AndroidHealthClinic

Wat voor straps gebruiken jullie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wel. Verder heb ik niks met straps.
Een sterkere grip is meestal niet het beoogde trainingseffect. Waarom zou ik bij bijvoorbeeld high rep romanian deadlifts of bij rackpulls grip de beperkende factor laten zijn? Het enige waarbij ik ze niet echt gebruik is bij de competition deadlift, omdat je daar probeert zo dicht mogelijk je wedstijdvorm te benaderen.
 
Een sterkere grip is meestal niet het beoogde trainingseffect. Waarom zou ik bij bijvoorbeeld high rep romanian deadlifts of bij rackpulls grip de beperkende factor laten zijn? Het enige waarbij ik ze niet echt gebruik is bij de competition deadlift, omdat je daar probeert zo dicht mogelijk je wedstijdvorm te benaderen.

Dit is ook mijn mening. Als je rug makkelijk nog reps aankan zie ik niet in waarom je deze zou laten liggen omdat je niks met straps hebt.
En deads deed ik ook niet voor mn grip.
 
Dit...

Train je ook meer je grip;)
Zeker zijn straps voor sommige oefeningen handig maar zou ze niet altijd gebruiken.

Ik heb zelf nu leren , die bevallen erg goed. Gebruik ze eigenlijk alleen maar bij de pull ups of bij BB rows.

Waarom niet bij deads en wel bij pull ups en bb rows?

Zeg niet dat je ze bij elke set moet gebruiken. Maar bij zwaardere sets als je grip het eerder opgeeft dan je rug waarom zou je dan die extra reps bij de deads moeten laten liggen?

Ik deed deads voor mn rug niet voor mn grip.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet waarom iedereen altijd zon haat tegen straps heeft.

Ik deadlift in training bijna altijd met straps.

XXL nutrilon zijn wel priman zeker voor de prijs, die houden het bij mij nog steeds vol. Bulkpowders en body en fitshop waren heel snel stuk bij mij.
 
Ik snap echt niet waarom iedereen altijd zon haat tegen straps heeft.

Ik deadlift in training bijna altijd met straps.

XXL nutrilon zijn wel priman zeker voor de prijs, die houden het bij mij nog steeds vol. Bulkpowders en body en fitshop waren heel snel stuk bij mij.

Das niet hardkoor. ;)

Heeft babyvoeding nu ook al straps in hun gamma?
 
Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet waarom iedereen altijd zon haat tegen straps heeft.

Ik deadlift in training bijna altijd met straps.

XXL nutrilon zijn wel priman zeker voor de prijs, die houden het bij mij nog steeds vol. Bulkpowders en body en fitshop waren heel snel stuk bij mij.
Precies. En ik schat in dat jouw grip nou niet bepaald zwak zal zijn.
 
Waarom niet bij deads en wel bij pull ups en bb rows?

Zeg niet dat je ze bij elke set moet gebruiken. Maar bij zwaardere sets als je grip het eerder opgeeft dan je rug waarom zou je dan die extra sets bij de deads moeten laten liggen?

Ik deed deads voor mn rug niet voor mn grip.

Zie je mij dat ergens zeggen? of iets wat er op lijkt? Nee;)
Alleen dat ik mijn grip zou trainen en ze dus niet te snel zou gebruiken.

De rest overigens wel mee eens.
 
Ik gebruik bij ongeveer alle pulls straps. Niet per se omdat het niet zonder kan maar omdat ik niet over mijn grip na wil hoeven denken als ik iets anders train, Grip train ik wel met andere oefeningen. Ik zou ook nooit reps laten liggen omdat mijn grip het niet houdt; pak dan gewoon lekker straps.
 
Minder dan 200kg pullen ook niet, dan kies ik wel voor straps



Nooit problemen met grip gehad, ook 212,5 dubbel overhand gepulled
Wanneer weer farmer holds wedstrijdje :p
 
Minder dan 200kg pullen ook niet, dan kies ik wel voor straps



Nooit problemen met grip gehad, ook 212,5 dubbel overhand gepulled

Ik zal nooit hardkoor zijn dan :) ooit eens 155 op een gewicht van 59 kg.Maar nooit hoger dan dat geraakt.
 
Zie je mij dat ergens zeggen? of iets wat er op lijkt? Nee;)
Alleen dat ik mijn grip zou trainen en ze dus niet te snel zou gebruiken.

De rest overigens wel mee eens.

Verkeerde interpretatie van mijnentwege. sorry :)
 
Nylon weightlifting straps omdat die katoenen dingen zo snel gaan rafelen wat een rotzooi in de gym geeft en ze uiteindelijk ook midden in reps sneuvelen.

Die ik heb zijn een paar jaar oud en beginnen pas een beetje door te rafelen, snijden ook eerder mn hand stuk dan dat ze zelf toegeven, anderen waren steeds na een paar weken al gebroken.

Als iemand tips heeft waar je nylon straps kunt bestellen dan graag want de webshop waar ik ze van had bestaat niet meer. :(
 
Laatst bewerkt:
Ligt uiteraard aan je doel. Maar als ik een RDL doe wil ik m'n hams en glutes trainen. Setjes met 140kg gaan easy voor reps, zonder straps zou ik veel eerder falen.
 
Rode leren straps, merkte dat als ik die van plastic gebruikte dat ie bij vochtige handen uit me handen gleed, met die leren heb ik dat niet, hoe vochtiger ze zijn des te meer grip ik heb ermee,
 
Deze

1542556258362-2104096614.jpg
 
Ik gebruik straps overal waar grip de beperkende factor is. Dan blijven er nog steeds genoeg oefeningen over om de grip te trainen.
Natty87: probeer maar eens high rep double overhand grip deadlifts te doen in een gym waar magnesium verboden is.
 
Back
Naar boven