Fitness Seller

Klapvoet na onderbeenbreuk

Bezoekers in dit topic

Pieterke0

Novice
Lid geworden
4 dec 2018
Berichten
2
Waardering
0
Beste mensen,

Op 18 november heb ik mijn kuitbeen en scheenbeen gebroken met de voetbal, direct tijdens de match naar het ziekenhuis gebracht. De volgende dag geopereerd. Ze hebben een ijzeren staaf (pin) in mijn lichaam gebracht lopend van mijn knie tot enkel. Dit zorgt ervoor dat mijn boten en spieren mooi samen blijven en op deze manier goed kan genezen.

De operatie is goed verlopen en nu kan het opereren beginnen, gisteren moest ik naar het ziekenhuis voor controle. Nu blijkt dat ik er een dropvoet aan heb overgehouden. Er is een zenuw gekneld of misschien wel kapot. Het gevoel in mijn tenen en stukje van mijn voet is weg. Ik krijg mijn voet niet opgetild en kan mijn tenen niet omhoog doen. 7 januari moet ik EMG ondergaan en gaan ze zien of ik voor altijd verlamd ben aan mijn voet.

Natuurlijk ben ik gisteren helemaal in paniek geslagen en zit ik met deze vraag: Heeft er toevallig iemand van jullie een soortgelijke ervaring en kunnen jullie eventueel je verhaal doen.

Met vriendelijke groeten,
 
Wat heeft dit met bodybuilding / krachtsport te maken ?

Denk dat je beter op een medisch platform je vraag kan stellen
 
SvP0501 Ik snap wat je bedoelt, maar heb al op een paar forums geprobeerd. Er zijn niet veel actieve forums zoals deze en ben momenteel ook een beetje ten einde raad. Daarmee dat ik dacht van ik kan toch eens proberen :)
 
Waarom niet de test afwachten ? Het is kut maar je hebt nog geen volledige uitslag.
 
Lastig allemaal. Geen idee, maar veel sterkte!
 
Waarom niet de test afwachten ? Het is kut maar je hebt nog geen volledige uitslag.

Dit idd.

Hier ervaring. Doormiddel van fysio hersteld.

Succes!
 
Ruim 10 jaar geleden heb ik ook met voetbal m'n scheen en kuitbeen gebroken.
Een klapvoet hield ik er niet aan over, maar ik verstapte me erg vaak. Alsof ik elke 20 meter in de grond trapte. Klinkt niet ernstig, maar mentaal kreeg ik er wel een klap van.
Mijn ervaring is dat het beter werd toen het ijzerwerk na een jaar weer werd verwijderd. De ijzeren pin van knie tot hak, werd er netjes via de hak uitgetimmerd. Mijn advies: laat je geheel verdoven tijdens de operatie.
Waar ik het meest baat mee gehad heb is, zijn twee zaken:
1) Koop een voetensteun met een bewegend deel. Zet je voeten erop en laat je goede voet op en neer bewegen. Mijn slechte voet werd hier soepeler van en ik kreeg meer prikkels.
2) Wanneer je de krukken niet meer nodig hebt, ga wandelen. Ik deed dit na verloop van tijd in het mulle duinzand. Super zwaar voor je enkels. Als extra ballast sprong m'n vriendin op m'n rug en probeerde ik een aantal honderd meters stevig door te lopen.

Wat ook hielp was dat m'n fysiotherapeut een ex-marinier was.
 
Back
Naar boven