga dan maar zo’n schema maken via je link. Qua krachtraining ben ik nu tevreden hoe ik het nu doe, maar mocht ik iets nieuws zoeken dan ga ik me daar ook wat meer in verdiepen. Thx voor je behulpzame reactie.
 
Als je de stickies hebt gelezen dan begrijp je denk ik ook wel waarom dat Viva Nike schema je niet verder helpt naar je doelen...

Voor 2 maanden zie ik een goede stijgende lijn qua conditie en spierkracht, dus waarom zou ik hier mee stoppen? Ik doe die nike workout enkel voor mijn conditie en daar helpt die prima voor. Kracht heb ik me eigen schema voor
 
En hoe ziet dat kracht schema er dan uit?
 
post je kracht schema dan eens.

oefeningen/sets/reps
hoe vaak per week.
 
https://www.muscleandstrength.com/workouts/5-day-dumbbell-only-workout-split

Hier kies ik me oefeningen uit en maak ik er een full body workout van. Gemiddeld 3 sets x 12 per oefening. Ben ik gemiddeld 30 min mee bezig plus nike workout dus een uur gemiddeld in totaal exc rust momenten. Ik doe dit 4 keer per week. Heb nog enkele oefeningen die ik ook doe maar die staan er niet tussen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven