Fitness Seller

Fodmap dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.223
Waardering
65.248
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Iemand ervaring met het fodmap dieet? Hoe kun je het dragelijk maken voor een moeilijke eter? Maw, iemand die de "verboden" producten graag eet en de toegestane niet lust of nooit gegeten heeft...
Tips voor glutenvrije produkten die ook echt eetbaar zijn?
 
SP1988

Glutenvrij:

Glutenvrij brood moet je van houden... omdat het zoetig is. Maar is duur.
Rijst
Maispasta
Quinoa (ipv pasta)
Quinoavlokken ipv havermout
Je hebt veel soorten glutenvrije cereals tegenwoordig.
Kikkererwten
Mais
...

Er zijn veel glutenvrije producten als koekjes , cake en vele andere zoetigheden. Duur van merken maar Lidl heeft het ook en veel goedkoper.
Ook glutenvrije pizza, kipnuggets etc

Waar houdt ze van wat verboden is?
Ik ken heel veel gutenvrije alternatieven maar zo 1 2 3 alles opnoemen is wat lastig.. :o
 
Laatst bewerkt:
Waar houdt ze van wat verboden is?
Pizza, chips, kebab :roflol: verschillende groenten (waar ze al niet veel van lust), pistachenootjes en cashews.

Ze heeft ook moeite ermee dat ze nu meerdere maaltijden moet eten en leren ontbijten. Iets eetlustopwekkends is dus ook meegenomen...
 
Pizza, chips, kebab, verschillende groenten (waar ze al niet veel van lust), pistachenootjes en cashews.
http://www.fodmapdieet.nl/pdf/20140015 FODMAP Richtlijnen beperkt dieet WEB.pdf
Kijk hier eens wat ze wel allemaal kan en mag.

pizza glutenvrij heb je iig bij de lidl. Kan je ook zelf maken met een bloemkoolbodem. Dan kan je erop doen wat mag en wat ze wil. Staan veel recepten op internet
Shoarma of kebab van vis/vlees maken zelf wat kruiden erdoor en saus maken met yoghurt en kruiden. Het is wat meer werk maar er is veel mogelijk.
ok qua noten. En bij vragen .. PM maar hoor. of FB oid. ;)
 
Bruine bonen en erwten zijn ook no-go.

Aardappelen (dus ook patat jeej), zoete aardappelen, rijst, en spelt brood staan mij bij als wat met fodmap nog kan, en wat groenten maar dan moet je echt een checklist erbij pakken want de ene is wel ok en de andere weer niet.
 
Het “Vertical Diet” van Stan Efferding is gebaseerd op Fodmap en is voor moeilijke eters denk ik goed te doen.

Ebook is $100 maar je kunt met een paar min Googlen het pdf zo ook wel vinden.
 
Ik heb het fodmap dieet gevolgd en pas het nog deels toe. Ik eet niet meer glutenvrij, maar ik eet wel heel weinig brood of pasta.
Een paar alternatieven die ik at waren glutenvrije pannenkoeken met rijst of kokosmelk, rijstnoodles, sobanoodles, haverbrood (wel beperkt) en maisbrood.

Wat sowieso mag en lekker is; snoep obv melasse of suiker, pure chocolade (of obv rijstmelk), pinda's (dus ook satesaus), popcorn, chips, patat, gebakken aardappelen en lactosevrij ijs.

Tip!
Koop de fodmap app van de monash university, dan kun je heel makkelijk zien wat wel en niet kan.
 
Back
Naar boven