AndroidHealthClinic

afvallen stagneert

Bezoekers in dit topic

Thanks voor al de info allemaal!

Zondag gaat we alweer op de weegschaal, en ik ook want zit volop in de bulk.
We zitten in een tegengestelde wereld...
I'll keep you posted! :lifter:
 
Gefeliciteerd met jullie aanstaande bruiloft.
Je vriendin eet teveel overigens als ze niet meer afvalt. Of doet te weinig cardio.
Krachttraining is leuk om een betere shape te krijgen maar als ze kost wat kost strakker wil zijn en van de zomer die 20 a 30 extra kilo's kwijt wil zijn ga dan geen tijd verkloten met krachttraining. Krachttraining extra is prima ofcourse, maar als t een keuze is tussen kracht of cardio zou ik cardio kiezen voor haar. Elke keer.
Daarnaast is het onmogelijk dat ze op 1000 a 1500 niet zakt. Ze eet teveel, of vult niet alles in. Eiwit inname is ook ondermaats.
Gooi (vrijwel) alle carbs eruit, eiwitten omhoog, veel groente per dag, en wat gezonde vetten.
 
Ik heb gisteren haar FitnessPal eens nagekeken en kan me echt niet voorstellen waaraan het ligt.
Er zijn dagen dat ze maar aan 1000 kcal komt en heb geen 1 dag gevonden waar ze over de 1500kcal gaat.

Ze snoept niet en heeft ook geen cheat day buiten eens een bord pasta in het weekend en heel af en toe (1x week - 2 weken) een bolletje (dieet)ijs.
Maar als het hierbij blijft kan dit echt het probleem niet zijn...
Ik heb me gisteren suf gezocht want vind het zo zonde dat ze er zo veel energie en moeite insteekt met 'weinig' resultaat.

Ik las gisteren iets bij een personal coach die zei dat uithongeren + cardio je echt niet gaat helpen om te vermageren, integendeel...
Je lichaam gaat namelijk de koolhydraten die ze binnen krijgt extra goed bewaren omdat ze weet dat ze deze nodig gaat hebben.
Ze verbruikt namelijk ook minder kcal in de gym als toen ze begon. Misschien eet ze gewoon te weinig? Of slaagt dit nergens op?

Heb je het boter waarin je bakt meegenomen? Het boter op je brood? Begin dat maar eens te tellen, kan zo 500 schelen.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Heb je het boter waarin je bakt meegenomen? Het boter op je brood? Begin dat maar eens te tellen, kan zo 500 schelen.

Ja brood eet ze niet dus ook geen boter, de olie waarin we bakken zijn niet opgenomen.
Ga ik op letten ;-) THANKS
 
Gefeliciteerd met jullie aanstaande bruiloft.
Je vriendin eet teveel overigens als ze niet meer afvalt. Of doet te weinig cardio.
Krachttraining is leuk om een betere shape te krijgen maar als ze kost wat kost strakker wil zijn en van de zomer die 20 a 30 extra kilo's kwijt wil zijn ga dan geen tijd verkloten met krachttraining. Krachttraining extra is prima ofcourse, maar als t een keuze is tussen kracht of cardio zou ik cardio kiezen voor haar. Elke keer.
Daarnaast is het onmogelijk dat ze op 1000 a 1500 niet zakt. Ze eet teveel, of vult niet alles in. Eiwit inname is ook ondermaats.
Gooi (vrijwel) alle carbs eruit, eiwitten omhoog, veel groente per dag, en wat gezonde vetten.

Ze haalt inderdaad nooit haar doelen, niet voor de eiwitten en niet voor de carbs en vetten.
En haar carbs liggen altijd het hoogst, dit moet ze inderdaad omgooien.

Maar dan nog, als ze onder haar caloriebehoefte zit zou dit niet echt mogen uitmaken.
Misschien inderdaad de olie waarin we bakken even mee opnemen in de FitnessPal.
 
Ze haalt inderdaad nooit haar doelen, niet voor de eiwitten en niet voor de carbs en vetten.
En haar carbs liggen altijd het hoogst, dit moet ze inderdaad omgooien.

Maar dan nog, als ze onder haar caloriebehoefte zit zou dit niet echt mogen uitmaken.
Misschien inderdaad de olie waarin we bakken even mee opnemen in de FitnessPal.
Het is onmogelijk alleen de olie. Ze vult gewoon niet alles in.
 
Ze haalt inderdaad nooit haar doelen, niet voor de eiwitten en niet voor de carbs en vetten.
En haar carbs liggen altijd het hoogst, dit moet ze inderdaad omgooien.

Maar dan nog, als ze onder haar caloriebehoefte zit zou dit niet echt mogen uitmaken.
Misschien inderdaad de olie waarin we bakken even mee opnemen in de FitnessPal.

Zo zullen er wellicht nog meer kleine dingetjes zijn die niet worden opgenomen. De suiker of melk in de koffie, het hele kleine koekje bij de buurvrouw, een paar pepernoten die bij de kassa van de AH staan. De frisdrank enzovoort.

ALLES wat je binnenkrijgt moet je tracken als je wilt weten wat je eet.
 
Zo zullen er wellicht nog meer kleine dingetjes zijn die niet worden opgenomen. De suiker of melk in de koffie, het hele kleine koekje bij de buurvrouw, een paar pepernoten die bij de kassa van de AH staan. De frisdrank enzovoort.

ALLES wat je binnenkrijgt moet je tracken als je wilt weten wat je eet.

Klopt, je moet eerlijk zijn met jezelf als je je doelen wil halen en dus ook durven/kunnen toegeven dat je soms even naast de lijn loopt.
Als ik mijn boterhammen maak en met mijn vinger in de pot pindakaas zit, noteer ik ook 5gr meer voor die dag...
Je bedriegt alleen jezelf door niet alles exact bij te houden...
 
Ik las gisteren iets bij een personal coach die zei dat uithongeren + cardio je echt niet gaat helpen om te vermageren, integendeel...
Je lichaam gaat namelijk de koolhydraten die ze binnen krijgt extra goed bewaren omdat ze weet dat ze deze nodig gaat hebben.
Ze verbruikt namelijk ook minder kcal in de gym als toen ze begon. Misschien eet ze gewoon te weinig? Of slaagt dit nergens op?
Niet afvallen door te weinig te eten...:headbang: Ik zou die 'personal coach' maar lekker anoniem houden hier op DBB :fire:
p.s. Durf je er alles om te verwedden dat ze ALLES wat ze in haar mond stopt, invoert in myfitnesspal?
 
De korte samenvatting van dit alles is toch echt dat ze teveel eet. Meer dan dat ze invult. Moeilijker word het niet. Ze liegt... In de app, tegen jou en tegen zichzelf.
 
Anders wil ik haar wel een maandje opsluiten in mijn keldergym op 1000-1500 KCal/dag. Wedden dat ze er kilo's lichter uitkomt? ;)
 
Anders wil ik haar wel een maandje opsluiten in mijn keldergym op 1000-1500 KCal/dag. Wedden dat ze er kilo's lichter uitkomt? ;)
FatBasterd imnewhere

Hahaha het moet haast wel zijn dat ze liegt guys :lol: die keldergym lijkt me wel wat hahahaha

Al denk ik dat ze zichzelf er niet bewust van is.
Bv.: ze drinkt pakweg 2 koffie's/dag maar dit met meer melk dan koffie.
Als je rekent op een 200ml aan halfvolle melk zit je al snel aan de 100 kcal.
Ze geeft deze in als pakweg koffie met melk maar dan zit ze niet aan die 100kcal hoor.
als je twee / dag rekent zitten we al aan 200kcal extra.

Reken daar de olijfolie aan toe en dan zit je al aan pakweg 300 extra per dag...

Dan gaan we er zo goed als zijn denk ik ... Heb haar gezegd van alles maar dan ook alles precies af te wegen en in te geven.
 
Spaarstand is een fabel, maar het is toch een feit dat je onderhoud steeds lager wordt naar mater je langer probeert af te vallen? M'n vriendin die eet doordeweeks bijna niet eens 1000 kcal, in weekend misschien max 1200-1300 en valt ook erg moeizaam af. Ik durf bijna mijn hand in het vuur te steken dat er niet gesnoept wordt. Daarnaast geeft het vocht vasthouden in de vrouwelijke cyclus ook soms een beetje een slecht beeld.
 
Maar ffe serieus: wil je echt wel trouwen?
 
Spaarstand is een fabel, maar het is toch een feit dat je onderhoud steeds lager wordt naar mater je langer probeert af te vallen? M'n vriendin die eet doordeweeks bijna niet eens 1000 kcal, in weekend misschien max 1200-1300 en valt ook erg moeizaam af. Ik durf bijna mijn hand in het vuur te steken dat er niet gesnoept wordt. Daarnaast geeft het vocht vasthouden in de vrouwelijke cyclus ook soms een beetje een slecht beeld.

Hoe veel van dit soort berichten krijgen we nog? Weegt ze nu minder dan 60 kilo en is ze een trainend beest van 1.50? Nee? Dan klopt bovenstaand niet.
 
Dus als iemand niet aan het perfect plaatje voldoet waarbij je afvalt op 1500 calorieën is het maar onzin? Makes sense

Ik zeg niet dat het geldt voor vriendin van TS, het is alleen niet altijd zo zwart-wit.
 
Deurbelz Het heeft niks met het perfecte plaatje te maken, maar met de stats van deze dame klopt het gewoon niet.
 
Zo zullen er wellicht nog meer kleine dingetjes zijn die niet worden opgenomen. De suiker of melk in de koffie, het hele kleine koekje bij de buurvrouw, een paar pepernoten die bij de kassa van de AH staan. De frisdrank enzovoort.

ALLES wat je binnenkrijgt moet je tracken als je wilt weten wat je eet.

Dit dus.
 
Back
Naar boven