MuscleMeat

[M/19] Wat nu? (5 maanden bezig)

Bezoekers in dit topic

Rayco

Novice
Lid geworden
8 sep 2018
Berichten
7
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
84kg
Vetpercentage
17%
Ik was 5 maanden geleden begonnen met trainen, daarvoor heb ik nooit iets gedaan qua sport. Ik was begonnen als een ondergewicht van 62 kilo. 5 maanden later (nu dus) ben ik inmiddels 84 kilo. Mijn lichaam vet percentage ligt rond de 16/17%. Ik heb nu striemen bovenaan mijn armen, dijbenen en mijn zij. Ik begin ook love handles te krijgen en mijn 31/32 slim fit broeken beginnen nu langzaam strak te zitten.

Mijn spier massa is momenteel ongeveer 66 kilo.

Maar nu is mijn vraag, Is het aangeraden dat ik nu begin met cutten? of moet ik nog een tijdje bulken?
Ik zit namelijk zelf te denken om nu te gaan cutten en dan weer te beginnen met bulken zodat ik kan beginnen 'met een schone lei' . Maar ik heb geen idee of het nu al slim is. Ik heb verder geen moeite om nu 3900 kcal naar binnen te werken, of zelfs meer het is even wennen maar goed te doen. Maar ik kan me voorstellen dat mijn vet percentage op een gegeven moment erg hoog wordt en dat het niet zo efficiënt is.

Alvast bedankt!

hier is een foto van mijn progressie voor de mensen die benieuwd zijn
proxy.php?image=https%3A%2F%2Fsteamuserimages-a.akamaihd.png
 
Tja beetje lastig inschatten en is denk ik ook wel persoonlijk.
Ik zou het zelf niet te ver op laten lopen, omdat je het er dan ook weer af zal moeten trainen.
Aan de andere kant, hoeveel winst blijft er over wanneer je nu zult gaan cutten.
 
Hoe zit het met je progressie qua kracht ?

Kun je een voorbeeld geven hoeveel sterker je bent geworden de laatste 5 maanden ?
 
Hoe zit het met je progressie qua kracht ?

Kun je een voorbeeld geven hoeveel sterker je bent geworden de laatste 5 maanden ?
helemaal in het begin deed ik bijvoorbeeld 70 kilo leg press. Nu doe ik 130 en vandaag heb ik voor het eerst 140 gedaan 4x8. Vooral mijn armen zijn vooruit gegaan. Ik doe momenteel 12.5/15 kilo dumbell curls, ligt eraan of ik daarvoor al oefeningen heb gedaan (zowel, dan is 15 kilo lastiger). terwijl ik 2 maanden geleden maar 8 kilo kon.

Tja beetje lastig inschatten en is denk ik ook wel persoonlijk.
Ik zou het zelf niet te ver op laten lopen, omdat je het er dan ook weer af zal moeten trainen.
Aan de andere kant, hoeveel winst blijft er over wanneer je nu zult gaan cutten.

Zover ik online gelezen hebt verlies je altijd wel spier massa, maar als je het goed doet is het wel minimaal. Ik neem het sinds het begin al heel serieus dus ik hoop dat ik niet al te veel zal verliezen.
 
helemaal in het begin deed ik bijvoorbeeld 70 kilo leg press. Nu doe ik 130 en vandaag heb ik voor het eerst 140 gedaan 4x8. Vooral mijn armen zijn vooruit gegaan. Ik doe momenteel 12.5/15 kilo dumbell curls, ligt eraan of ik daarvoor al oefeningen heb gedaan (zowel, dan is 15 kilo lastiger). terwijl ik 2 maanden geleden maar 8 kilo kon.



Zover ik online gelezen hebt verlies je altijd wel spier massa, maar als je het goed doet is het wel minimaal. Ik neem het sinds het begin al heel serieus dus ik hoop dat ik niet al te veel zal verliezen.

Okay wat is je taille omtrek 's morgens na het ontlasten weet je dat ?
 
mijn taille omtrek is nu 89/90 cm. Ik heb het nog nooit gemeten in de ochtend na het ontlasten.
 
mijn taille omtrek is nu 89/90 cm. Ik heb het nog nooit gemeten in de ochtend na het ontlasten.

Mhhhh dan zou ik persoonlijk gaan cutten (afgaande op jou info icm de foto's), gaat iig de goede kant op dan :thumbs:
 
helemaal in het begin deed ik bijvoorbeeld 70 kilo leg press. Nu doe ik 130 en vandaag heb ik voor het eerst 140 gedaan 4x8. Vooral mijn armen zijn vooruit gegaan. Ik doe momenteel 12.5/15 kilo dumbell curls, ligt eraan of ik daarvoor al oefeningen heb gedaan (zowel, dan is 15 kilo lastiger). terwijl ik 2 maanden geleden maar 8 kilo kon.
Deze krachtstats zijn leuk, maar zeggen eigenlijk niet zoveel. Doe je uberhaupt squat, bench, deadlift en overhead press?
 
Cleanbulk (klein overschot 200/300 kcals)
 
mijn taille omtrek is nu 89/90 cm. Ik heb het nog nooit gemeten in de ochtend na het ontlasten.

Het is nog steeds ochtend, als je nu ontlast dan kan het nog.
 
Back
Naar boven