AndroidHealthClinic

Vragen over pre- en post-workout meals

Bezoekers in dit topic

Raymbo

Novice
Lid geworden
4 okt 2016
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
65kg
Vetpercentage
11%
Hey!
Ik heb wat vraagjes over mijn maaltijden rondom mijn workouts. Voor mijn pre workout meal neem ik een shake met: één schep van whey perfection van myprotein, ~70 gram havermout, ~100 gram zomerfruit (frambozen, bessen, bramen), een hele banaan en een handjevol spinazie.
Tijdens mijn workout drink ik alleen water. En direct na mijn workout pak ik een shake van één schep whey perfection en 2 kleine schepjes druivensuiker (10 gram ongeveer).

Een uur na mijn training moet ik ook een maaltijd pakken, maar ik doe dan altijd maar wat, restjes van de dag ervoor, of wat eieren met brood en kip.

Hebben jullie tips voor die maaltijd een uur na het trainen en aanmerkingen over de pre en post workout meals?

Hartelijk dank alvast!
 
Hey!
Ik heb wat vraagjes over mijn maaltijden rondom mijn workouts. Voor mijn pre workout meal neem ik een shake met: één schep van whey perfection van myprotein, ~70 gram havermout, ~100 gram zomerfruit (frambozen, bessen, bramen), een hele banaan en een handjevol spinazie.
Tijdens mijn workout drink ik alleen water. En direct na mijn workout pak ik een shake van één schep whey perfection en 2 kleine schepjes druivensuiker (10 gram ongeveer).

Een uur na mijn training moet ik ook een maaltijd pakken, maar ik doe dan altijd maar wat, restjes van de dag ervoor, of wat eieren met brood en kip.

Hebben jullie tips voor die maaltijd een uur na het trainen en aanmerkingen over de pre en post workout meals?

Hartelijk dank alvast!
Zorg gewoon ervoor dat je gedurende de hele dag voldoende eet.
 
Als ik je stats zo bekijk ben je niet aan het cutten toch? waar zijn je carbs voor de workout? je geeft nu te weinig weer om je adviezen te geven. Voedingsschema met je macro's/doelen erop zouden wat meer duidelijkheid geven.
 
Waarvoor “ moet “ je een uur na je training een maaltijd eten ?
 
Waarvoor “ moet “ je een uur na je training een maaltijd eten ?

Dit hoor je best vaak en kom je ook op YouTube vids regelmatig tegen, meestal in de categorie beginner workouts, gain muscle fast etc.
Ik zou best graag eens zien dat iemand daar gefundeerd dieper op in gaat!
 
Dit hoor je best vaak en kom je ook op YouTube vids regelmatig tegen, meestal in de categorie beginner workouts, gain muscle fast etc.
Ik zou best graag eens zien dat iemand daar gefundeerd dieper op in gaat!

Op youtube kan jan n alle man wat zetten. Direct eten na je training is niet noodzakelijk, je kan best 3uur na je trsining nog gaan eten en het nog steeds effect heeft.
Sinds kort ben ik er ook achter gekomen dat de opgeslagen carbs in je spieren pas een werking komen 1 a 2 dagen later dan je ze hebt ingenomen.. Geen idee of het waar is maar er zat een kern van waarheid in de reportage
 
Ja precies dat, koolhydraat tijdsvenster binnen een half uur na je training eerst koolhydraten erin en een uur daarna maar niet te lang wachten je eiwittten. Voorbeelden te over.
 
Het binnenkrijgen van voeding (met name eiwit en koolhydraten) na je training heeft absoluut een aantal voordelen, maar die voeding krijg jij al binnen met de shake die je na je training drinkt. Binnen een uur dáárna eten is dus niet nodig, en gaat je waarschijnlijk niets meer brengen dan bijvoorbeeld 2 of 3 uur later.
 
1 uur later en 3 uur later eten is echt wel een verschil voor je lichaam. Als jij iets eet merkt je lichaam dat direct op. Het verteer proces is geen seconden weer nee, maar zeker weten voor je lichaam al gunstiger dan later. Als je moe bent en je eet wat ervaar je ook direct zo wat een energieboost
 
Dit hoor je best vaak en kom je ook op YouTube vids regelmatig tegen, meestal in de categorie beginner workouts, gain muscle fast etc.
Ik zou best graag eens zien dat iemand daar gefundeerd dieper op in gaat!

De eerste gedachtefout die men hier over het algemeen in maakt, is de aanname dat geconsumeerde eiwitten vrijwel direct worden gebruikt als bouwstoffen voor de eiwitsynthese.
Zo van, we hebben zwaar getraind en spierschade aangericht, dus drinken we een eiwitshake want de poort naar de aangedane spiercellen staat wagenwijd open en de ribosomen staan daar al klaar om de aminozuren juichend in ontvangst te nemen.
Wacht je te lang met die shake, dan ben je te laat en heb je een spiergroei-kans gemist of iets dergelijks.
(dat is graag wat de overspannen fitness commercie je graag wil laten geloven)

Zo werkt het helemaal niet.
Als er een -door trainingsprikkels- verstoorde homeostase ontstaat, veroorzaakt dit een noodzaak tot (lokaal) verhoogde eiwitsynthese.
Hiertoe put de anabole machinerie van de cellen uit de zogenaamde "poel van vrije aminozuren".
Het gaat er dus om dat er -ten aller tijden- voldoende vrije aminozuren beschikbaar zijn, ook wel aangeduid als een positieve stikstofbalans in het lichaam,

Dit wordt niet zozeer bereikt doordat je direct voor of na een training extra eiwit eet, maar doordat er op dagelijkse basis voldoende eiwit wordt gegeten. Anders gezegd, je dient aan je macro's per dag te komen.
Het aantal maaltijden en het tijdstip waarop je deze maaltijden eet, is beslist geen rocket science.
Regelmaat en praktische haalbaarheid zijn vooral van belang: 3 keer per dag eten kan, 6x per dag ook. Het maakt allemaal niet zoveel uit, als je het maar consequent doet en van alles voldoende binnen krijgt!
 
De eerste gedachtefout die men hier over het algemeen in maakt, is de aanname dat geconsumeerde eiwitten vrijwel direct worden gebruikt als bouwstoffen voor de eiwitsynthese.
Zo van, we hebben zwaar getraind en spierschade aangericht, dus drinken we een eiwitshake want de poort naar de aangedane spiercellen staat wagenwijd open en de ribosomen staan daar al klaar om de aminozuren juichend in ontvangst te nemen.
Wacht je te lang met die shake, dan ben je te laat en heb je een spiergroei-kans gemist of iets dergelijks.
(dat is graag wat de overspannen fitness commercie je graag wil laten geloven)

Zo werkt het helemaal niet.
Als er een -door trainingsprikkels- verstoorde homeostase ontstaat, veroorzaakt dit een noodzaak tot (lokaal) verhoogde eiwitsynthese.
Hiertoe put de anabole machinerie van de cellen uit de zogenaamde "poel van vrije aminozuren".
Het gaat er dus om dat er -ten aller tijden- voldoende vrije aminozuren beschikbaar zijn, ook wel aangeduid als een positieve stikstofbalans in het lichaam,

Dit wordt niet zozeer bereikt doordat je direct voor of na een training extra eiwit eet, maar doordat er op dagelijkse basis voldoende eiwit wordt gegeten. Anders gezegd, je dient aan je macro's per dag te komen.
Het aantal maaltijden en het tijdstip waarop je deze maaltijden eet, is beslist geen rocket science.
Regelmaat en praktische haalbaarheid zijn vooral van belang: 3 keer per dag eten kan, 6x per dag ook. Het maakt allemaal niet zoveel uit, als je het maar consequent doet en van alles voldoende binnen krijgt!
Hoeveel gespierde kikkers heb jij hiervoor open gesneden?
 
Hoeveel gespierde kikkers heb jij hiervoor open gesneden?

Ik heb inderdaad flink wat kikkers en diverse andere organismen ontleed op de snijtafel, dat klopt.

Alleen zie ik de relevantie van je opmerking niet zo.... :)
 
Ik heb inderdaad flink wat kikkers en diverse andere organismen ontleed op de snijtafel, dat klopt.

Alleen zie ik de relevantie van je opmerking niet zo.... :)
Was voor mijn eigen informatie,
Dankjewel voor het antwoorden.
 
Was voor mijn eigen informatie,
Dankjewel voor het antwoorden.

Tot je dienst hoor en ik wil er nog even bij opmerken dat de onderste extremiteiten van kikkers bijzonder gespierd zijn! ;)
 
Back
Naar boven