Fitness Seller

Snel aankomen BULK

Bezoekers in dit topic

Robert Minea

Cool Novice
Lid geworden
12 nov 2018
Berichten
32
Waardering
8
Lengte
1m86
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
Hi Guys,

Hier zijn al heel wat topics over gepasseerd waarschijnlijk maar wou even jullie mening.

Ik ben sinds enkele weken voor het eerst in mijn leven begonnen met het fenomeen 'bulken'.

1ste weging op 11/11: 77,4 kg
Laatste weging op 02/12: 80,7 kg
Lengte: 187cm
>>> 3,3 kg bijgekomen op zeer korte periode dus :rolleyes:
>>> Vetpercentage op 11/11 was 13%, ging in 2 weken naar 14,3% en was bij de laatste weging alweer 13,7%
>>> +/- 2900kcal (330gr kh, 80gr vet, 215gr eiwit)
>>> 5 work-outs /week (3x UB + 2x LB) gedurende 75-90min/work-out (zonder cardio voorlopig)

Ik heb in het verleden steeds enorm op mijn voeding gelet, at weinig koolhydraten, suiker en vet.
Dieet bestond uit voornamelijk veel eiwitten en zeer weinig koolhydraten.

Het is dus de eerste keer dat ik zo 'veel' eet, en vooral zoveel koolhydraten naar binnen krijg.
Daarnaast ben ik ook begonnen met creatine sinds de eerste week van de bulk.

Nu is 3,3 kg op die paar weken toch wat veel van het goede denk ik? Misschien wat vocht ook door de creatine? Of niet mogelijk?

Grtz,
Robert
 
+500 calorie max zitten en zou kunnen door het vocht vasthouden dat je zwaarder weegt.
 
Vet% gemeten met weegschaal? zo ja zegt dit niets. Is totaal niet nauwkeurig.

In het begin gaat aankomen vaak sneller. Maag/darmvulling, meer vocht etc. Daarna gaat het vaak langzamer.
Hoe was de toename per week?

Meermalen per week even wegen. Kan ook toeval zijn want soms kan een weging per dag zo als een paar kilo varieren.

Creatine kan je vocht van vast gaan houden. Is niet bij iedereen zo maar bij de meesten wel heb ik begrepen.

Wat zie je in de spiegel? Duidelijk vet toename?
Als je dat ziet en het blijft zo snel gaan je kcal iets verlagen.
 
Hi Guys,

Hier zijn al heel wat topics over gepasseerd waarschijnlijk maar wou even jullie mening.

Ik ben sinds enkele weken voor het eerst in mijn leven begonnen met het fenomeen 'bulken'.

1ste weging op 11/11: 77,4 kg
Laatste weging op 02/12: 80,7 kg
Lengte: 187cm
>>> 3,3 kg bijgekomen op zeer korte periode dus :rolleyes:
>>> Vetpercentage op 11/11 was 13%, ging in 2 weken naar 14,3% en was bij de laatste weging alweer 13,7%
>>> +/- 2900kcal (330gr kh, 80gr vet, 215gr eiwit)
>>> 5 work-outs /week (3x UB + 2x LB) gedurende 75-90min/work-out (zonder cardio voorlopig)

Ik heb in het verleden steeds enorm op mijn voeding gelet, at weinig koolhydraten, suiker en vet.
Dieet bestond uit voornamelijk veel eiwitten en zeer weinig koolhydraten.

Het is dus de eerste keer dat ik zo 'veel' eet, en vooral zoveel koolhydraten naar binnen krijg.
Daarnaast ben ik ook begonnen met creatine sinds de eerste week van de bulk.

Nu is 3,3 kg op die paar weken toch wat veel van het goede denk ik? Misschien wat vocht ook door de creatine? Of niet mogelijk?

Grtz,
Robert

Ik persoonlijk had gewacht met de creatine.
 
Vet% gemeten met weegschaal? zo ja zegt dit niets. Is totaal niet nauwkeurig.

In het begin gaat aankomen vaak sneller. Maag/darmvulling, meer vocht etc. Daarna gaat het vaak langzamer.
Hoe was de toename per week?

Meermalen per week even wegen. Kan ook toeval zijn want soms kan een weging per dag zo als een paar kilo varieren.

Creatine kan je vocht van vast gaan houden. Is niet bij iedereen zo maar bij de meesten wel heb ik begrepen.

Wat zie je in de spiegel? Duidelijk vet toename?
Als je dat ziet en het blijft zo snel gaan je kcal iets verlagen.

Ja inderdaad, met de weegschaal niet waterdicht dus...
Work-outs gaan beter en beter en zie de progress goed in de spiegel, gepaard met ook wat vettoename weliswaar ...
Maar valt zeer goed mee.
 
+500 calorie max zitten en zou kunnen door het vocht vasthouden dat je zwaarder weegt.

krijg dit maar probeer rond de 2900-3000 te blijven...

upload_2018-12-6_11-55-12.png
 
Ja? Waarom dan?

Ik heb gewacht tot ik op een dood punt zat qua kracht. Om over dat punt heen te raken.

Als dit je eerste bulk is dan zal je zeker gewicht kunnen winnen zonder. Het water dat je wint ben je nadien toch weer kwijt.
 
Ik heb gewacht tot ik op een dood punt zat qua kracht. Om over dat punt heen te raken.

Als dit je eerste bulk is dan zal je zeker gewicht kunnen winnen zonder. Het water dat je wint ben je nadien toch weer kwijt.

Ja zit inderdaad wat in...
Heb de eerste paar dagen een laadfase gedaan (was waarschijnlijk ook niet nodig) en neem nu nog 5g per dag.
Misschien daarom ook zeer snel aangekomen in vocht de eerste weken ...
 
het is eigenlijk heel simpel als je te veel aankomt eet je gewoon te VEEL dus ergens gaat iets fout man.
 
zou me op zo een korte termijn niet druk maken eerlijk gezegd geef het tijd.
 
krijg dit maar probeer rond de 2900-3000 te blijven...

Bekijk bijlage 437715
Hou er rekening mee dat dit slechts een berekening is. Het geeft een indicatie van je onderhoud. Je echte onderhoud bepaal je door xxxx kcal te eten en als je gewicht gelijk blijft is het je onderhoud. Ieder zijn onderhoud verschilt. In formules wordt geen rekening gehouden met je stofwisseling (die persoonlijk is) je activiteiten over en allerlei persoonlijke factoren. Het blijven indiaties.

Vind je de vettoename teveel dan kan je altijd wat lager gaan zitten.

Meet je ook je centimeters? Taille, buik, benen etc.. Dat geeft ook wel een indicatie.

Misschien een keer een vet% laten bepalen met huidplooimeting. Dat geeft ook geen 100% beeld maar wel duidelijker dan een weegschaal.
 
zou me op zo een korte termijn niet druk maken eerlijk gezegd geef het tijd.

Ja klopt man, ik wacht nog een weekje of 2 af...
Als het deze kant blijft opgaan toch wat gaan terugschroeven ;-)
 
Hou er rekening mee dat dit slechts een berekening is. Het geeft een indicatie van je onderhoud. Je echte onderhoud bepaal je door xxxx kcal te eten en als je gewicht gelijk blijft is het je onderhoud. Ieder zijn onderhoud verschilt. In formules wordt geen rekening gehouden met je stofwisseling (die persoonlijk is) je activiteiten over en allerlei persoonlijke factoren. Het blijven indiaties.

Vind je de vettoename teveel dan kan je altijd wat lager gaan zitten.

Meet je ook je centimeters? Taille, buik, benen etc.. Dat geeft ook wel een indicatie.

Misschien een keer een vet% laten bepalen met huidplooimeting. Dat geeft ook geen 100% beeld maar wel duidelijker dan een weegschaal.

ga ik doen thx :)
 
Buiten huidplooi en de weegschaal. Kijk ook gerust in de spiegel of maak per 1-2 weken een foto zodat je zelf kan zien dat je niet veel vet aankomt maar spier.
 
Zowel het overstappen van low carb naar high carb als het starten met creatine (zeker als je een laadfase van 20g/dag hanteert) zorgt voor het vasthouden van extra vocht in je spierweefsel. Daarnaast is een weegmoment altijd een momentopname en kun je je beter elke ochtend wegen. Nu kan het bijvoorbeeld zo zijn dat je eerste meting een uitschieter omhoog is en je tweede meting een uitschieter omlaag, waardoor je verkeerde conclusies trekt.
 
Laatst bewerkt:
Zowel het overstappen van low carb naar high carb als het starten met creatine (zeker als je een laadfase van 20g/dag hanteert) zorgt voor het vasthouden van extra vocht in je spierweefsel. Daarnaast is een weegmoment altijd een momentopname en kun je je beter elke ochtend wegen.

Klopt, zal er zeker ook mee te maken hebben.
thx.
 
Back
Naar boven