MuscleMeat

Caloriebehoefte (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Riichard1992

Cool Novice
Lid geworden
1 nov 2017
Berichten
54
Waardering
5
Lengte
1m85
Massa
89kg
Vetpercentage
10%
Beste lezers,

momenteel zit ik met mijn dagelijkse behoefte op 3190 calorieën. Ik ben aan het clean bulken en eet dan rond de 3450/3500 calorieën per dag. Alleen ik zit de laatste tijd te twijfelen of ik op trainingsdagen het aantal calorieën dat ik met mijn training + werk verbrand er nog bij moet tellen? Ik werk in een magazijn en loop dus de gehele dag, daarnaast sjouw ik met dozen. Dit verbrand misschien per dag zo'n 400/500 calorieën? Daarnaast nog een work-out waarin ik opnieuw zo'n 400 calorieën verbrand.

Mijn vraag is dus, zou ik op trainingsdagen mijn dagelijkse behoefte + de calorieën van de clean bulk + de calorieën die ik verbrand met bewegen moeten eten? En op rustdagen, is het dan aan te raden om gewoon de dagelijkse behoefte + de clean bulk calorieën te nuttigen?

Alvast bedankt!
 
De vraag is wat doet je gewicht ?
 
Als je niet meer aankomt meer gaan eten. Langzaam je kcal gaan verhogen.
 
Hoe lang al ?

Een week of 2 ongeveer

Als je niet meer aankomt meer gaan eten. Langzaam je kcal gaan verhogen.

Verhoog ik dan mijn koolhydraat inname of van alles iets omhoog? Momenteel hanteer ik +- 1g vet per kg lichaamsgewicht, +-2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en de rest koolhydraten
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Een week of 2 ongeveer



Verhoog ik dan mijn koolhydraat inname of van alles iets omhoog? Momenteel hanteer ik +- 1g vet per kg lichaamsgewicht, +-2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en de rest koolhydraten
dan gaat inderdaad alles wel iets omhoog. of je kunt eerst wat carbs toevoegen.
 
Vetten mogen ook best wat hoger zijn. Carbs ook. Aan de eiwitten heb je genoeg. Kan ook wel meer maar is niet noodzakelijk.
Carbs zijn goedkoop. Vet zijn ook easy kcal en goedkoop.
 
Vetten mogen ook best wat hoger zijn. Carbs ook. Aan de eiwitten heb je genoeg. Kan ook wel meer maar is niet noodzakelijk.
Carbs zijn goedkoop. Vet zijn ook easy kcal en goedkoop.

Bedankt voor de reactie! Ik heb juist altijd moeite om aan m'n vetten te komen eerlijk gezegd, ik eet dagelijks pindakaas en s'avonds rundvlees of vis en daar moet ik het momenteel van hebben. Wel heb ik laatst cashewnoten gekocht bij XXL Nutrition en die gebruik ik dan op de resterende vetten aan te vullen.
 
eieren, vette vis, volle zuivel, pindakaas, noten, pinda's, pure chocolade, olie (over salade of in je shake), studentenhaver.... genoeg opties.
 
Oké, duidelijk! En dan op rustdagen, eet ik dan slechts m'n dagelijkse behoefte of meer dan dat? Zeg maar hetzelfde als op trainingsdagen?
 
Je kunt ervoor kiezen om op rustdagen op onderhoud te eten en op trainingsdagen dus extra kcal pakken. Het is maar net wat je zelf fijn vindt.
 
Volle melk is dat een aanrader om aan vetten te komen?
 
Kan prima. Of chocomelk.
 
Je kunt ervoor kiezen om op rustdagen op onderhoud te eten en op trainingsdagen dus extra kcal pakken. Het is maar net wat je zelf fijn vindt.

Toch nog even hierop terug komen hoor want m'n vraag is nog niet helemaal beantwoord. Als ik extra kcal pak op trainingsdagen moet ik daar dan ook nog die kcal bij op tellen die ik verbrand gedurende de dag/training? Of is dat overbodig?
 
Als t goed is heb je je verbruik er al bij in gerekend. Dat is nl je activiteiten factor
 
Als t goed is heb je je verbruik er al bij in gerekend. Dat is nl je activiteiten factor

Oh ja wacht, tuurlijk! Dat is waar ook haha, even helemaal niet aan gedacht. Thanks!
 
Back
Naar boven