MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.251

Bezoekers in dit topic

  • Misschien is het dan nog niet te laat :emo:
     
    Ik moet onder mijn 7369ste scan, ditmaal om de botten te checken op botontkalking, vanwege het langdurige gebruik van hoge dosissen cortisone.
     
    :(

    Succes maar weer brokkepiraat!
     
    Dagje thuis werken, en tijdens mijn lunchpauze net de eerste aflevering van Saint Sayan The Lost Canvas op Netflix gezien...
     
    Vraagje tussendoor; Als je salades maakt (Sla, komkommer, zongedroogde tomaat, tonijn, olijf, paprika + dressing) hoe lang is dit in bakjes houdbaar in de koelkast?
    Wil naast m'n maaltijdbakjes ook wat groente & saladepreps gaan maken, weet alleen niet per hoeveel dagen ik die moet preppen.

    (Kathlinoo - Jij bent het huiskonijn dus jij weet 't vast wel)
     
    Vraagje tussendoor; Als je salades maakt (Sla, komkommer, zongedroogde tomaat, tonijn, olijf, paprika + dressing) hoe lang is dit in bakjes houdbaar in de koelkast?
    Wil naast m'n maaltijdbakjes ook wat groente & saladepreps gaan maken, weet alleen niet per hoeveel dagen ik die moet preppen.

    (Kathlinoo - Jij bent het huiskonijn dus jij weet 't vast wel)
    Het huiskonijn eet eigenlijk bijna nooit sla. Maar denk niet langer dan 2 dagen want word toch wel snel slappe boel.
     
    Vraagje tussendoor; Als je salades maakt (Sla, komkommer, zongedroogde tomaat, tonijn, olijf, paprika + dressing) hoe lang is dit in bakjes houdbaar in de koelkast?
    Wil naast m'n maaltijdbakjes ook wat groente & saladepreps gaan maken, weet alleen niet per hoeveel dagen ik die moet preppen.

    (Kathlinoo - Jij bent het huiskonijn dus jij weet 't vast wel)
    Als je het in de middag maakt zou ik het de volgende ochtend toch wel opeten. Het vocht maakt het anders erg slap en week, naar mijn smaak dan.
     
    Als je het in de middag maakt zou ik het de volgende ochtend toch wel opeten. Het vocht maakt het anders erg slap en week, naar mijn smaak dan.
    Gewoon de avond van te voren dan. Thanks :)
    Kan op m'n werk ook zelf bakjes salade zelf samenstellen maar €2.20 per bakje tikt wel een beetje snel aan.
     
    Ik maak tegenwoordig om 22.00u in de avond mijn salade en deze eet ik dan om 16.00u de dag erna goed. Het is wel al wat slapper dan toen ik het in de ochtend om 7.30u klaarmaakte, maar niet dat het minder lekker is. Ik zit nu sowieso in prep dus ben toch al niet heel kritisch maar ik zou het niet langer dan 24 uur bewaren om het lekker te houden.
     
    Gewoon de avond van te voren dan. Thanks :)
    Kan op m'n werk ook zelf bakjes salade zelf samenstellen maar €2.20 per bakje tikt wel een beetje snel aan.

    Het helpt ook wel dat je pas op het laatste moment je dressing enzo erover doet. Dan moet voor 2 dagen preppen ook zeker lukken.
     
    Toen ik salades maakte in de cut deed ik alles behalve de sla en saus al in bakken voor 3-4 dagen. Dat was dan tomaat, komkommer, augurk en ei.
    Sla had ik al gesneden op diezelfde prepdag en deed ik avond van tevoren erbij. Saus altijd in een apart klein bakje/cupje om er ter plekke overheen te doen.
    Nooit geen slappe salade gehad en m'n kipkrokant schnitzels bleven nog best goed :)
     
    Toen ik salades maakte in de cut deed ik alles behalve de sla en saus al in bakken voor 3-4 dagen. Sla sneed ik avond van tevoren en deed ik er dan bij. Saus altijd in een apart klein bakje/cupje om er ter plekke overheen te doen.
    Nooit geen slappe salade gehad en m'n kipkrokant schnitzels bleven nog best goed :)

    Ah ja. Kan natuurlijk ook de groente snijden en per groente bewaren. S'ochtends overscheppen in een bak en dressing eroverheen.
    Goed idee op die ultimate kipschnitzels door de salade te mikken...
     
    Het helpt ook wel dat je pas op het laatste moment je dressing enzo erover doet. Dan moet voor 2 dagen preppen ook zeker lukken.
    Gewoon de avond van te voren dan. Thanks :)
    Kan op m'n werk ook zelf bakjes salade zelf samenstellen maar €2.20 per bakje tikt wel een beetje snel aan.
    Ik gebruik Calvé slasaus mix (poeder) en mik dat gewoon erover. Geeft best veel smaak voor maar 15 kcals ofzo. Knoflook kruiden echt een aanrader. Woon bij de Duitse grens en daar hebben ze ook eentje met paprika kruiden. Erg chill en veel smaak voor weinig kcals. In principe moet je het mengen met olie en water, maar met het vocht van de salade zelf is het voor mij al prima gemengd.
     
    Ah ja. Kan natuurlijk ook de groente snijden en per groente bewaren. S'ochtends overscheppen in een bak en dressing eroverheen.
    Goed idee op die ultimate kipschnitzels door de salade te mikken...

    Heb m'n post even aangepast in de tijd dat je al reageerde om het duidelijker te maken haha
    Ja die zijn ook erg lekker, heb ze maar 1x besteld bedenk ik me nu. Volgende keer weer meebestellen.
    Wellicht dat ik m'n volgende cut weer die salade maak. Lekker met honingmoster dressing :lick:
     
    Back
    Naar boven