MuscleMeat

Stress gepaard met woede- en angstaanvallen na vernederende, sociale verslagenheid. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hallo Witje,

Wat vervelend van je CVS.. Ik begrijp dat dit een zeer grote impact heeft op je trainings-regime.. Misschien een optie om toch weer te gaan trainen maar dan in een 1 a 2 keer per week variant?
Ik zou, als ik jou was proberen om bijvoorbeeld 3 oefeningen te nemen Squat,benchpress,row
deadlift,overheadpress,pulldown
Om zo maar iets uit de losse pols te schudden en dit 2 keer per week te doen, je hoeft absoluut niet all-in of out te gaan om een sterk(er) fysiek te ontwikkelen en met een CVS lijkt het me raadzaam om zeer nauwlettend naar je lichaam te luisteren.. Dit wil dus NIET zeggen dat je NIETS meer moet doen. De woede en angstaanvallen klinken als iets voor een psychiater, het is waarschijnlijk wel zo dat je door de vermoeidheid van CVS wellicht wat sneller ''geprikkeld'' zult zijn. Het is misschien handig om even duidelijk uit de doeken te doen wat nu precies je verhaal is want dit klinkt wel heel erg twijfelachtig en aangezien het op dit forum stikt van de intolerante types zo als Steks zou een verhelderende uitleg op zijn plaats zijn.

Karma pls boys.
Ik dacht dat de pointe op het einde kwam. Daarna dacht ik dat ik het gemist heb en heb ik alles nog 3x herlezen. Maar dit is gewoon een serieuze doordachte post met inhoud van Brutushakt , wat krijgen we nu ???
 
Jup, maar perm ban is opgeheven. Sanca kon niet weerstaan aan men weergaloze charmes. Neem het hem eens kwalijk!
 
Laatst bewerkt:
Jup, maar perm ban is opgeheven. Sanca kon niet weerstaan aan men weergaloze charmes. Neem het eens kwalijk!
Ow Haaii, ik heb jou toen der tijd gezegd dat ik dacht dat je de ziekte van Lyme had, dat bleek toen toch naderhand te kloppen? Heb je nu diagnose CVS gekregen?
 
Hallo Witje,

Wat vervelend van je CVS.. Ik begrijp dat dit een zeer grote impact heeft op je trainings-regime.. Misschien een optie om toch weer te gaan trainen maar dan in een 1 a 2 keer per week variant?
Ik zou, als ik jou was proberen om bijvoorbeeld 3 oefeningen te nemen Squat,benchpress,row
deadlift,overheadpress,pulldown
Om zo maar iets uit de losse pols te schudden en dit 2 keer per week te doen, je hoeft absoluut niet all-in of out te gaan om een sterk(er) fysiek te ontwikkelen en met een CVS lijkt het me raadzaam om zeer nauwlettend naar je lichaam te luisteren.. Dit wil dus NIET zeggen dat je NIETS meer moet doen. De woede en angstaanvallen klinken als iets voor een psychiater, het is waarschijnlijk wel zo dat je door de vermoeidheid van CVS wellicht wat sneller ''geprikkeld'' zult zijn. Het is misschien handig om even duidelijk uit de doeken te doen wat nu precies je verhaal is want dit klinkt wel heel erg twijfelachtig en aangezien het op dit forum stikt van de intolerante types zo als Steks zou een verhelderende uitleg op zijn plaats zijn.

Karma pls boys.


Jup, was ook van plan ook GET te volgen. Heb er echter van afgezien omdat de resultaten wat tegenvielen. 14/15% toc 9á10% placebo.

Afhankelijk van de standaarddeviatie en de steekproef rijkweidte zou dit kunnen liggen aan een, toegegeven uitzonderlijke, statistische uitbijter. Tevens dien ik wel te bekennen dat het een gedegen studie is met een ongewoon groot deelnamebestand voor haar doelgroep. Misschien GET er toch maar bijnemen:thinking::thinking:
 
Ow Haaii, ik heb jou toen der tijd gezegd dat ik dacht dat je de ziekte van Lyme had, dat bleek toen toch naderhand te kloppen? Heb je nu diagnose CVS gekregen?

Het staat als een paal boven water dat ik geen Borreliose infectie had.
 
Hoe gaan jullie hiermee om?
Exposure therapy :roflol:

Bij angst sowieso zorgen voor genoeg goede slaap, geen alcohol en geen cafeïne gebruiken. Bloedtest doen om te kijken of daar een verklaring is te vinden. Ook wel eens "zelfmedicatie" met 5htp geprobeerd, kan wel helpen. Heb je medicatie en speelt dat mee?

Eh er is genoeg om legitiem kwaad over te zijn. Kun je iets constructiefs doen?
sociale verslagenheid
Gaat het om een specifiek voorval of dat je een rot periode hebt gehad? Is het iets aanhoudends zoals pleinvrees?

Heb je sociale contacten/vrienden waarbij je af en toe ff je ei kwijt kan?

Sociale prikkels niet helemaal mijden. Als het iets is dat herhaaldelijk opkomt bij specifieke prikkels daar met de gedragstherapeut aan werken.
 
Volgens mij ben je gewoon autistisch?
 
Volgens mij ben je gewoon autistisch?
Dat zou zo als ik het hier zie ook gewoon kunnen.... Een chronisch oververmoeid systeem door allerlei psychische problematiek...…………………………….………………………………………………...
 
Klopt wel dat personen met autisme lichamelijke klachten kunnen ondervinden daardoor. En autisme verhoogt kans op ontwikkelen CVS met een factor van 5.

Maar cvs is meer invaliderend dan autisme in mijn geval. Niemand merkte dat ik autisme had op een paar uitzonderingen na, althans voor ik cvs had. Door cvs wel wat autistischer geworden. Wat mensen zonder autisme ook overkomt bij CVS.

Klopt idd dat er bij de ontwikkeling van cvs ook wat psychische factoren gemoeid zijn.
Of dat bij iedereen zo is, is zeer de vraag. Brandwonden studie bracht dit op exemplarische wijze helder in kaart.
 
Klopt wel dat personen met autisme lichamelijke klachten kunnen ondervinden daardoor. En autisme verhoogt kans op ontwikkelen CVS met een factor van 5.

Maar cvs is meer invaliderend dan autisme in mijn geval. Niemand merkte dat ik autisme had op een paar uitzonderingen na, althans voor ik cvs had. Door cvs wel wat autistischer geworden. Wat mensen zonder autisme ook overkomt bij CVS.

Klopt idd dat er bij de ontwikkeling van cvs ook wat psychische factoren gemoeid zijn.
Of dat bij iedereen zo is, is zeer de vraag. Brandwonden studie bracht dit op exemplarische wijze helder in kaart.
Je fixeert je volgens mij gewoon te veel op je lichamelijke kwalen...…… Leef, lach, train ook nog eens een klein beetje.... Niemand gaat er op voor uit als hij jaar in jaar uit, dag in dag uit zichzelf fixeert op wat hij al dan niet mankeert...…….….. Ik trek niets in twijfel of zo hoor, maar ik lees zo veel ''vage'' verhalen in je verleden hier op het forum dat het mij beter lijkt om deze periode eens af te sluiten. Daarbij zijn iets ''lezen'' en begrijpen ook nog 2 verschillende zaken...…. Relativeer je klachten en wees vrolijk.
 
Wil niet te veel in het defensieve gaan want ik ben het met je eens.

Ik denk gwn dat mijn leven richten op doelen, zoals blogs en podcast maken (hopelijk als ik stop met procrastineren) en werken aan emotionele zaken die dit weerhouden of bemoeilijken niet tegenstrijdig zijn.
 
Wil niet te veel in het defensieve gaan want ik ben het met je eens.

Ik denk gwn dat mijn leven richten op doelen, zoals blogs en podcast maken (hopelijk als ik stop met procrastineren) en werken aan emotionele zaken die dit weerhouden of bemoeilijken niet tegenstrijdig zijn.
Je moet inderdaad iets vinden dat je hoofd bezighoud op een heel andere manier... Ik weet niet of je een school volgt of dat je werkt? Maar ik zou je anders in ieder geval adviseren om iet te gaan doen. Ik denk dat je lichamelijke problemen dan ook vrij snel milder zullen verlopen.
 
[]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben Belg. Ik heb de procedure opgestart om bij de Leuvense tegenhanger ervan terecht te komen.
 
Ik ben Belg. Ik heb de procedure opgestart om bij de Leuvense tegenhanger ervan terecht te komen.
Wat maakt Belg zijn uit? Die in Amsterdam staat zelfs Europees heel goed bekend. En heeft die in Leuven een vergelijkbaar programma? Als de enige outcome in Leuven GET is, dan is het zonder van je tijd.
 
Ik zal het een kans geven als Leuven tegenvalt. Ze bieden CGT + GET aan. Mss ook pacing maar daar ben ik niet zo zeker van. Zal wel mogen sparen voor Amsterdam. De vervoerskosten, het feit dat het allicht niet terugbetaald wordt door de Voorzorg. Dat tikt aan.

CGT heeft statistisch het voordeel qua resultaten.
 
Ik zal het een kans geven als Leuven tegenvalt. Ze bieden CGT + GET aan. Mss ook pacing maar daar ben ik niet zo zeker van. Zal wel mogen sparen voor Amsterdam. De vervoerskosten, het feit dat het allicht niet terugbetaald wordt door de Voorzorg. Dat tikt aan.

CGT heeft statistisch het voordeel qua resultaten.
De wetenschap daarachter is twijfelachtig, met een hoog WC-eend niveau. "Er zijn geen dure medicijnen die we voor kunnen schrijven, dus het moet maar in je hoofd zitten."

Amsterdam is veel pragmatischer en experimenteler, beetje vergelijkbaar met prof. Myhill. Mijn vrouw was het grootste deel van vorig jaar bedlegerig, kon soms niet eens praten, nu kan ze zelfs weer licht trainen. Dankzij die kliniek, hoewel info van Myhill ook hielp, m.n. de ribose, omdat zij aantoonbaar een probleem met ATP aanmaak heeft.
 
Back
Naar boven