Fitness Seller

Tandenpoetsen

Bezoekers in dit topic

Drunkenmaster

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
4.934
Waardering
1.141
Lengte
1m78
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Hoeveel keer per dag poetsen jullie je tanden?
Op welke moment?
Hoelang?
Elektrisch of manueel?



Ben wel eens benieuwd naar de antwoorden omdat ik zelf een beetje retarded ben op dit vlak en heel lang en heel veel poets...
 
Nooit poetsen binnen 30 min na het eten. Ik poets drie keer per dag, met de hand en elektrisch. Per poetsbeurt zeker drie minuten. Gebruik ook tongschraper. In principe is een richtlijn dat je tanden (glazuur) zeven eet- en drinkmomenten per dag aankunnen. Je kunt bijvoorbeeld zeven keer 1 kauwgom nemen gedurende dag, of zeven pakken achter elkaar welke als 1 moment geldt. Eet of drink je iets zuurs of zoets, spoel dan weg met water na afloop.
 
Laatst bewerkt:
Nooit poetsen binnen 90 min na het eten. Ik poets drie keer per dag, met de hand en elektrisch. Per poetsbeurt zeker drie minuten. Gebruik ook tongschraper. In principe is een richtlijn dat je tanden (glazuur) zeven eet- en drinkmomenten per dag aankunnen. Je kunt bijvoorbeeld zeven keer 1 kauwgom nemen gedurende dag, of zeven pakken achter elkaar welke als 1 moment geldt. Eet of drink je iets zuurs of zoets, spoel dan weg met water na afloop.
dacht dat de richtlijn 20min wachten was met uitzondering van snoep en drank met suiker waarna je meteen moet poetsen?

kauwgom gebruik ik meestal ook na elke maaltijd maar die telt sowieso niet als eetmoment toch?
 
Excuus, die 90 moest 30 minuten zijn. Zo heb ik het begrepen. En een kauwgom direct na eten telt niet als een apart eetmoment nee. Ik poets na het opstaan direct de tanden, en grondig. Zelfde doe ik voor het slapen gaan, zodat minimaal twee keer op een dag de tanden echt schoon zijn. Overdag doe ik nog minimaal een keer en doe ook aan stoken na elke maaltijd.
 
Excuus, die 90 moest 30 minuten zijn. Zo heb ik het begrepen. En een kauwgom direct na eten telt niet als een apart eetmoment nee.
een kauwgom alleen wel dan? zit toch niets in
 
Ik poets 2x elektrisch. Na het ontbijt en voor het slapen.

Geen idee hoelang, denk toch ongeveer 3 minuten.
 
2x per dag electrisch. Ochtend en avond. Tussendoor stokeren en soms flossen.
Zit een timer op de tandenborstel. Eigenlijk nooit gekeken hoe lang dat is :o

Dacht dat ook aangeraden werd na iets eten gewoon even je mond te spoelen.
En poetsen altijd 30 min na t eten.

Ook nog mensen met voorkeur voor soort/merk tandpasta?
 
Ochtend, avond en voor t slapen.
Niet elektrisch. Wel 1 in huis.

Sensodine tandpasta is wel de fijnste.
 
alleen voordat ik ga slapen en smorgens.

Als ik voor elke maaltijd of drankje mijn tanden moet poetsen, kan ik beter ander werk zoeken.
 
Ik poets alleen 's morgens...niet electrisch, colgate tandpasta...

Was laatst voor t eerst na 7 jaar bij de tandarts geweest en had geen gaatjes maar wel tandglazuur aangetast omdat ik schijnbaar te hard duw als ik poets (dus waarschijnlijk zelfs beter dat ik niet 2x per dag heb gepoetst)
 
2x per dag.
Elektrisch.

Sinds laatste bezoek aan de tantarts ook met van die prikdingen en spoeling.

Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat het voor mij toch geen hol uit maakt want heb het gebit uit de hel.
 
Voor het slapen gaan, soms ook in de ochtend maar ik ben geen ochtendmens dus die skip ik erg vaak.
En tandenstoker na elke maaltijd.
 
Ik poets alleen 's morgens...niet electrisch, colgate tandpasta...

Was laatst voor t eerst na 7 jaar bij de tandarts geweest en had geen gaatjes maar wel tandglazuur aangetast omdat ik schijnbaar te hard duw als ik poets (dus waarschijnlijk zelfs beter dat ik niet 2x per dag heb gepoetst)


Dit is so unfair :roflol:

Als ik 1 jaar niet ga kan ik niet meer eten van de pijn.
 
In de ochtend 5 minuten (onder de douche )
Na avondeten 5 minuten
Voor slapen 5 minuten

Vooral goed op de plekken waar tand over gaat in tandvlees.

Voor slapen gaan stokeren en ragen.

Ik gebruik elmex sensitive. Andere tandpasta krijg ik korstjes in mondhoeken.
 
Laatst bewerkt:
'S ochtends meteen na het opstaan en 's avonds voor het slapen. Telkens 1-2 minuten, manueel. Ik zou dringend eens een elektrische moeten kopen.

Ahja, en als het kan poets ik ook telkens voor bedcardio :eyebrow:
 
In de ochtend 5 minuten (onder de douche )
Na avondeten 5 minuten
Voor slapen 5 minuten

Vooral goed op de plekken waar tand over gaat in tandvlees.

Voor slapen gaan stokeren en ragen.

Ik gebruik elmex sensitive. Andere tandpasta krijg ik korstjes in mondhoeken.

Dit. Behalve korstjes bij gebruik van andere tandpasta.

Wel heb ik dat wanneer ik whitening tandpasta gebruik ik rare witte sliertjes krijg na het poetsen. Dus die ik heb ik de deur uit gedaan.
 
Sochtends 2 minuten en meestal savonds 2 minuten voor het slapen. Af en toe nog overdag. Elektrisch.

Wel veel tandenstoken, sinds ik daar mee begonnen ben ben ik echt verslaafd. Overal bakjes tandenstokers liggen. Flossen hier en daar maar wel paar keer per week.

Sinds ik invisalign gehad heb afgelopen jaar en paar keer gebleekt heb zijn mijn tanden me veel waard. Kan het iedereen aanrader echt een goede investering, krijg er veel goede reacties op merk echt dat ik beter in de markt lig sindsdien.
 
Dit. Behalve korstjes bij gebruik van andere tandpasta.

Wel heb ik dat wanneer ik whitening tandpasta gebruik ik rare witte sliertjes krijg na het poetsen. Dus die ik heb ik de deur uit gedaan.
heb net hetzelfde van sommige tandpastas die witte slijmerige sliertjes
 
Back
Naar boven