MuscleMeat

Hoeveel dagen na laatste training nog bulken?

Bezoekers in dit topic

Fulkano

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
294
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
89kg
Vetpercentage
11%
Ik zit al een tijdje met een vraag en krijg als ik google geen duidelijk antwoord. Hoeveel dagen na je training heeft het nog zin om te bulken tbv spiergroei? Als ik bv vrijdagavond nog een training doe. Heeft het dan maandagmiddag nog zin om extra veel te eten?

Ik train dan maandagavond weer, dus dan eet ik sowieso extra veel zodat ik in totaal weer een overschot heb. Heeft het dan zin om dus dan extra in de avond te eten, of gewoon verdelen over de dag zoals ik op andere dagen doe?
 
Gwn je macro’s berekenen en die elke dag halen niet overdenken je totaal aantal kcal telt
 
Thx guys.

SvP0501: Daarom vraag ik het ook liever na ;-)
 
Idealiter rond je training maar in principe kijk je naar het weektotaal. Eet je een dag op onderhoud en de dag erna een dubbele dosis dan kan dat ook prima
 
In theorie is na het trainen de eerstvolgende 48 uur je natuurlijke spiereiwitsynthese verhoogd. Dus in theorie gebruikt je lichaam tot 48 uur na je workout energie om beter spiermassa aan te zetten.
Echter is het ook handig om meer te eten voor meer energie tijdens je training. Dus gewoon wat Drunkenmaster aangeeft.
 
gewoon blijven eten , je bent aan het bulken . ik ga niks zeggen over macro''s weet niet hoe je dieet eruit ziet . maar gewoon blijven eten dus en niet bang zijn voor een beetje vet daar is een cut en cardio voor uitgevonden
 
gewoon blijven eten , je bent aan het bulken . ik ga niks zeggen over macro''s weet niet hoe je dieet eruit ziet . maar gewoon blijven eten dus en niet bang zijn voor een beetje vet daar is een cut en cardio voor uitgevonden

En tren
 
In theorie is na het trainen de eerstvolgende 48 uur je natuurlijke spiereiwitsynthese verhoogd. Dus in theorie gebruikt je lichaam tot 48 uur na je workout energie om beter spiermassa aan te zetten.
Echter is het ook handig om meer te eten voor meer energie tijdens je training. Dus gewoon wat Drunkenmaster aangeeft.

Ik heb soms als ik een spiergroep flink geraakt heb, wel lange dan 48u nog spierpijn. Herstellen en groeien die spieren dan ook nog, of is na 48u de rek er wat dat betreft wel uit?
 
Ik heb soms als ik een spiergroep flink geraakt heb, wel lange dan 48u nog spierpijn. Herstellen en groeien die spieren dan ook nog, of is na 48u de rek er wat dat betreft wel uit?
Als je na 48 uur nog spierpijn hebt heb je te intensief getraind of rust/eet je niet genoeg. Dat spierpijn zorgt voor spiergroei e.d. is ook een fabeltje. Ze herstellen dan inderdaad nog wel maar groeien niet meer.
 
Helder verhaal. Dank je.
 
Back
Naar boven