MuscleMeat

Weerstandsbanden instelbaar

Bezoekers in dit topic

Jeppa

Novice
Lid geworden
14 jul 2015
Berichten
15
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
Ik zat net een programma te kijken en zag weerstandsbanden die je kunt instellen. Ze zitten vast aan beide armen, benen en om je middel. Ik heb een foto toegevoegd in de bijlage. Weet iemand hoe dit heet of waar ik dit kan vinden?!

weerstand.png
 
Volgens mij is dat weer een of andere fitnesshype die door een BN'er verkocht wordt. Het heet disq ofzo.
Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee En hoewel het concept best tof is voorzie ik veel technische mankementen bij gebruik door fanatieke krachtsporters
 
Thanks! Waarom voorzie je veel mankementen bij krachtsporters? Ben hier wel benieuwd naar!

Is er daarnaast iemand die het wel eens heeft geprobeerd? Is er genoeg weerstand voor krachttraining?
 
koop gewoon een paar losse banden en in verschillende dikte. kun je ook genoeg mee doen.
 
Thanks! Waarom voorzie je veel mankementen bij krachtsporters? Ben hier wel benieuwd naar!

Is er daarnaast iemand die het wel eens heeft geprobeerd? Is er genoeg weerstand voor krachttraining?

Omdat het, in mij optiek, leuk is om mee te spelen, maar meer ook niet. Als je je wandeling of cardio onhandig wil verzwaren kan je een gewichtsvest aandoen en heb je waarschijnlijk nog beter resulaat ook.
Je kan me niet wijsmaken dat een net niet rechtlijnige beweging (kracht loopt langs arm of been ipv in lijn met) beter is dan wat je met gewichten kan doen. Daarbij kan je nooit afdoende weerstand genereren met dit systeem om echt een goede trainingsprikkel te creëren.
Daarbij zal t enkel weerstand bieden bij push bewegingen en juist t pull gedeelte versimpelen, dus ga je mogelijk nog zaken uit balans trekken ook.

Ik ben wellicht erg sceptisch, en zie wel mogelijkheden op t gebied van schaduwboksen etc, maar voor krachtsport is t in mijn optiek ongeschikt
 
Back
Naar boven