AndroidHealthClinic

Transforming muscles logke

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
25
Waardering
89
Lengte
1m90
Massa
92kg
Hi all,

Deze log heb ik geopend om mijn voortgang te tracken en benieuwd ben naar jullie mening.

Sinds begin dit jaar ben ik regelmatig gaan sporten, en veel afgevallen. Huidig gewicht is 86kg. Doel is om tot aan de kerst te cutten en upper/lower/upperbody schema 3x per week te volgen voor spierbehoud.

Gelijk maar de eerste training:

Ub1
Benchpress 5x5x45
Bent over row 5x5x32.5
Side/front/lateral raise 3x8x4
Chinups 3x5xbw
Skullcruncher 3x8x21
EZ curl 3x8x21
Crunches 3x8xbw+10

Voeding: medium carb: k2497/v83/e200
 
Druk op werk dus dit weekend achterstallige trainingen inhalen

Lowerbody:
Kettlebell swings 3x8x20
Squat 5x5x55
Deadlift 1x5x87.5
Lunges 3x8x11
Goodmornings 3x8x25
Calve raises 3x8x11
 
Naar mijn mening kan je beter fullbody doen als je 3x per week traint.
 
Misschien wel, maar ik heb afgelopen periode 3x pw SL gevolgd, maar vond dat te intensief, zeker aangezien ik nog steeds aan het cutten ben, en teveel gefocussed op lowerbody.

Daarnaast biedt een split schema de mogelijkheid om bij onregelmatige weken zoals afgelopen week, nu even twee dagen achter elkaar trainen, en als ik meer dan 3x wil sporten, dit ook mogelijk is.
 
En vanochtend upperbody:

Overhead shoulder press 5x5x27,5
Incline bench press 5x5x27,5
Flat dumbbell flys 3x8x11
Chin up 3x3
T bar Row 3x8x20
Triceps dips 3x8
Hammer curl 3x8x11
 
Dat is je enige trainingservaring (sinds begin dit jaar)......... ?

Hoe zit het met je voeding ?
Ik neem aan dat je met 5 x 5 laag bent ingestapt (qua gewichten) ?
 
In het begin wat aangerommeld met te veel oefeningen voor kleine spiergroepen, en toen 5x5 stronglift gaan doen, dus niet veel andere ervaring.

Voeding 500 calorieën onder onderhoud, met 2 gram eiwitten en 1 gram vet.

Waarschijnlijk was voeding de reden dat ik stronglift te intensief vond, maar moet gewoon nog steeds wat afvallen, vandaar dat ik onder onderhoud at, wat niet ideaal is als je elke training hogere gewichten erop gooit.

Nu met huidige schema ook weer laag begonnen.
 
In het begin wat aangerommeld met te veel oefeningen voor kleine spiergroepen, en toen 5x5 stronglift gaan doen, dus niet veel andere ervaring.

Voeding 500 calorieën onder onderhoud, met 2 gram eiwitten en 1 gram vet.

Waarschijnlijk was voeding de reden dat ik stronglift te intensief vond, maar moet gewoon nog steeds wat afvallen, vandaar dat ik onder onderhoud at, wat niet ideaal is als je elke training hogere gewichten erop gooit.

Nu met huidige schema ook weer laag begonnen.

En je bemerkte destijds met 5 x 5 wel krachtstoename ?
 
Absoluut. Gewichten kunnnen opvoeren tot:

130kg deadlift
87.5kg squat
57.5kg bench press (hier liep ik elke keer op vast)
45kg barbell row
40kg overhead press
 
Okay dan ga ik er vanuit dat je beginnersgains iig wat uitgemolken zijn (of je kracht is wel afgenomen ?)

Tja een Kcal deficit en spiergroei gaan over het algemeen niet samen......
 
Als je SL 5x5 op een behoorlijk KCal deficit hebt gedaan mag je er gerust vanuit gaan dat de novice gains absoluut niet uitgemolken zijn. De stats laten dat ook zien.
 
Helemaal mee eens. Maar gekozen om eerst af te vallen, voordat ik breed word, want dat was echt nodig
 
Back
Naar boven