MuscleMeat

Beginnende gyno?

Bezoekers in dit topic

Virtus

Novice
Lid geworden
14 nov 2018
Berichten
16
Waardering
1
Hey allen,

Een tijdje terug zijn een vriend van mij en ikzelf begonnen aan onze eerste kuur.
Zelf heb ik hiervan geen sides ervaren maar bij mijn vriend is er nu wellicht beginnende gyno.
Er is een klein bobbeltje voelbaar achter een van zijn tepels.
Het heeft de vorm van een doperwt, maar is nog relatief klein en verder niet zichtbaar.
Lijkt jullie dit ook een voorfase van gyno of kan het nog iets anders zijn?

Tot dusver heeft hij 500 mg sust en 400 mg tren per week gepakt.
Hij zit nu in week 9 van de kuur en zijn laatste tren inject was op 7 november.
(Planning kuur was wk 1 - 10 sust 500 mg / week, wk 1 - 8 tren 400 mg / week.

En indien het gyno is welke scenario adviseren jullie dan op dit moment?
1) vandaag laatste sustanon inject (dus 1 week na tren stoppen) en gelijk clomid nemen?
2) sust nog een week doortrekken (zodat het 2 weken na tren stopt) en dan direct clomid nemen?
3) sust nog week doortrekken en 2 weken wachten en dan clomid nemen?

Bedankt alvast.
 

Mocht het beginnende gyno zijn, kan hij dan niet beter eerder met zijn nakuur starten?
En dan wellicht nolva i.p.v. clomid? Of denk je omdat het nog niet in zo n ver stadium is dat het even aankijken en dan clomid inzetten voldoende zal zijn?
 

En hij kan het beste clomid dan 2 weken 50mg ED nemen en de nakuur eventueel verlengen indien nodig?
Of adviseer jij wat JV zei om nolva te pakken in plaats van de clomid? Heb zelf gelezen dat nolva vaak de voorkeur heeft bij gyno ontwikkeling?
 
Mocht het beginnende gyno zijn, kan hij dan niet beter eerder met zijn nakuur starten?
En dan wellicht nolva i.p.v. clomid? Of denk je omdat het nog niet in zo n ver stadium is dat het even aankijken en dan clomid inzetten voldoende zal zijn?

Laatste idd.
 

Oké dan geef ik hem wel het advies om het als volgt te doen:

Nu gewoon nog de laatste week sustanon zetten zoals gepland.
Alvast beginnen met het nemen van Nolvadex (20mg ED voldoende?)
Dan 2 weken rust aanhouden en kijken of gyno bobbel weg is tegen de tijd dat nakuur moet beginnen.
Als gyno weg is clomid nemen als nakuur , als gyno nog aanwezig is nolvadex blijven nemen als nakuur?
 
Lekkere kuur :) Los daar van. Ik hoop dat het goed komt. Hoezo vraag jij dingen voor een vriend van je? Heeft ie last van zn vingers?
 
Lekkere kuur :) Los daar van. Ik hoop dat het goed komt. Hoezo vraag jij dingen voor een vriend van je? Heeft ie last van zn vingers?

Nee dat niet. Hij werkt en ik was vandaag dagje vrij. En vind het oprecht wel interessante materie en leer graag ;)
 
Zou in het geval van gyno nolvadex als nakuur nemen ipv clomid.
 

9 van de 10 keer is oestrogeen de oorzaak in deze gevallen. Als prolactine echt het probleem is, dan is het vaak een combinatie van verhoogd oestrogeen en prolactine. Als het enkel een knobbeltje is en wellicht wat puffy nipples, dan 20mg nolvadex + 10mg aromasin ED. Als het weg is dan nolvadex eruit en doorgaan met 10mg Aromasin ED en wellicht afbouwen naar EOD.
Als prolactine echt het probleem is, dan zou hij waarschijnlijk ook lacteren. Ik had zelf verhoogd prolactine door een verhoogd oestrogeen. Ik begon te lacteren, nam direct 40mg nolvadex ED en binnen een week stopte de lactatie en twee weken later was lichte gyno weg. Dit was nadat ik ging experimenteren zonder een nakuur te herstellen. Dat doe ik dus ook nooit meer haha. Voelde me verder top, geen last van een dip.
 
9 van de 10 keer is oestrogeen de oorzaak in deze gevallen. Als prolactine echt het probleem is, dan is het vaak een combinatie van verhoogd oestrogeen en prolactine. Als het enkel een knobbeltje is en wellicht wat puffy nipples, dan 20mg nolvadex + 10mg aromasin ED. Als het weg is dan nolvadex eruit en doorgaan met 10mg Aromasin ED en wellicht afbouwen naar EOD.
Als prolactine echt het probleem is, dan zou hij waarschijnlijk ook lacteren. Ik had zelf verhoogd prolactine door een verhoogd oestrogeen. Ik begon te lacteren, nam direct 40mg nolvadex ED en binnen een week stopte de lactatie en twee weken later was lichte gyno weg. Dit was nadat ik ging experimenteren zonder een nakuur te herstellen. Dat doe ik dus ook nooit meer haha. Voelde me verder top, geen last van een dip.

En als je een bloedtest laat doen, dan gewoon een volledige + oestrogeen, cortisol, prolactine etc. Als je toch je bloed laat testen, laat dan gewoon alles testen.
 
Ik zou de kuur nu stoppen, 1 week test langer is opzich oke.

Starten met nolva ipv clomid en persoonlijk zou ik 1 week 40 mg pakken gevolgd door 20 rest van de nakuur


Wat ik zelf bij gyno doe is enkele dagen letro gevolgd door nolva maar aangezien je al klaar bent met kuur is dit mischien wat extreem.
 
9 van de 10 keer is oestrogeen de oorzaak in deze gevallen. Als prolactine echt het probleem is, dan is het vaak een combinatie van verhoogd oestrogeen en prolactine. Als het enkel een knobbeltje is en wellicht wat puffy nipples, dan 20mg nolvadex + 10mg aromasin ED. Als het weg is dan nolvadex eruit en doorgaan met 10mg Aromasin ED en wellicht afbouwen naar EOD.
Als prolactine echt het probleem is, dan zou hij waarschijnlijk ook lacteren. Ik had zelf verhoogd prolactine door een verhoogd oestrogeen. Ik begon te lacteren, nam direct 40mg nolvadex ED en binnen een week stopte de lactatie en twee weken later was lichte gyno weg. Dit was nadat ik ging experimenteren zonder een nakuur te herstellen. Dat doe ik dus ook nooit meer haha. Voelde me verder top, geen last van een dip.

Zelf heb ik dan nog een vraag omtrent dit topic.. heb hier vaker ook wel het een en ander of gelezen, maarre..
Big Cat heeft in het verleden wel eens benoemd dat anti E middelen een bepaalde impact op het lichaam kunnen hebben waardoor gyno in de toekomst nog sneller kan optreden.

Weet jij of dit correct is en of dit ook het geval kan zijn met aromasin? (Zal proberen later dat ene topic even op te zoeken, kon het nu niet zo snel vinden).
 
Allicht bedoel je de oestrogeen rebound die je kan krijgen wanneer je met Ari stopt.

Met aro heb je dit probleem idd niet.
 
Zelf heb ik dan nog een vraag omtrent dit topic.. heb hier vaker ook wel het een en ander of gelezen, maarre..
Big Cat heeft in het verleden wel eens benoemd dat anti E middelen een bepaalde impact op het lichaam kunnen hebben waardoor gyno in de toekomst nog sneller kan optreden.

Weet jij of dit correct is en of dit ook het geval kan zijn met aromasin? (Zal proberen later dat ene topic even op te zoeken, kon het nu niet zo snel vinden).

Heb inderdaad vaak gelezen dat preventies een blokker nemen zou kunnen zorgen dat je in de toekomst gevoeliger zou zijn voor gyno als je nog ooit kuurt zonder

In mijn ogen is dit niet waar, gyno ontstaat doordat er een onbalans is tussen hormonen niet wat je in het verleden hebt gedaan
 
Back
Naar boven