Fitness Seller

Opa heeft gespaard (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fossiel

Novice
Lid geworden
27 nov 2018
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
95kg
Vetpercentage
20%
Hallo leden,

Ik train al heel wat jaartjes (25), en ben tot de conclusie gekomen dat ik voortaan thuis wil trainen.
Heb zo'n 2500 to max 3000€ te besteden om mijn homegym in te richten.
Ook heb ik geen ruimtegebrek (5x8 m).

Ik ben al op 'leeftijd (42)', en het voelt een beetje als 'mijn eindmateriaal'.
Ja ik wil nog knallen, maar ik besef ook dat ik (dik) over mijn top ben qua toppen.
Nog jong van geest maar wel al met kleine pijntjes...

Moet ik al denken aan een 'Full-Functional Gym' met Veilige* smith?
(dit voelt als een beslissing als mensen die hun huis met Trespa afwerken omdat ze weten dat ze over een paar jaar de ladder niet meer op durven)

Of zal ik toch voor een full cage gaan en koop een mooie set dumbells ?


Graag jullie ideeën.
 
waarom niet een beetje van alles?

squatrek
verstelbare halterbank
Halterstangen (rechte en kromme)
Dumbellstangen
 
Als iemand met ervaring die heel goed beseft dat hij iets rustiger aan moet doen zou ik gewoon gaan voor een cage. Wellicht wat pulley werk en wellicht een gebruikte leg press om licht om te kunnen gaan met eventuele pijntjes / blessures.
 
Fullcage met multibench.
Losse high low pulley met weightstack.
Barbell, schijven.
Set dumbells, verstelbaar of vast net wat voor handen is.
Evt hometrainer/crosstrainer voor wat cardio en warming up.
Daarna persoonlijke upgrades als specialty bars, legpress etc
 
Persoonlijk?

Powercage met oly bar en weights
DB herstelbare met 30mm (traint net wat makkelijker dan die oly DB)
Specialty bars moet je zelf weten :) Leuk als laatste om bij te kopen
Legpress is mooi als je de ruimte hebt.
Cardio? Moet je 2de hands kopen. Er zijn altijd mensen die de nieuwste modellen kopen en niet gebruiken. Doe je echt koopjes mee.
 
Als iemand met ervaring die heel goed beseft dat hij iets rustiger aan moet doen zou ik gewoon gaan voor een cage. Wellicht wat pulley werk en wellicht een gebruikte leg press om licht om te kunnen gaan met eventuele pijntjes / blessures.

Ik ben ook de leeftijd van TS. train bijna 27j.7operaties en een hernia gehad en dus ook last van pijntjes. Heb een kooi gehad. Vind mn squatrack en losse lat pulley stukken makkelijker/handiger dan de kooi die ik gehad heb.

En voel me er niet minder veilig mee.
 
3000 EUR en 5*8 meter trainingsruimte geeft wel wat mogelijkheden.

Ik zou gaan voor een half rack, hometrainer ofzo voor cardio en een pulley (ik heb zelf 1 met weight stack en gebruiksgemak is heel aangenaam!). Als je nog budget over hebt kan je kijken naar een beentrainer.

Een set vaste dumbbels zou ik niet doen want de kostprijs daarvan ligt redelijk hoog.

By the way: op 42 ben je qua krachttraining nog niet versleten. De komende 5 jaar kan je nog veel stappen voorwaarts zetten!
 
Laatst bewerkt:
3000 EUR en 5*8 meter trainingsruimte geeft wel wat mogelijkheden.

Ik zou gaan voor een half rack, hometrainer ofzo voor cardio en een pulley. Als je nog budget over hebt kan je kijken naar een beentrainer.

Losse dumbbells zou ik niet doen want de kostprijs daarvan ligt redelijk hoog.

By the way: op 42 ben je qua krachttraining nog niet versleten. De komende 5 jaar kan je nog veel stappen voorwaarts zetten!

Geen dumbbels dan laat je veel mogelijkheden liggen. Korte 30 mm dumbbelstangen en 30mm schijven en je kan er zelf samen stellen en kost niet veel.

Neemt wel wat tijd in beslag om gewicht bij of af te halen maar valt goed mee.

Ik heb 2e hands powerblocks gekocht. Zeer tevreden over.

Hangt er van af wat je allemaal al in je leven gedaan en voorgehad hebt. Bij mij is het beste er toch ook af op 41.
 
Geen dumbbels dan laat je veel mogelijkheden liggen. Korte 30 mm dumbbelstangen en 30mm schijven en je kan er zelf samen stellen en kost niet veel.

Neemt wel wat tijd in beslag om gewicht bij of af te halen maar valt goed mee.

Ik heb 2e hands powerblocks gekocht. Zeer tevreden over.

Hangt er van af wat je allemaal al in je leven gedaan en voorgehad hebt. Bij mij is het beste er toch ook af op 41.

ik bedoel uiteraard dat een set vaste dumbbels niet per se nodig is :) Mijn fout, ik was iets te snel en drukte me verkeerd uit.
 
Is het zo erg met gains maken als je de 30 gepasseerd bent of valt dat wel mee

Op 30 gaat toch nog lekker hoor. Zeker nog op kracht. Ik kreeg mijn status quo op 38 ongeveer.
 
Geen dumbbels dan laat je veel mogelijkheden liggen. Korte 30 mm dumbbelstangen en 30mm schijven en je kan er zelf samen stellen en kost niet veel.

Neemt wel wat tijd in beslag om gewicht bij of af te halen maar valt goed mee.

Ik heb 2e hands powerblocks gekocht. Zeer tevreden over.

Hangt er van af wat je allemaal al in je leven gedaan en voorgehad hebt. Bij mij is het beste er toch ook af op 41.

Tweedehands 30mm schijven en stangen kosten ook niet veel, je kan met beetje zoeken en reizen voor onder de €100 al dik 200kg en daarbij minstens 8 dumbellstangen regelen.
 
Still young, zeg dit ook in eigen belang. Ben inmiddels bijna 31 :).
Is het zo erg met gains maken als je de 30 gepasseerd bent of valt dat wel mee

Ben pas rond mijn 30ste serieus begonnen met trainen dus gains maak je sowieso he. En als je trouwens kijkt naar winnaars van bodybuildwedstrijden, dat zijn vaak mannen van rond de 40. Je bent dus niet versleten op je 40ste he :D
 
Bijna 50 en sluit me bij Robke aan.
Heb zelf ook cage met simpele pulley, olympische bar met plates en wat 30mm dumbbells. Zou niet anders willen. Sommige oefeningen gaan wat lastiger maar dan die ik die wat lichter of een variant die wel goed gaat. Bijvoorbeeld decline benchpress, barbell hacksquat, rackchins aan dipsteunen.
 
Tweedehands 30mm schijven en stangen kosten ook niet veel, je kan met beetje zoeken en reizen voor onder de €100 al dik 200kg en daarbij minstens 8 dumbellstangen regelen.

Als ruimte geen beperking is dan kan dit ook zeker.

Ik zit met een beperkte ruimte vandaar dat ik begonnen ben met paar korte dumbbelstangen en schijven.

Maar ik kon voor een goede prijs 2ehands powerblocks op de kop tikken.
 
Ben pas rond mijn 30ste serieus begonnen met trainen dus gains maak je sowieso he. En als je trouwens kijkt naar winnaars van bodybuildwedstrijden, dat zijn vaak mannen van rond de 40. Je bent dus niet versleten op je 40ste he :D

Gains maken kan zeker nog op oudere leeftijd.

Versleten ben ik nog niet volledig wel stukken lelijker dan vroeger :D
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven