MuscleMeat

FvD

Bezoekers in dit topic

Stel dat klimaatverandering niet bestaat dan nog ben ik van mening dat we ons moeten richten op een transitite richting duurzaamheid. Ik zou ook niet weten waarom je het daar niet mee eens zou zijn. De vraag is alleen in hoeverre en op welke wijze de overheid hier een rol in moet spelen. Zelf ben ik van mening dat het nuttiger is om het (midden)langetermijnspel te spelen dan allerlei dure en wellicht niet zo effectieve (letterlijk duurzame) maatregelen te nemen zodat wordt voldaan aan klimaatafspraakjes waarbij je in 20xx 2% minder uitstoot moet hebben.

Daarbij is het vaak ook zo dat het vaak nog helemaal niet duidelijk welke kant de industrie opgaat (wat wordt het dominant design: gaan we waterstofauto's of elektrische auto's krijgen). Inmenging van de overheid kan hierbij juist de innovatie vertragen.
 
Van jalta, de rechtse opiniesite
Volgens mij was dat in de tijd dat mede- oprichter Nanninga er nog bij zat, later nog Voet. Inmiddels is het echt niet meer rechts. Met losgeslagen Joshua in de voorhoede.

Weet je toevallig hoe Thierry begrip voor Assad heeft geuit?
https://politiek.tpo.nl/2017/04/19/thierry-baudet-fvd-assad-regime-kan-beter-blijven-zitten/

Baudet is geen vriend van Assad maar vindt/vond/denkt of dacht dat er geen alternatief is/was, en dat wanneer Assad zou winnen de orde het snelst zou terugkeren. Daarop zijn zijn uitlatingen volgens mij gebaseerd.


En dan op Jalta:
Natuurlijk is ook FvD-Kamerlid Thierry Baudet een Assadversteher. Hij hoopt zelfs dat Assad de Syrische Burgeroorlog wint. Vier keer eerder is onomstotelijk vastgesteld dat Assad achter aanvallen met chemische wapens zat, maar Baudet veegt deze conclusies opzij omdat ze niet passen in zijn ideologische frame. De FvD-leider is dogmatischer dan Donald Trump, die Assad en Rusland wel verantwoordelijk houdt voor de gifgasaanval. Los van de vraag of het wijs is dat de Verenigde Staten een vergeldingsbombardement willen uitvoeren, Assad verdedigen is waanzin.
"Assadversteher", dan ben je bezig vanuit de onderbuik. Links of rechts is daarbij niet van belang. Onder de gordel.
 
Laatst bewerkt:
https://politiek.tpo.nl/2017/04/19/thierry-baudet-fvd-assad-regime-kan-beter-blijven-zitten/

Baudet is geen vriend van Assad maar vindt/vond/denkt of dacht dat er geen alternatief is/was, en dat wanneer Assad zou winnen de orde het snelst zou terugkeren. Daarop zijn zijn uitlatingen volgens mij gebaseerd.

Als ik zonder "onderbuikgevoelens" zo objectief mogelijk naar dit fragment kijk, kan ik ook alleen maar tot deze conclusie komen.

Ik zie/hoor niets waaruit blijkt dat hij pro-Assad is, integendeel. Ik snap ook niet waar die veronderstelling op gebaseerd is.

Hij is 'pro' een situatie waarin er gestreefd wordt naar de minst "kwade" oplossing en meent dat het laten zitten van het Assad regime op dit moment de -minst slechte- oplossing is.
Baudet benadrukt dit ook, door aan te geven dat hij gewoon geen 'minder slecht' alternatief kan bedenken.
 
Ik vrees dat ik niet precies begrijp waar je op doelt.

Stel je hier nou dat Fvd vergelijkbaar is qua standpunten, met DENK en jihad moslim extremisten?

(Moet wel zeggen dat Baudet als persoon 'trekjes' heeft die me dan weer zouden doen twijfelen om op de Fvd te stemmen. Maar eerlijk gezegd heb ik dat de laatste jaren met zo'n beetje alle politici :D)

We begrijpen elkaar even niet, laat ik beginnen uit te leggen wat ik bedoelde met.

Dit zijn de momenten die mij toch weer laten zien dat een stem op de FvD niet aan mij besteed is.

Ik wil niets over de inhoud van zijn verhaal zeggen, maar over hoe hij het zegt. T.B. is uitgenodigd en vind het nodig om te zeggen dat hij aan de gezichten en kleding van de toehoorders kan zien dat ze overwegend links zijn waarna hij tweemaal vrij schoftiger de voorzitter behandeld.

Er zijn politieke standpunten van FvD waar ik (gedeeltelijk) achter sta, maar als een partijleider zich zo gedraagt tegenover mensen die niet zijn direct politieke tegenstanders zijn (in debatten met andere politici vind ik dat men wel wat op de man mag spelen)dan is hij mijn stem niet waard. Ik vind dat je als volkvertegenwoordiger naast je politieke opvattingen ook afgerekend mag worden op je normen en waarden en die zijn bij T.B. bij tijd en wijle ver te zoeken. En FvD is kennelijk helemaal content met deze vertoning aangezien het op hun eigen YT-kanaal staat.

Ik ben ook absoluut geen fan van Rosenmöller, maar wat hij aan het eind met zijn hand doet kan ook komen doordat T.B. net daarvoor de bos bloemen bij de natte stelen heeft vast gepakt.

Ik had van jou een andere reactie verwacht, als je het zo stelt kan je elke willekeurig partij een debat laten voeren met jihad aanhangende moslim extremisten en krijg je zelfs nog sympathie voor DENK.

Ik bedoelde hiermee dat als ik jouw gedachtengang volg, namelijk dat je de (reacties van) de toehoorders je niet aanstaat en je daarom achter FvD staat. Dat je dan ook achter DENK kam staan nadat je een debat van hun ziet met moslim extremisten omdat je de reacties van die extremisten niet kunt waarderen.
 
Wat is het toch met mensen die het principe van freedom of association niet begrijpen en hun kritiek berusten op imand's public image in plaats van op z'n redeneringen?

Misschien begrijp ik je verkeerd maar wat heeft dit te maken met de hypocrisie van Baudet, een iemand verwijten in z'n jongere jaren extreme sympathieën te hebben terwijl hij (ik zeg niet dat hij antisemitisch is of extreem rechts) flirt met antisemitisme en extreem rechts. Daarom haalde ik dit stuk tekst aan. Niet alles wat er in staat heb ik kennis van maar die hypocrisie lijkt mij duidelijk.

Volgens mij was dat in de tijd dat mede- oprichter Nanninga er nog bij zat, later nog Voet. Inmiddels is het echt niet meer rechts. Met losgeslagen Joshua in de voorhoede.

Ik noemde het alleen even als fun-fact maar bedoelde er niks mee, de koers van Malta is inderdaad wat veranderd.

Assadversteher", dan ben je bezig vanuit de onderbuik. Links of rechts is daarbij niet van belang. Onder de gordel.

Ik had geen kennis van dit Assad verhaal, nogmaals het gaat me om de hypocrisie in het verhaal met Rosenmoller. Maar Baudet speelt nooit onder de gordel?

Baudet benadrukt dit ook, door aan te geven dat hij gewoon geen 'minder slecht' alternatief kan bedenken.

Fair point, dictators weghaalt in het Midden Oosten heeft nu niet echt geholpen nee.

Stel dat klimaatverandering niet bestaat dan nog ben ik van mening dat we ons moeten richten op een transitite richting duurzaamheid. Ik zou ook niet weten waarom je het daar niet mee eens zou zijn. De vraag is alleen in hoeverre en op welke wijze de overheid hier een rol in moet spelen. Zelf ben ik van mening dat het nuttiger is om het (midden)langetermijnspel te spelen dan allerlei dure en wellicht niet zo effectieve (letterlijk duurzame) maatregelen te nemen zodat wordt voldaan aan klimaatafspraakjes waarbij je in 20xx 2% minder uitstoot moet hebben.

Daarbij is het vaak ook zo dat het vaak nog helemaal niet duidelijk welke kant de industrie opgaat (wat wordt het dominant design: gaan we waterstofauto's of elektrische auto's krijgen). Inmenging van de overheid kan hierbij juist de innovatie vertragen.

Meer iets voor in het topic van Derksen naar helemaal mee eens. Op het laatste punt na; innovatie wetenschappen en het verleden tonen aan dat inmenging van de overheid juist innovatie ten goede komen. Niet dat ik daar altijd blij mee ben maar zo is het wel.

als je dacht dat het na Pechtold niet slechter kon :roflol:

Jetten en Ollongren ,een gouden duo voor de toekomst van D66 ,gehehe



stem slim ,stem lavendel

Kwade zaak imo dat de bedrijven en lobbyisten aan de tafels zaten. Maar wat heeft dit te maken met Baudet
 
Meer iets voor in het topic van Derksen naar helemaal mee eens. Op het laatste punt na; innovatie wetenschappen en het verleden tonen aan dat inmenging van de overheid juist innovatie ten goede komen. Niet dat ik daar altijd blij mee ben maar zo is het wel.

Ik kan even geen voorbeelden noemen, maar dit is zeker niet altijd het geval. De toekomst is onzeker, en politici kunnen op een bepaald paard wedden op basis van persoonlijke voorkeuren, verwachtingen of succesvolle lobby's. Bijv: Het lijkt erop dat elektrische auto's de toekomst zijn. Wat als de overheid 10j geleden dacht dat dit waterstof auto's waren en overal waterstofoplaadstations had neergezet?
 
Ik kan even geen voorbeelden noemen, maar dit is zeker niet altijd het geval. De toekomst is onzeker, en politici kunnen op een bepaald paard wedden op basis van persoonlijke voorkeuren, verwachtingen of succesvolle lobby's. Bijv: Het lijkt erop dat elektrische auto's de toekomst zijn. Wat als de overheid 10j geleden dacht dat dit waterstof auto's waren en overal waterstofoplaadstations had neergezet?

Elektrische auto’s zullen waarschijnlijk niet de oplossing zijn, als de accu techniek niet veranderd kunnen er simpelweg niet 1miljard elektrische auto’s gefabriceerd worden. Waterstof heeft heel veel (energetische) nadelen, maar is toch nog een betere oplossing.
 
Ik kan even geen voorbeelden noemen, maar dit is zeker niet altijd het geval. De toekomst is onzeker, en politici kunnen op een bepaald paard wedden op basis van persoonlijke voorkeuren, verwachtingen of succesvolle lobby's. Bijv: Het lijkt erop dat elektrische auto's de toekomst zijn. Wat als de overheid 10j geleden dacht dat dit waterstof auto's waren en overal waterstofoplaadstations had neergezet?

Verkeerd begrepen dan, sorry. Ik had het over dat innovatie theorieën stellen dat een actieve rol van de overheid en druk op bedrijven zetten innovatie stimuleert. Ik had het niet zozeer op welke richting dat op moet gaan maar meer algemeen. Wanneer er strenge regelgeving is moeten bedrijven wel innoveren om te concurreren.
 
Elektrische auto’s zullen waarschijnlijk niet de oplossing zijn, als de accu techniek niet veranderd kunnen er simpelweg niet 1miljard elektrische auto’s gefabriceerd worden. Waterstof heeft heel veel (energetische) nadelen, maar is toch nog een betere oplossing.

Als dat zo is bewijst dat mn punt aangezien er nu volop wordt ingezet op elektrisch.
 
Als dat zo is bewijst dat mn punt aangezien er nu volop wordt ingezet op elektrisch.
Toch is per 1 januari de bijtelling hierop flink verhoogd, het is mij niet meer helemaal meer duidelijk wat ze nu echt willen. (behalve incasseren...)
 
Misschien begrijp ik je verkeerd maar wat heeft dit te maken met de hypocrisie van Baudet, een iemand verwijten in z'n jongere jaren extreme sympathieën te hebben terwijl hij (ik zeg niet dat hij antisemitisch is of extreem rechts) flirt met antisemitisme en extreem rechts. Daarom haalde ik dit stuk tekst aan. Niet alles wat er in staat heb ik kennis van maar die hypocrisie lijkt mij duidelijk.

Ik had geen kennis van dit Assad verhaal, nogmaals het gaat me om de hypocrisie in het verhaal met Rosenmoller. Maar Baudet speelt nooit onder de gordel?
Beiden doen verwijten op basis van associatie. Dat kun je prima hypocriet en een slecht argument vinden.

Echter verweerd Thierry zich tegen projecties op hem van associatie met mensen en ideeën die niet politiek correct zijn en daarom gelijk worden getrokken met mensenrechten schendende dictators, terwijl zijn verwijt gaat om het adoreren van wat daadwerkelijk een dictator was en een ideologie die daadwerkelijk inherent verbonden is met gruwelheden.

Trump, Le Pen, Jared Taylor hebben geen gruweldaden begaan en hangen niet aan een ideologie die deze inherent met zich mee brengt. Sterker nog, zelfs hun meest extreme ideeën zijn vooral een bescherming van mensenrechten tegen politiek correctheid en invloeden van buitenaf.

Assad, Putin, Orbin doen daadwerkelijk dingen tegen mensenrechten in, maar Thierry's associatie met hen is helemaal niet zo lovend als de auteur wil doen geloven. Dat is pure projectie vanuit de visie van de auteur dat alles wat niet politiek correct is even erg is als de ergste dictators.

Het ergste is nog dat die manier van verwijten dat iemand associeert met wat niet politiek correct is juist het mechanisme is dat tot die social justice doodskampen leid. Thierry wordt gezien als een 'right wing' 'counter-revolutionary' en daar weten studenten van de grote leider wel raad mee. https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Guards#Role_in_the_Cultural_Revolution

De ideeën die hij aanhangt zijn ook niet verwerpelijk maar vallen samen met alles wat niet politiek correct is bij de oude gebruiken die men in de revolutie wenst af te stoten.
 
DwEyycmWwAISnuc.jpg
 
We begrijpen elkaar even niet, laat ik beginnen uit te leggen wat ik bedoelde met.



Ik wil niets over de inhoud van zijn verhaal zeggen, maar over hoe hij het zegt. T.B. is uitgenodigd en vind het nodig om te zeggen dat hij aan de gezichten en kleding van de toehoorders kan zien dat ze overwegend links zijn waarna hij tweemaal vrij schoftiger de voorzitter behandeld.

Er zijn politieke standpunten van FvD waar ik (gedeeltelijk) achter sta, maar als een partijleider zich zo gedraagt tegenover mensen die niet zijn direct politieke tegenstanders zijn (in debatten met andere politici vind ik dat men wel wat op de man mag spelen)dan is hij mijn stem niet waard. Ik vind dat je als volkvertegenwoordiger naast je politieke opvattingen ook afgerekend mag worden op je normen en waarden en die zijn bij T.B. bij tijd en wijle ver te zoeken. En FvD is kennelijk helemaal content met deze vertoning aangezien het op hun eigen YT-kanaal staat.

Ik ben ook absoluut geen fan van Rosenmöller, maar wat hij aan het eind met zijn hand doet kan ook komen doordat T.B. net daarvoor de bos bloemen bij de natte stelen heeft vast gepakt.



Ik bedoelde hiermee dat als ik jouw gedachtegang volg, namelijk dat je de (reacties van) de toehoorders je niet aanstaat en je daarom achter FvD staat. Dat je dan ook achter DENK kam staan nadat je een debat van hun ziet met moslim extremisten omdat je de reacties van die extremisten niet kunt waarderen.

Laat ik beginnen door te zeggen dat mijn reactie voornamelijk ook op "onderbuikgevoelens" was gebaseerd.

Ik ergerde me op dat moment rot aan de morele zelf-rechtvaardiging, de vleesgeworden zelfgenoegzaamheid en het pedante "wij bepalen wat er wel en niet gezegd kan worden" die van een aantal figuren uit ging.

Ook wat Rosenmöller betreft, absoluut geen fan hier. Ik stel hem mede aansprakelijk voor de reeks causale gebeurtenissen die hebben geleid tot de moord op Fortuyn. (Ik doel dan op het vooraan staan van Rosenmöller bij het publiekelijk demoniseren van Fortuyn)
Ergo, wat die Rosenmöller-hand betreft, zag ik ook wat ik graag WILDE zien.

Dus ik liet me even emotioneel gaan en stapte daarbij ook in de welbekende valkuil van stemmingmakerij, het "nannan-effect" zeg maar.
Hand in eigen boezem, mea culpa.

Neemt niet weg dat ik datgene wat wel omschreven wordt als het "politiek-correct-linkse-deug-bolwerk" van Nederland beschouw als een reëel gevaar voor de samenleving. Ik ben zeer goed bekend met het reguliere onderwijs en kan alleen maar zeggen dat daar heel veel sprake is, van datgene wat Baudet aan de kaak stelt.
Voor mij was het filmpje ook weer zo'n treffend voorbeeld van zogenaamde voorstanders van tolerantie en diversiteit, waar dan in ene niets van overblijft als het gaat om tolerantie/diversiteit van zienswijzen en opinies die anders zijn dan die van hen. Voor mij is dat de overtreffende trap van hypocrisie.

Aan de andere geef ik jou dan helemaal gelijk als het gaat om bepaalde zaken in het gedrag van Thierry Baudet. Dat schofferen van zijn publiek is echt nergens voor nodig en eerder respectloos.
Dat zijn dus precies zijn 'trekjes' waar ik eerder op doelde. Ik vind het jammer om te zien en hoop dat hij zich in dat opzicht zakelijk-diplomatiek volwassener gaat gedragen, want dat zou de Fvd zeer ten goede komen.

Los van Baudet's gedrag, heeft de Fvd als partij een groot aantal programma-punten waar ik gewoon vierkant achter sta.
Dus als ik alle 'onderbuik' zaken even laat voor wat het is, dan blijft er objectiever bezien nog steeds genoeg over om te kunnen zeggen dat de Fvd mijn stem waard zou kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij was het filmpje ook weer zo'n treffend voorbeeld van zogenaamde voorstanders van tolerantie en diversiteit, waar dan in ene niets van overblijft als het gaat om tolerantie/diversiteit van zienswijzen en opinies die anders zijn dan die van hen. Voor mij is dat de overtreffende trap van hypocrisie.

kenmerkend voor links en Moslims
 
Ik doop dat levohypocrisie.
 
.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven