Fitness Seller

Opa heeft gespaard (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fossiel

Novice
Lid geworden
27 nov 2018
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
95kg
Vetpercentage
20%
Hallo leden,

Ik train al heel wat jaartjes (25), en ben tot de conclusie gekomen dat ik voortaan thuis wil trainen.
Heb zo'n 2500 to max 3000€ te besteden om mijn homegym in te richten.
Ook heb ik geen ruimtegebrek (5x8 m).

Ik ben al op 'leeftijd (42)', en het voelt een beetje als 'mijn eindmateriaal'.
Ja ik wil nog knallen, maar ik besef ook dat ik (dik) over mijn top ben qua toppen.
Nog jong van geest maar wel al met kleine pijntjes...

Moet ik al denken aan een 'Full-Functional Gym' met Veilige* smith?
(dit voelt als een beslissing als mensen die hun huis met Trespa afwerken omdat ze weten dat ze over een paar jaar de ladder niet meer op durven)

Of zal ik toch voor een full cage gaan en koop een mooie set dumbells ?


Graag jullie ideeën.
 
waarom niet een beetje van alles?

squatrek
verstelbare halterbank
Halterstangen (rechte en kromme)
Dumbellstangen
 
Als iemand met ervaring die heel goed beseft dat hij iets rustiger aan moet doen zou ik gewoon gaan voor een cage. Wellicht wat pulley werk en wellicht een gebruikte leg press om licht om te kunnen gaan met eventuele pijntjes / blessures.
 
Fullcage met multibench.
Losse high low pulley met weightstack.
Barbell, schijven.
Set dumbells, verstelbaar of vast net wat voor handen is.
Evt hometrainer/crosstrainer voor wat cardio en warming up.
Daarna persoonlijke upgrades als specialty bars, legpress etc
 
Persoonlijk?

Powercage met oly bar en weights
DB herstelbare met 30mm (traint net wat makkelijker dan die oly DB)
Specialty bars moet je zelf weten :) Leuk als laatste om bij te kopen
Legpress is mooi als je de ruimte hebt.
Cardio? Moet je 2de hands kopen. Er zijn altijd mensen die de nieuwste modellen kopen en niet gebruiken. Doe je echt koopjes mee.