AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vitamine d deficiëntie komt denk ik bij onze groep niet echt voor

Dat wellicht niet, maar dan spreken we ook nog niet over optimale levels. Niet dat ik daarmee zeg dat vitamine D3 suppletie alles oplost.
Velen vergeten namelijk dat vitamine D3 nog omgezet moet worden naar vitamine d sulfaat. Hier heb je ook zonlicht voor nodig. Maar vitamine D3 suppletie zal nog steeds je vitamine D verhogen.

Wat bedoel je eigenlijk met "onze groep"?
 
Velen vergeten namelijk dat vitamine D3 nog omgezet moet worden naar vitamine d sulfaat. Hier heb je ook zonlicht voor nodig.
Is dat zo?
Wat bedoel je eigenlijk met "onze groep"?
Blank en niet boerka-dragend denk ik. Hoewel dat in de winter niet veel uitmaakt.....
 
Heee ik draag een boerkini hoor....:roflol:
 
Dat wellicht niet, maar dan spreken we ook nog niet over optimale levels. Niet dat ik daarmee zeg dat vitamine D3 suppletie alles oplost.
Velen vergeten namelijk dat vitamine D3 nog omgezet moet worden naar vitamine d sulfaat. Hier heb je ook zonlicht voor nodig. Maar vitamine D3 suppletie zal nog steeds je vitamine D verhogen.

Wat bedoel je eigenlijk met "onze groep"?
Sporters, die doorgaans bezig zijn met hun gezondheid, en geld uitgeven aan supplementen
 
Sporters, die doorgaans bezig zijn met hun gezondheid, en geld uitgeven aan supplementen
Misschien is wat je in het artikel schrijft en gewoon gezonde voeding al genoeg maar ik heb er wel een paar gekend met seizoensdepressie die na bloedtests een tekort bleken te hebben dus dacht ik noem het. Het zou wel goed kunnen dat zij echt lange tijd niet buiten kwamen en een stukje in daglicht lopen het zelfs met onze grijze winters ook opgelost zou hebben.

Ik neem het voor de zekerheid trouwens want heb wel eens verschil gemerkt en ik denk dat ik met mijn voedingskeuzes net niks heb waar het in zit of aan toegevoegd wordt. Ben ook zeker geen fan van dit weer en de korte dagen.
 
Als je daar een gewoonte van maakt, maak je zo weinig eigen Vit D dat je moet supplementeren :D


Overigens: ik zie dat zowel ergocalciferol (vitamine D2) en cholecalciferol (vitamine D3) actief zijn in je lichaam. Het zonlicht verhaal (UV-B) is alleen om van cholesterol zelf vitamine D te maken. https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx

Hier vergeten op te reageren. Dit klopt inderdaad alleen word er door het lichaam zelf vitamine D sulfaat gemaakt. En vitamine D sulfaat is over een groter gebied actief dan reguliere vitamine D.
Het deel waar ik zei dat vitamine D3 nog omgezet moet worden naar vitamine D sulfaat klopte overigens niet. Dat is niet mogelijk. Vitamine D sulfaat kan enkel en alleen gemaakt worden door het lichaam zelf en niet vanuit voedsel.
 
Ik zou wel eens meer willen weten over recomp en toename van spiermassa tijdens het cutten.

Je ziet toch regelmatig mensen die cutten vanaf een hoger VP toch spiermassa aan hebben gezet.

Verder ben ik benieuwd of een recomp ook mogelijk is door bijv te eten boven onderhoud maar een klein deficit te creëeren dmv cardio voor een langere tijd.
 
Ik zou wel eens meer willen weten over recomp en toename van spiermassa tijdens het cutten.

Je ziet toch regelmatig mensen die cutten vanaf een hoger VP toch spiermassa aan hebben gezet.

Verder ben ik benieuwd of een recomp ook mogelijk is door bijv te eten boven onderhoud maar een klein deficit te creëeren dmv cardio voor een langere tijd.
Heb ik ook een artikel over staan! Die al gelezen toevallig?
 
ik zie bij veel mensen in hun voedingsschema (Met name in de cut), dat ze vaak schommelen met de traditionele '1g vet per kg lichaamsgewicht'. Ikzelf (in de cut) zit vaak ook eerder op 0,8 of 0,7.. Opzich ook logisch, als je lastig onder je kcals kan blijven dan kan een portie vetten schrappen meer schelen dan carbs. Velen schrijven ook dat ze zelf geen hinder ondervinden van minder vetten dan de traditionele 1g per kg. Maar dan vraag ik me af, waar ligt die ondergrens? bij 0,5? bij 0,6? Waarschijnlijk persoonsgebonden, maar nog interessanter: hoe/wanneer zou je merken dat je echt de ondergrens van minimum aantal vetten hebt bereik? wat voor symptomen/effect zou dat hebben? zou 't gezondheidsproblemen opleveren? hormonale issues? progressie belemmerend? aan welke symptomen zou je 't merken?
 
Back
Naar boven