MuscleMeat

Hoeveel skilessen nodig?

Bezoekers in dit topic

Ano_54321

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
5.833
Waardering
6.785
Lengte
1m74
Aan de skiërs onder ons:

De topictitel zegt het eigenlijk al...

Hoeveel uurtjes hebben jullie skiles gekregen vooraleer jullie in staat waren recht te blijven, voorzichtig af te dalen (eenvoudige piste) en vlot af te remmen?

Mijn vrouw en ik gaan in februari ons eerste winterreisje doen en we gaan binnenkort onze eerste skilessen nemen (indoor op sneeuw). We zouden graag in staat zijn om op de eenvoudigere pistes rustig af te dalen zonder ongelukken :P

Hoeveel uurtjes les hadden jullie daarvoor nodig?

Effe wat leden taggen waarvan ik posts over skiën terug hebt gevonden: Hans_i Skatermarvin BB_
 
Laatst bewerkt:
Dat is zoooo verschillend per persoon... Net als autorijlessen enz.

Angst is de grootste remming... Daarnaast heeft de een er wat meer gevoel voor dan de ander.
 
Dat is zoooo verschillend per persoon... Net als autorijlessen enz.

Angst is de grootste remming... Daarnaast heeft de een er wat meer gevoel voor dan de ander.

Kan ik me voorstellen dat dat persoonlijk is, vandaar dat ik even pols om een eerste indruk te krijgen van wat gemiddeld nodig is. Ik beschouw mezelf als gemiddeld, vandaar :D

Hoeveel uur had jij nodig om rustig te kunnen skiën?
 
Ik heb nog nooit les gehad, ben nog nooit op wintersport geweest... Als ik indoor ga skieen trek ik gewoon een paar ski's aan, lift omhoog en gaan! Wat bij mij enigzins meewerkt is dat ik vroeger (toen ik nog klein was...) vaker skates aan had dan schoenen. Op de een of andere manier lijkt dat toch ergens op elkaar.

Gewoon lekker les nemen en genieten! Op youtube staan ook heel veel filmpjes waar je een goed idee krijgt van de techniek...
 
French fry when you should pizza and your gonna have a bad time.
 
French fry when you should pizza and your gonna have a bad time.

Dat was een heel leuke aflevering :D Ik lees trouwens op verschillende fora dat je mag rekenen op 3 sessies van 2 uur om de basis een beetje onder de knie te krijgen. Komt dus wel goed tegen februari :cool:

Ginder sowieso nog extra les nemen.
 
Snowboarden kost mij elk jaar nog wel een aantal uur, gewoon om weer in de flow te komen, 1e keer was 5 dagen 3 uren les in de ochtend. Wel in de groep toen ging blauw/rood redelijk.

Ik raad privé les aan voor 2 ochtenden en je bent good to go
 
Vandaag onze eerste twee uren gaan skiën. Één uurtje les gekregen en dan nog een uurtje extra geoefend. Het duurde uiteraard geen 5min of ik lag al eens tegen de grond :P

We hebben vandaag een stabiele positie op de skilatten geleerd. Vervolgens de wedge geleerd (pizza punt) en dan geleerd om te wisselen in snelheid door afwisselend wedge's te maken.

Volgende keer gaan we de wedge turn leren. We gaan dan ook twee uurtjes waarvan 1 u les en 1 u extra oefenen. Zoals het er naar uitziet zullen we dat dan onder de knie hebben.

Dan zouden we in staat zijn om rustig een lichte helling af te dalen en gecontroleerd bochten te maken en snelheid te controleren + vlot af te remmen.

Parallel skiën vergt uiteraard nog een stuk meer oefening maar het doel uit mijn openingspost zou binnen 4u gehaald kunnen worden :)

Het belangrijkste trouwens: Zowel ik als mijn vrouw hebben enorm genoten van het skiën en kijken al uit naar de volgende keer !
 
Back
Naar boven