MuscleMeat

Eten berekenen per dag of per week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zeldaza

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2018
Berichten
147
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
75kg
Gaat het eten wat je binnen krijgt over een dag, of twee dagen of zelfs over een week?
Dit vraag ik omdat als ik kook voor de hele week, alle ingredienten in één pan gooi en er een goede pasta van maak. Ene dag zal ik bijv 1200 kcal binnenkrijgen, andere dag 800. (vrij extreem genomen.)

Ik probeer het zo goed mogelijk te verdelen over alle 7 de bakjes, maar exact klopt dit uiteraard niet.

Maar eind van de week klopt het wel weer exact als je dit allemaal bij elkaar optelt.

Ik weeg dus wel alles af, maar van de hele week. Vervolgens kook ik het en verdeel ik het over 7 bakjes op het oog.

Zou het graag weten
 
Per week is niks mis mee hoor... Zolang de verschillen maar niet "te groot" zijn!

Succes...
 
1 bakje per dag maar :D?
 
Dat is eigenlijk niet echt een probleem. De meesten hier zijn echter zo autistisch dat ze het liever precies gelijk verdeeld hebben (waaronder ik)
 
1 bakje per dag maar :D?
Zelfde geldt eigenlijk voor noten.
Weeg ik 300 gram af, en verdeel ik over 4. Dan heb ik voor 4 dagen de noten geprept. Ook hier geldt weer dat de ene portie 90 gram kan zijn, en de andere 60 (wederom extreem genomen). Ik probeer echt wel zo goed mogelijk te verdelen maar helemaal voorkomen doe je het toch niet.

Vandaar dat ik het me afvroeg. Niet dat het zo is dat je de ene dag geen gains maakt omdat je niet aan je kcal komt. En de andere dag er ver bovenkomt en veel vet aanmaakt.
 
Dat is eigenlijk niet echt een probleem. De meesten hier zijn echter zo autistisch dat ze het liever precies gelijk verdeeld hebben (waaronder ik)
idem hier, autism is my middle name
 
Wat je kunt doen is de pasta afgieten en vervolgens wegen, delen door 7.
Ook de saus na bereiden wegen en delen door 7.
Zo zal het amper schommelen.
 
Op het oog vind ik nogal “gevaarlijk “ ..
100 of 150 gr pasta ( afhankelijk welke ) kan ruim verschillen in kcal & kh

Persoonlijk prep ik mijn voeding en alles wordt exact afgewogen.
In een cut zeer belangrijk , in een bulk iets minder van belang
 
Wat je kunt doen is de pasta afgieten en vervolgens wegen, delen door 7.
Ook de saus na bereiden wegen en delen door 7.
Zo zal het amper schommelen.

Hij wil het niet allemaal afwegen.
 
Als je optimaal werkt gaat t eerder per paar uur dan per dag/dagen.
 
Waar lees je dat? Hij weegt alles al af, kwestie van nog een keer wegen.

Hij doet het op het oog. Als hij het zou willen afwegen dan zou hij het toch wel gewoon doen volgens mij.
 
Vond het al knap dat je gains kon inhalen, gewoon wat meer eten over een paar dagen.
Ja precies. Als je vandaag een training doet zijn je maaltijden rond die training, zowel er voor als er na het belangrijkst.
Dan heeft 500 gemiste kcals nu weinig zin om morgen in te halen.

Helemaal geen zin? Waarschijnlijk dat niet. Maar in ieder geval suboptimaal.
Voor afvallen of aankomen van vetmassa kan je je kcal inname prima per week tellen.

Voor optimale aanzet van spiermassa? Nein
 
Op het oog vind ik nogal “gevaarlijk “ ..
100 of 150 gr pasta ( afhankelijk welke ) kan ruim verschillen in kcal & kh

Persoonlijk prep ik mijn voeding en alles wordt exact afgewogen.
In een cut zeer belangrijk , in een bulk iets minder van belang
Ik weeg exact wat ik nodig heb voor de week, dat kook en, vervolgens gooi ik het in bakjes zonder afzondelijk te wegen. Dit probeer ik op het oog zo nauwkeurig mogelijk te doen. Dus de ene dag krijg ik iets meer dan de andere dag. Mocht ik het slecht hebben verdeelt.
 
Hij wil het niet allemaal afwegen.
Ik weeg het af voor 7-8 dagen, Als voorbeeld rijst. Ik eet 150 gram rijst per dag. Dus voor 8 dagen weeg ik 1,2 kg rijst af. Vervolgens kook ik dit en met een
soep lepel haal ik telkens op het oog een zelfde portie uit de pan en doe ik dit in bakjes, dit blijf ik doen tot de pan leeg is.

Het ene bakje zal daardoor mischien 130 gram hebben, de ander 170. Over 2 dagen gezien zit ik wel weer op 150. Dus dat is de vraag of dit invloed heeft..
 
Ik weeg exact wat ik nodig heb voor de week, dat kook en, vervolgens gooi ik het in bakjes zonder afzondelijk te wegen. Dit probeer ik op het oog zo nauwkeurig mogelijk te doen. Dus de ene dag krijg ik iets meer dan de andere dag. Mocht ik het slecht hebben verdeelt.

Waarom niet gewoon afwegen en in de bakjes doen ipv op het oog. Kost u mss 10 minuten tijd.
 
Ik weeg het af voor 7-8 dagen, Als voorbeeld rijst. Ik eet 150 gram rijst per dag. Dus voor 8 dagen weeg ik 1,2 kg rijst af. Vervolgens kook ik dit en met een
soep lepel haal ik telkens op het oog een zelfde portie uit de pan en doe ik dit in bakjes, dit blijf ik doen tot de pan leeg is.

Het ene bakje zal daardoor mischien 130 gram hebben, de ander 170. Over 2 dagen gezien zit ik wel weer op 150. Dus dat is de vraag of dit invloed heeft..

Met hij wil het niet afwegen doel ik op de afzonderlijke bakjes die je op het oog doet.
 
Waarom niet gewoon afwegen en in de bakjes doen ipv op het oog. Kost u mss 10 minuten tijd.
Omdat ik een analoge weegschaal heb. Als ik vervolgens afzonderlijk ga afwegen kom ik altijd te kort.. xD
 
Back
Naar boven