MuscleMeat

Klimaat(verdragen) Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vond sowieso de site van hem heel tof; ze hebben daar alleen wetenschappelijke literatuur juist om het debat niet te gaan verwarren met politiek over klimaatbeleid en met economie
 
Werd tijd voor dit topic, de discussie liep al over minstens 3 andere topics.

Spijtig genoeg nu het met het klimaatakkoord zo'n politieke lading heeft gaat het overal over waarom klimaatbeleid niet hoeft omdat klimaatverandering wel meevalt
 
Pfoe, pittige kost.

Niet dat ik ook maar enigszins pretendeer alles te begrijpen, gaat me vaak boven de pet.

Wat me wel steeds duidelijker wordt: Hoe 'hoger' het niveau waarop discussie plaats vindt, des te duidelijker lijkt het worden dat breed gedragen consensus (over de mate waarin de mens wel/niet klimaatverandering beïnvloed) voorlopig nog een illusie is...

Dit vond ik trouwens wel een opvallende stelling die dit lijkt te bevestigen.

"ACCELERATING PHENOMENA ARE INHERENTLY UNPREDICTABLE"
 
Laatst bewerkt:
Alleen als je met hoger niveau bedoelt over details van hoe erg de gevolgen precies zijn....
 
En een grote illusie is sterk overdreven
 
Ook interessant

 
Los van de discussie of het klimaat door de mens te beïnvloeden is of niet geeft dit wel aan wat een kleine temperatuurstijging op korte termijn kn veroorzaken.

https://www.iucn.org/resources/issues-briefs/coral-reefs-and-climate-change

Een groot deel van de koralen kunnen geen hogere temperaturen verdragen. In een aantal labs is men driftig aan het experimenteren of en hoe hier iets aan te doen is.
 
Ik verdraag het klimaat niet zo goed.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Back
Naar boven