MuscleMeat

Ervaringen - obstacle runs

Bezoekers in dit topic

Thor

Novice
Lid geworden
23 nov 2018
Berichten
4
Waardering
4
Zijn er op dit forum leden die ervaring hebben met obstacle runs in België of Nederland? Wat is jullie hoogst behaalde rangschikking?
 
Het zijn hier op het forum allemaal massamonsters die geen 2km kunnen lopen :roflol:

Zo een hindernissenloop is leuk, ik heb het een aantal keer gedaan (georganiseerd door Spartacus Series) maar nooit met de bedoeling echt te presteren. Steeds voor de sfeer (in groep) en meer gestapt dan echt gelopen :o Puur voor de fun dus!

Er zijn hier op het forum wel wat leden die loopervaring hebben en die misschien al hebben meegedaan met de bedoeling hoog te eindigen: RaceRookie , BB_ , roei- en fietsfanaat , Banshee , ...
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Thor
ik ga mijn bijna 100 kg echt niet over een klimrek hijsen , het mot niet gekker worden hier lol
 
Voor de zware personen is het geen geschikte uitdaging. Ik dacht dat er misschien wel lichtere forummembers zijn die er al eens aan mee hebben gedaan en ervaringen zouden willen delen.
 
De beste tijden worden behaald door lopers die 10 km binnen de 40-45 min afleggen. Als je dat kan en wat power in je bovenlichaam hebt, dan maak je een goede kans om een mooi resultaat te halen. De top 100 zit dicht bij elkaar dus je kan dan even goed 20ste eindigen dan 100ste.

Er zijn trouwens verschillende organisaties die zulke evenementen organiseren en onderling zit er ook verschil. Ene organisatie trekt een breder publiek (= lager niveau) terwijl andere organisaties wat meer hardcore zijn.

Verder zal je op dit forum allicht niet veel reacties krijgen vrees ik.
 
  • Like
Waarderingen: Thor
Slechte ervaringen mee:
"Ik doe aan strongman"
"Ooh ja dat ken ik Wel, strongmanrun he?"
 
op dit moment loop ik nog niet zo snel. Mijn 10k ligt op 55 minuten maar daar werk ik de komende maanden nog wel aan, ik probeer zeker nog lager dan 50 minuten te geraken. Fitness doe ik al een tijdje dus ik heb wel wat kracht, het zal vooral aankomen om mijn snelheid en uithouding te verbeteren . Mijn doel is om in die wedstrijden zeker bij de eerste 150 te eindigen. Bedankt aan diegene die gereageerd hebben, ik begrijp dat het op dit soort forums niet de juiste plek is maar actieve forums over hardlopen zijn schaars, daarom probeerde ik hier eens :cool:
 
Nee, dat door de modder banjeren en blessures oplopen is niks:D en ik haat cardio
 
Een echte spartan race. Ik zou het wel zien zitten maar gezien mijn leeftijd zal het er waarschijnlijk niet meer van komen. Ik fiets wel veel en ben sinds twee weken stilletjes aan weer begonnen met 2 a 3 keer per week 5km te lopen maar denk er meer aan (indien ik geen kwetsuren krijg door het lopen) om ooit een triathlon te doen. Ik heb natuurlijk niet veel tijd meer, ik wordt 60 volgend jaar. Het hangt er ook van af of ik er nog genoeg tijd kan insteken. We zien wel maar ik kon die 5km toch nog op mijn gemak in 30 minuten lopen. Naar de zaal ga ik toch bijna niet meer. Kracht is voor het ogenblik beperkt tot body weight oefeningen thuis.
 
Ik heb de viking run water edition in Gent meegedaan en de Spartacus Run in Boom maar puur recreatief met een groepje vrienden en samen uit samen thuis ;)
 
Ik heb de viking run water edition in Gent meegedaan en de Spartacus Run in Boom maar puur recreatief met een groepje vrienden en samen uit samen thuis ;)
Dat lijkt mij precies het leuke eraan. Samen uit samen thuis
 
Ja als je voor een tijd gaat erger je je ook dood als je opgehouden wordt.

ja als er dan tragere lopers je ophouden op de hindernissen dan is het wel wat frustrerend. Er werd me aangeraden om me zo snel mogleijk in te schrijven zodat ik in een vroege wave mag starten.
 
Back
Naar boven