Fitness Seller

Andere mensen die medicijnen slikken waar ze van aankomen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LoVaKo

Cool Novice
Lid geworden
22 apr 2015
Berichten
37
Waardering
43
Lengte
1m53
Massa
50kg
Vetpercentage
19%
Hoi allemaal, na ruim een jaar lang niet te hebben gesport (shame on me) wil ik graag weer beginnen.

Lang verhaal kort: Ik heb C-PTSS, had een flinke terugval, werd eerst een jaar workaholic waardoor ik verder alles liet vallen, inclusief krachttraining, en flink wat vetmassa kwijtgeraakt in die tijd tot 16% (ik ben een vrouw) daarna zowat ingestort, opname, weer flink aan de medicatie. En dus best wat kilo's aangekomen, aangezien deze invloed heeft op mijn hongergevoel en schildklierwerking (en ik gewoon geen fuck uitvoerde, laten we eerlijk wezen)

Op dit moment zit ik nog steeds in de ziektewet, maar ik merk dat ik weer zin heb om dingen te ondernemen, en krachttraining was echt mijn passie, dus wil ik dat weer oppakken... goed voor lichaam én geest. Ik slik alleen nog wel erg veel medicatie, en weet niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan wat betreft mijn voedingsschema en trainingsschema. Ik kom namelijk supermakkelijk aan nu, maar moet wel genoeg energie hebben om te trainen. Ook hebben de medicijnen als bijwerking dat de spieren kunnen verslappen.

Nou weet ik dat hier geen artsen rondlopen, maar ik vroeg me af of anderen hier ervaring hebben met dergelijk zware medicatie en hoe ze daar aanpassingen mee hebben gedaan mbt hun schema's.

De medicatie die ik slik is quetiapine, een antipsychoticum.
 
Interessand! En kei goed van je dat je weer dingen wil gaan ondernemem!! Mijn beste vriend heeft precies het zelfde ook een antipsychoticum, maar niet quetiapine hij heeft een andere pil, komt ook heel makkelijk aan bij alles wat hij eet en traint er ook bij. Je zal clean, juist en op je vetten moeten gaan letten, wil je hier profeit van willen krijgen anders werkt het averechts. Denk als je hier je voedings schema eens post dat je hier reactie wel positieve reacties gaat krijgen die je zeker wel verder gaan helpen!
 
Hmm ja ik moet dus nog een voedingsschema maken. Ik hou het nu bij 3 maaltijden per dag, plus een snack. ik kan rond de 1700 calorieen eten nu anders kom ik aan, dus dat is echt goed bagger.

Wat ik zo ongeveer wil gaan doen:

Ontbijt: (474 cals / 50 K / 22 V / 18 E )
40 g havermout
100 g griekse yoghurt 10% vet
100 ml halfvolle melk
1/2 banaan'
15 gram natuurlijke pindakaas

Lunch: (329 cals / 29 K / 8 V / 30 E )
40 gram ongekookte zilvervliesrijst
100 gram zalm uit blik
200 gram broccoli

Avondeten: ( 557 cals / 57 K / 19 V / 36 E )
250 gram aardappelen
150 gram kipfilet
200 gram sperziebonen
1 el olijfolie

Pre workout: 1 Banaan
Post workout: 250 gram kwark

Voor naar bed gaan nog 250 gram kwark.

Zou dan op ca 1800 cals, 195 K, 50 V en 130 E uitkomen.
 
Van quetiapine (=ook de werkzame stof van Seroquel) zelf kom je niet aan.
Je krijgt er meer honger van. Als je aankomt eet je meer dan je verbruikt.
Ik ken meer mensen die het gebruiken en ook die geven aan meer honger erdoor te krijgen.
Dat is bij veel AD zo.
Mogelijk zal je je voeding er wat op af moeten stemmen of cardio toevoegen.
Hou er ook rekening mee als je net begint met krachttraining en je bouwt weer meer spiermassa op dat hiermee ook je verbranding iets zal gaan stijgen.

Zelf slik ik het ook in lage dosis (50mg)
 
Laatst bewerkt:
marina1975 Gelukkig ben ik er nu wel aan gewend waardoor het hongergevoel nu weer wat normaal is, die bijwerking is weer voorbij. Moet jij ook regelmatig bloed laten prikken? Het middel heeft namelijk ook invloed op cholestorol, bloedsuiker en weet ik het wat nog meer.
Je komt er idd niet per se van aan als je je voeding aanpast, maar het vertraagt wel je metabolisme. Had het er toevallig met de psychiater over laatst..
 
Mijn situatie is niet te vergelijken ivm mijn gezondheidsproblemen (voedingsopname/metabolisme is bij mij toch al overhoop zeg maar :o) . Wil je meer weten dan kan dat via PM. ;)

Maar de bijdrage op je metabolisme is echt minimaal en niet echt merkbaar. (kopje kinetiek)
http://toxicologie.org/monografie/quetiapine

Maar dat neemt niet weg dat t wel je hongergevoel sterk kan beinvloeden. Ook al is dat afhankelijk vvan de dosis en hoe gevoelig je ervoor bent.
 
Goed om te weten Marina, dan ga ik voorlopig uit van mijn 'normale' metabolisme en dan zie ik vanzelf wel wat er gebeurd!

Ik moet wel echt zorgen dat ik op tijd eet, anders kan ik wel cravings krijgen waar je bang van word.
 
Maar de bijdrage op je metabolisme is echt minimaal en niet echt merkbaar. (kopje kinetiek)
http://toxicologie.org/monografie/quetiapine

Daar staat dat CYP2D6 weinig effect heeft op metabolisme, en dat is een enzym. Toename eetlust en daling van T4 en T3 zijn wel bekende bijwerkingen van deze medicatie, naast QT-tijd verlenging op het ECG, wat voor gevaarlijke hartritmestoornissen kan zorgen. Nu blijft het een kwestie van kcal in vs kcal uit, maar er is wel degelijk een effect op metabolisme. In welke mate, dat is natuurlijk de vraag.
 
Hoi allemaal, na ruim een jaar lang niet te hebben gesport (shame on me) wil ik graag weer beginnen.

Lang verhaal kort: Ik heb C-PTSS, had een flinke terugval, werd eerst een jaar workaholic waardoor ik verder alles liet vallen, inclusief krachttraining, en flink wat vetmassa kwijtgeraakt in die tijd tot 16% (ik ben een vrouw) daarna zowat ingestort, opname, weer flink aan de medicatie. En dus best wat kilo's aangekomen, aangezien deze invloed heeft op mijn hongergevoel en schildklierwerking (en ik gewoon geen fuck uitvoerde, laten we eerlijk wezen)

Op dit moment zit ik nog steeds in de ziektewet, maar ik merk dat ik weer zin heb om dingen te ondernemen, en krachttraining was echt mijn passie, dus wil ik dat weer oppakken... goed voor lichaam én geest. Ik slik alleen nog wel erg veel medicatie, en weet niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan wat betreft mijn voedingsschema en trainingsschema. Ik kom namelijk supermakkelijk aan nu, maar moet wel genoeg energie hebben om te trainen. Ook hebben de medicijnen als bijwerking dat de spieren kunnen verslappen.

Nou weet ik dat hier geen artsen rondlopen, maar ik vroeg me af of anderen hier ervaring hebben met dergelijk zware medicatie en hoe ze daar aanpassingen mee hebben gedaan mbt hun schema's.

De medicatie die ik slik is quetiapine, een antipsychoticum.
seresta en mirtazapine( remeron ) doen het zelfde ,heb daar destijds mijn vet inname op aangepast
 
Daar staat dat CYP2D6 weinig effect heeft op metabolisme, en dat is een enzym. Toename eetlust en daling van T4 en T3 zijn wel bekende bijwerkingen van deze medicatie, naast QT-tijd verlenging op het ECG, wat voor gevaarlijke hartritmestoornissen kan zorgen. Nu blijft het een kwestie van kcal in vs kcal uit, maar er is wel degelijk een effect op metabolisme. In welke mate, dat is natuurlijk de vraag.
Weer wat geleerd! Thx :)
 
Hoi allemaal, na ruim een jaar lang niet te hebben gesport (shame on me) wil ik graag weer beginnen.

Lang verhaal kort: Ik heb C-PTSS, had een flinke terugval, werd eerst een jaar workaholic waardoor ik verder alles liet vallen, inclusief krachttraining, en flink wat vetmassa kwijtgeraakt in die tijd tot 16% (ik ben een vrouw) daarna zowat ingestort, opname, weer flink aan de medicatie. En dus best wat kilo's aangekomen, aangezien deze invloed heeft op mijn hongergevoel en schildklierwerking (en ik gewoon geen fuck uitvoerde, laten we eerlijk wezen)

Op dit moment zit ik nog steeds in de ziektewet, maar ik merk dat ik weer zin heb om dingen te ondernemen, en krachttraining was echt mijn passie, dus wil ik dat weer oppakken... goed voor lichaam én geest. Ik slik alleen nog wel erg veel medicatie, en weet niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan wat betreft mijn voedingsschema en trainingsschema. Ik kom namelijk supermakkelijk aan nu, maar moet wel genoeg energie hebben om te trainen. Ook hebben de medicijnen als bijwerking dat de spieren kunnen verslappen.

Nou weet ik dat hier geen artsen rondlopen, maar ik vroeg me af of anderen hier ervaring hebben met dergelijk zware medicatie en hoe ze daar aanpassingen mee hebben gedaan mbt hun schema's.

De medicatie die ik slik is quetiapine, een antipsychoticum.

Wat goed dat je weer zin hebt om dingen te gaan ondernemen! Goed teken!

Wat betreft trainingsschema en voedingsschema verandert er niets ten opzichte van iemand die geen Quetiapine slikt.
Door de medicijnen kom je niet makkelijker aan dan een ander. Je eet wel makkelijker omdat je hongergevoel meer is (en daardoor kom je aan). Als je op onderhoud eet zul je ook niet bang hoeven zijn dat je geen energie hebt. Feit dat je honger hebt wil in jouw geval niet zeggen dat je moet eten/energie nodig hebt (eigenlijk foppen de pillen je).
Gebruik je nog andere medicijnen? Quetiapine verslapt niet je spieren. Wel kan de aansturing wat verstoord zijn waar je last van kan hebben.

Rustig aan beginnen, kijk wat je aan kunt, en dan langzaam opbouwen!

Succes en geniet ervan dat je dit weer kunt gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Kristel* Bedankt voor je uitgebreide reactie! Nee, op het moment gebruik ik niks anders, dus ook geen spierverslappers. Het is dus alleen (weer) een mogelijke bijwerking.

RFFNCK Thanks voor de info! Gewoon aankijken dus :)

azerate Heb je toen de verhouding van vet aangepast, dus meer koolhydraten en eiwitten, of 'gewoon' minder vetten tot je genomen?
 
BTW, kom net weer uit de gym, heerlijk ;)
 
minder vet in het algemeen , gewoon wat minder in de breedste zin van het woord eigenlijk
 
Back
Naar boven