XXL Nutrition

Slecht slapen in de bulk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Deklopper

Cool Novice
Lid geworden
1 apr 2018
Berichten
40
Waardering
5
Lengte
1m90
Massa
83kg
Vetpercentage
8%
Goeiemorgen ijzervreters.

Ik ben deze week weer begonnen met bulken ivm vakantie.
Hiervoor heb ik een maand gecut en dat is perfect gegaan! Het valt me nu ineens op dat in de bulk mn slaap slechter word. Ik lig langer wakker of ik word snachts wakker en t duurt een uur voordat ik weer slaap.
Mijn avond eten is altijd tussen 6 en 7 en ik neem in de bulk om 8 uur een 80gr ultra fine oats shake met magere melk. Om 21:45 neem ik caseine.
Over de hele dag eet ik 4500 4800 kcal. Ik ben een zware ecto met een snelle stofwisseling en heb een bewegelijke baan.
Mijn vraag luid: is het zo dat je slaap slechter kan worden in de bulk? Eet ik teveel? Of is het die ultra fine oats shake die ik moet halveren of niet moet nemen.
 
Interessant topic. Ik heb heb ook het gevoel dat mijn slaap iets slechter is geworden sinds ik probeer te bulken op 4000+ KCal.
 
Ik heb daar alleen maar last van als ik me vlak voor het slapen vol heb moeten proppen. Anders geen last van.
 
Heb je alle andere factoren die invloed hebben op je slaap al uitgesloten?

Waaruit bestaat je avondeten? Het is bekend dat sommige voedingsmiddelen je slaap (zowel positief als negatief) kunnen beinvloeden. Zeker het Googelen waard.
 
Hoelaat train je? Neem je pre wo?
Hoeveel drink je in de laatste lets say 5 uur voor bedtijd? Wat doe je de laatste 2 uur voor je gaat slapen? Doe je powernaps overdag? Hoe zit je nu met stress ten opzichte van een aantal maanden geleden?
 
Ja ik denk dat je door die 4500 kcal gewoon te veel energie overhoud.
 
Hoelaat train je? Neem je pre wo?
Hoeveel drink je in de laatste lets say 5 uur voor bedtijd? Wat doe je de laatste 2 uur voor je gaat slapen? Doe je powernaps overdag? Hoe zit je nu met stress ten opzichte van een aantal maanden geleden?

Ik gok dat ik per dag 3 liter water drink. Tijdens trainen zorg ik ook dat ik goed gehydrateerd ben! Na het trainen stop ik zo goed als met water drinken en plas ik als een gek. Ik neem geen pre workout ik drink 1 kop koffie per dag. Stress heb ik goed onder de controle ik kan mn werk en prive goed gescheiden houden! Als ik klaar ben met alles ga ik meestal even gamen tot half 9 en daarna gooi ik lekker ontspannen de tv aan word ik moe en daarna ga ik slapen en in de cut ging dat perfect. Ik sliep meteen en ook goed door. Nu merk ik dat ik minder moe ben savonds en slapen gaat gwn lastiger. Het kan idd ook zo zijn dat ik teveel energie overhoud door en dat dit een te groot overschot is. Alhoewel ik nooit veel vet opsla met dit aantal kcal
 
Hoelaat train je? Neem je pre wo?
Hoeveel drink je in de laatste lets say 5 uur voor bedtijd? Wat doe je de laatste 2 uur voor je gaat slapen? Doe je powernaps overdag? Hoe zit je nu met stress ten opzichte van een aantal maanden geleden?

Oja en ik train altijd tussen tussen 5 en 6. Gemiddeld een uur bezig
 
Heb je alle andere factoren die invloed hebben op je slaap al uitgesloten?

Waaruit bestaat je avondeten? Het is bekend dat sommige voedingsmiddelen je slaap (zowel positief als negatief) kunnen beinvloeden. Zeker het Googelen waard.

Ik eet wat de pot schaft. Ik woon nog bij mn ouders dus tis altijd de vraag wat we eten. Zoals ik had vermeld neem ik om 8 uur een 80gr havermout shake met magere melk ( in de bulk ) havermout schijnt goed te zijn voor het slapen ivm L tryptofaan aanmaak. In de cut sla ik die shake altijd over en eet ik tussen het avond eten en mn caseine shake niets
 
Waarom magere melk in je bulk?
gewoon nieuwsgierig...:thinking:
 
Waarom magere melk in je bulk?
gewoon nieuwsgierig...:thinking:

Ik neem in een bulk wel eens magere melk ipv volle melk omdat ik al tegen de 40% vet op de dag zit en me macro's dan een beetje beter probeer te verdelen door eten te nemen zonder vet. Is dit bullshit?
 
Ik neem in een bulk wel eens magere melk ipv volle melk omdat ik al tegen de 40% vet op de dag zit en me macro's dan een beetje beter probeer te verdelen door eten te nemen zonder vet. Is dit bullshit?
je kan best wat meer vet nemen. 1 gr per kg bw is een minimum.
 
Waarom magere melk in je bulk?
gewoon nieuwsgierig...:thinking:

Omdat die shake anders wat te dik word. En als ik teveel melk erin doe pis ik me al helemaal verloren rond bedtijd
 
Goeiemorgen ijzervreters.

Ik ben deze week weer begonnen met bulken ivm vakantie.
Hiervoor heb ik een maand gecut en dat is perfect gegaan! Het valt me nu ineens op dat in de bulk mn slaap slechter word. Ik lig langer wakker of ik word snachts wakker en t duurt een uur voordat ik weer slaap.
Mijn avond eten is altijd tussen 6 en 7 en ik neem in de bulk om 8 uur een 80gr ultra fine oats shake met magere melk. Om 21:45 neem ik caseine.
Over de hele dag eet ik 4500 4800 kcal. Ik ben een zware ecto met een snelle stofwisseling en heb een bewegelijke baan.
Mijn vraag luid: is het zo dat je slaap slechter kan worden in de bulk? Eet ik teveel? Of is het die ultra fine oats shake die ik moet halveren of niet moet nemen.


Kan aan je carbs liggen, probeer eens langzame carbs te eten voordat je gaat slapen. Nu heb je een combinatie van snelle en langzame
 
Kan aan je carbs liggen, probeer eens langzame carbs te eten voordat je gaat slapen. Nu heb je een combinatie van snelle en langzame

Ik neem aan dat ik havermout langzame carbs zitten?
 
Suiker / Glucose inname
 
je kan best wat meer vet nemen. 1 gr per kg bw is een minimum.

Ja, maar 40% vet van 4000 calorieen is weer een ander verhaal. Dan kies ik liever voor magere melk ipv volle melk in bovenstaande situatie.
 
Ja, maar 40% vet van 4000 calorieen is weer een ander verhaal. Dan kies ik liever voor magere melk ipv volle melk in bovenstaande situatie.
Waarom wil je perse 40% vet hebben in je macro's?

2-2,5 gr eiwit per kg bw
minimaal 1 gr vet per kg bw
rest kh
Uiteraard kan je van alles meer nemen als je maar aan je kcal voldoet. Bij meer vet wel een beetje letten op de goede vetten.
 
Back
Naar boven