XXL Nutrition

Help mij hier een Home Gym samen te stellen (uitgebreid topic)

Bezoekers in dit topic

Ik ben alleen bang dat ik die safety pins er niet uit kan trekken als je met je gezicht naar de muur staat. Dat is een beetje een struikelblok dat je die niet kan verstellen wat je wel moet doen tussen het squatten en bankdrukken.

Ik begrijp ook het plaatje van jouw kooi niet helemaal, alsof je die pins er helemaal uit moet trekken om te verplaatsen? Volgens mij kantel je ze gewoon en komen ze los, dat was bij mij ook. Daarnaast zitten er losse squathaken bij, die kun je ook voor bankdrukken gebruiken.
 
Ik begrijp ook het plaatje van jouw kooi niet helemaal, alsof je die pins er helemaal uit moet trekken om te verplaatsen? Volgens mij kantel je ze gewoon en komen ze los, dat was bij mij ook. Daarnaast zitten er losse squathaken bij, die kun je ook voor bankdrukken gebruiken.
Ja daar zat ik ook mee in m'n hoofd. Als je ze kantelt om ze eruit te halen dan is dat ideaal en zou ik de knoop kunnen doorhakken maar het lijkt alsof je ze er helemaal in en uit moet trekken.

Ja de haken kan je gerbuiken voor zowel bankdrukken als squatten maar ik woon op mezelf dus wil wel echt safety spotters gaan gebruiken
 
Ik begrijp ook het plaatje van jouw kooi niet helemaal, alsof je die pins er helemaal uit moet trekken om te verplaatsen? Volgens mij kantel je ze gewoon en komen ze los, dat was bij mij ook. Daarnaast zitten er losse squathaken bij, die kun je ook voor bankdrukken gebruiken.

De spotters moet je er wel volledig uit trekken. De afleghaken niet.
 
Ja daar zat ik ook mee in m'n hoofd. Als je ze kantelt om ze eruit te halen dan is dat ideaal en zou ik de knoop kunnen doorhakken maar het lijkt alsof je ze er helemaal in en uit moet trekken.

Ja de haken kan je gerbuiken voor zowel bankdrukken als squatten maar ik woon op mezelf dus wil wel echt safety spotters gaan gebruiken

Deze moet je er volledig uit trekken.
 
Ja dat is idd een beter systeem maar volgens mij heb je op dat ding geen low pulley en die ik had gepost wel?
 
Maar ik zou deze dus wel kunnen kopen echter moet ik hem dan richting de deur zetten waardoor ik met een 170cm stang slechts 20cm per kant over hou. Maar je kan dan wel makkelijk overal bij en je hebt zowel high als low pulley.

https://www.workoutsupply.nl/krachtstations/power-racks/power-rack-lat-pully-lf150pr.html

Zou die 20cm per kant echt te weinig zijn bij een 170cm bar? Het klinkt veel maar volgens mij heb je echt helemaal geen speling in de praktijk. Ik denk dat het wel moet gaan maar je moet wel heel rustig trainen en naar achteren stappen en zo
 
Maar ik zou deze dus wel kunnen kopen echter moet ik hem dan richting de deur zetten waardoor ik met een 170cm stang slechts 20cm per kant over hou. Maar je kan dan wel makkelijk overal bij en je hebt zowel high als low pulley.

https://www.workoutsupply.nl/krachtstations/power-racks/power-rack-lat-pully-lf150pr.html

Zou die 20cm per kant echt te weinig zijn bij een 170cm bar? Het klinkt veel maar volgens mij heb je echt helemaal geen speling in de praktijk.

Qua prijs ok. Hopelijk krijg je er geen spijt. Vind ze echt onhandig in een kleine ruimte.

20 cm is wel te doen. maar vind het een gedoe om met zo weinig speling de schijven erop en af te halen.
 
Qua prijs ok. Hopelijk krijg je er geen spijt. Vind ze echt onhandig in een kleine ruimte.

20 cm is wel te doen. maar vind het een gedoe om met zo weinig speling de schijven erop en af te halen.
Ja dat is idd niet ideaal maar het alternatief (halfrack met high/low pulley) is gelijk 2x zo duur
 
Ja dat is idd niet ideaal maar het alternatief (halfrack met high/low pulley) is gelijk 2x zo duur

Als dat de belangrijkste criteria is kopen dan.

Na een tijdje gaat dat echt tegen steken de onhandigheid van een kooi in een kleine ruimte. ik had 3m50 op 2m 75

En ze neemt dan in de diepte ook nog een pak meer plek in. waardoor je je vrije ruimte om andere dingen te leggen/doen ook nog verkleint.
 
Ik denk persoonlijk dat je spijt gaat krijgen als je in een te kleine ruimte een kooi gaat neerzetten met onhandige spotters, omwille van een relatief klein prijsverschil. Dan zit je dus ook nog met een korte stang die misschien niet lekker op de haken past en gedoe met schijvenwissel. Ik ga je zeker niet zeggen wat je moet kopen, maar spreek wel uit ervaring dat goedkoop vaak duurkoop is.
 
Bedankt beiden voor jullie adviezen. Ja aan de andere kant moet je idd aan de lange termijn denken. Toch maar een halfrack dan. Nu nog wachten tot ik ergens iets voor een beetje een betaalbare prijs tegen kom.
 
Ik denk persoonlijk dat je spijt gaat krijgen als je in een te kleine ruimte een kooi gaat neerzetten met onhandige spotters, omwille van een relatief klein prijsverschil. Dan zit je dus ook nog met een korte stang die misschien niet lekker op de haken past en gedoe met schijvenwissel. Ik ga je zeker niet zeggen wat je moet kopen, maar spreek wel uit ervaring dat goedkoop vaak duurkoop is.

Dat is ook mijn ervaring.

Ik vind een kooi sowieso niet handig in een kleine ruimte. Heb het zelf gehad. Nooit meer.

Dan maar wat meer betalen en meer bewegingsruimte hebben.
 
Bedankt beiden voor jullie adviezen. Ja aan de andere kant moet je idd aan de lange termijn denken. Toch maar een halfrack dan. Nu nog wachten tot ik ergens iets voor een beetje een betaalbare prijs tegen kom.

Je kan ook eens kijken op 2e handssites. ja kan soms al eens geluk hebben.
 
Neem van mij aan dat je meer dan genoeg ruimte hebt. Train zelf in hokje van ca 3.40*1.80 en ca 2.10hoog...
Heb er cage staan met pulley (wel megatec ras bench, met vorige bench moest ik hele tijd omdraaien om binnen de cage te blijven)
Shoulder press zal met die hoogte seated worden, niet ideaal maar overleef je wel.
Ik ben begonnen met simpele roestige cage van marktplaats en heb alles stap voor stap geupgrade. Eerst stond er ook nog een losse pulley naast ipv aan de cage en zelfs dat paste...
Houd wel rekening met enorm veel geschuif tussen oefeningen in en probeer alles opgeruimd te houden. In een kleine ruimte is t anders al snel niet meer werkbaar.
Ik heb zo bijv. mn safety squat bar in mn cage opgehangen met spanbandjes en de accesoires voor mn bench en mn calf block aan de muur.
Ja het is een hoop werk en stuk minder praktisch, maar wel een eigen gym waar ik stiekem trots op ben :D
15506696142653338990463714672366.jpg
15506696770156258738037859688084.jpg
15506696999951156195887643863524.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven