XXL Nutrition

Israël & Joodse Diaspora

Bezoekers in dit topic

Het lijkt me sowieso geen slecht idee dat de jongere generatie een streep trekt onder de onzin van de laatste 70 jaar.
 
Het lijkt me sowieso geen slecht idee dat de jongere generatie een streep trekt onder de onzin van de laatste 70 jaar.
Ze woont in Israel en kent het lijden niet van de Palestijnen in Palestina. Er streep trekken? Ok, terug naar de grenzen van 1967 zoals de internationale wet en gemeenschap eist, en terugkeer van de vluchtelingen.... en teruggave van alle gestolen land...
 
Gelukkig voor ons denken de Duitsers niet meer op die manier.

11ranpz.gif
 
Jazeker, maar als pakweg Frankrijk en Duitsland een streep konden trekken onder hun vete dan moet het ook lukken aldaar.
 
Jazeker, maar als pakweg Frankrijk en Duitsland een streep konden trekken onder hun vete dan moet het ook lukken aldaar.
Dude, nahet einde van de tweede oorlog stopte het moorden van elkaar. ISrael bezet nog steeds al 70 jaar op illegale wijze en moordt nog steeds. Dus ONVERGELIJKBAAR.
 
Dus als Israel, net zoals Duitsland, de kosten terugbetaald, en het onrecht recht zet, dan kunnen ze elk naast elkaar leven in een eigen staat
 
Dude, nahet einde van de tweede oorlog stopte het moorden van elkaar. ISrael bezet nog steeds al 70 jaar op illegale wijze en moordt nog steeds. Dus ONVERGELIJKBAAR.
Correct, en ik zeg dat de jongere generatie een streep moet trekken onder de onzin van hun (voor)ouders.
 
Of 1 seculiere staat met gelijke rechten voor iedereen. Volgens mij trouwens nog de enige echte oplossing.
 
Correct, en ik zeg dat de jongere generatie een streep moet trekken onder de onzin van hun (voor)ouders.
Jup, maar dan moet eerst het onrecht rechtgezet worden. Ik kan niet bij jou thuis komen, je halve familie in de gevangenis gooien, drie andere afslachten, je dan in het tuinhuis laten wonen terwijl ik in jouw huis ga wonen en dan zeggen: "kom laten we een streep trekken onder het verleden en vreedzaam samenleven. Ik in jouw huis en jij in mijn tuinhuis."
 
Als aan mij lag zou er een vorm van wiedergutmachung zijn. Op dat vlak zijn we het niet oneens.
 
Gezonde band met Israël gaat niet zonder erkenning Palestijnen
Het is veel zorgwekkender dat er binnen de islamitische wereld geen erkenning voor Israël is. Stel dit betoog werkt als een wonder en Palestina en haar leed word erkend door christenen dan zal morgen nog steeds de moslimwereld Israël niet erkennen, de twee staten oplossing niet erkennen en zullen de raketten en bouwmaterialen Gaza nog steeds in gesmokkeld worden.

Wil je echt voor een tweestatenoplossing gaan moet je werken aan een plan van aanpak dat echt van twee kanten komt. Dus waar islamitische (en bovenal Arabische) groeperingen massaal oproepen tot het erkennen van Israël en het respecteren van haar soevereiniteit maar aansturen op de twee staten oplossing met respect voor Palestijnen.
Tekenend is het gebrek aan discussie en debat over Israël-Palestina conflict binnen de islamitische wereld. Waar wij nog af en toe zitten te bekvechten over Pro Israël of Pro Palestina en een dominante middenweg is er binnen de islamitische wereld maar 1 kant overweldigend dominant, Pro Palestina. Zoals gebruikelijk in het oosterse tribale wij vs zij denken.

Deze oproep zonder iets terug te vragen is in de praktijk dus niets meer dan een buiging naar de islamitische eis dat Palestina er moet en zal komen tot haar volledige grondgebied waar Israël als een valse staat word gezien. Het christelijke compromis zoeken versus Het islamitische opeisen.

Aan het eind van de dag verdienen de Palestijnen en Israëliërs elkaar maar zal Israël met de tijd met nederzettingen overwinnen. De Palestijnse zaak is een race tegen de klok en alleen de moslimwereld met het erkennen van Israël kunnen er nog wat uitslepen voor de Palestijnen, maar dat zal de islamitische trots nooit toestaan.
 
Je kan Israel niet erkennen als Israel ZELF niet zegt waar zijn grenzen liggen!!!
Israel moet volgens internationaal recht terugkeren naar de grenzen van 1967.
Zodra ze dat doen, kan men overgaan tot het al dan niet erkennen van de grens.
Je kan niet verwachten van de Palestijnen dat ze ISrael erkennen als ISrael hen al al 70 jaar op brutale wijze bezet.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat men de argumenten van Israeli Miko Peled zomaar negeert. De man is de zoon van een vermaalde kolonel die nu zelf strijdt tegen de illegale bezetting. Zijn argumenten zijn staalhard en enkel zionisten zijn blind voor de kracht van deze argumenten.


Kijk naar deze speech en weerleg zijn argumenten.
 
Wellicht omdat iedereen weet dat Israël niet meer zal terugkeren naar de grenzen van 1967.
 
Wellicht omdat iedereen weet dat Israël niet meer zal terugkeren naar de grenzen van 1967.
En dat moeten de Palestijnen dan maar aanvaarden? En dan ligt de schuld voor de afwezigheid van echte vredesgesprekken bij hen?
Israel wil tot het VN-clubje behoren. Dan moeten ze ook de regels en resoluties aanvaarden die dit clubje uitspreekt. En het clubje moet zijn eigen regels laten respecteren. Israel moet terugkeren naar de grenzen van 1967, en / of er moet ofwel een éénstatenoplossing komen, of een tweestatenoplossing. De experts, Miko Peled, Shlomo Sand, Norman Finkelstein, Amira Hass, en dan nog een oudere man wiens naam me even ontsnapt geloofden 10 jaar geleden dat de tweestatenoplossing beter was dan de éénstatenoplossing maar zijn er nu van overtuigd dat Israel dit onmogelijk heeft gemaakt de afgelopen tien jaar. Er kan dus enkel nog een éénstatenoplossing komen. Ik zie het daar dus nog niet onmiddellijk opgelost raken.
Er is volgens mij maar 1 mogelijkheid om het daar in orde te krijgen: het aantal permanente leden in de Veiligheidsraad moet naar omhoog. ipv 5 naar 12 of zo. En het vetorecht moet afgeschaft worden. Dan moet men de resoluties gaan afdwingen. En indien Israel niet wil plooien, dan moeten er sancties komen. Men kan de levens van miljoenen Palestijnen niet nog eens 70 jaar om zeep helpen.
 
De Palestijnen, of hun zelfverrijkende machtsgeile corrupte leiders hebben gegokt en gaan verliezen.

Steeds meer Soenitsche Arabische landen zoeken toenadering met Israël in de strijd om hegemonie in de regio to Iran.

Uiteindelijk kan het lot van de mensen in de betwiste gebieden de machthebbers in KSA, VAE, Qatar en Koeweit geen fuck interesseren. De Palestijnen zijn voor deze regimes geen doel, maar een middel.

Deze 4 landen zijn een kwartet van haat via welke veel salafistische, jihadistische en terroristische geldstromen lopen.

De landen ook waar Philipijnse en ook Pakistaanse en Indonesische arbeidskrachten op een mensonterende manier worden uitgebuit.

Laten we wel wezen, het lot van die mensen kan de PA, PLO en Hamas ook aan hun reet roesten, die zitten er alleen voor zichzelf en hun eigen belangen.

Teveel landen en organisaties hebben meer baat bij het voortduren van het conflict dan bij een oplossing. Dit zal ongetwijfeld aan Israëlische zijde niet anders zijn.

Het gevolg is wel dat er in West-Europa nauwelijks een Jood met een keppeltje over straat kan en dat Joodse instellingen permanent bewaakt moeten worden.

Maar dat is dan geen antisemitisme, maar kritiek op Israël, of zoiets, net als die BDSers.
 
De arabieren hebben ook wel een beetje pech dat hun representatives in het westen er een beetje een potje van maken. Dus ja, draagvlak is een beetje matig.
 
Back
Naar boven