MuscleMeat

Help mij hier een Home Gym samen te stellen (uitgebreid topic) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Al de s[otters lang genoeg zijn heb ik weinig bezwaar maar dat megatec ding op de site van FS met die mini spottersarmen zou ik never nooit vertrouwen bij 1rm..
Op zich een prima ding, alleen voelde zwaar squaten inderdaad nooit veilig aan. Ik kon ook nooit te ver uitstappen, anders stond ik buiten de spotters.
 
Volgens mij halen we nu twee dingen door elkaar? Ik had deze besteld via WorkoutSupply https://www.workoutsupply.nl/krachtstations/power-racks/power-rack-lat-pully-lf060pr.html en jullie hebben het over Fitness-Seller. Of jullie hebben het over iets anders dat kan ook
Ze hebben het over een ander rack. Inhakend op een post van mij dat een full rack meer veiligheid geeft. Dat Brutushakt het daarmee eens is, tenzij het naar zijn bescheiden mening gaat om een megatec rack.
 
Ja dit was uiteindelijk ook de doorslag voor mij. Dat halfrack was 400 euro maar je zou dan 30 euro verzendkosten moeten betalen. Of zo'n full rack van 500 euro zonder verzendkosten. Een verschil van 70 euro. En aangezien het oppervlak hetzelfde is was die 70 euro dus wel dat extra stukje stevigheid/veiligheid waard voor mij. Het enige nadeel is dat het wel gelijk heel "vol" oogt. Iets dat zeker gaat opvallen in mijn kleine kamer. Maar ja je kan niet alles hebben.


Klopt het was idd ook veiligheid En ja je weet niet waar je over een paar jaar bent. Misschien doe ik dan wel een stuk zwaarder dan nu en dan is het wel handig.

De oppervlakte is eigenlijk niet hetzelfde. Die 2 extra palen kunnnen ervoor zorgen dat je minder ruimte hebt om te manoeuvreren met bankjes of baren e.d. Dit was bij mij het geval.
 
Ze hebben het over een ander rack. Inhakend op een post van mij dat een full rack meer veiligheid geeft.
Ah vandaar, ja de veiligheid is idd iets wat meespeelde ja. Ik woon ook op mezelf en heb geen zin dat de buren straks gaat klagen dat het stinkt en ze mij dan onder zo'n barbell met gebogen spotterarmpjes zien liggen :P
 
De oppervlakte is eigenlijk niet hetzelfde. Die 2 extra palen kunnnen ervoor zorgen dat je minder ruimte hebt om te manoeuvreren met bankjes of baren e.d. Dit was bij mij het geval.
Het oppervlak is wel hetzelfde alleen heb je dus idd minder manoeuvreer ruimte omdat je er niet over heen kan ja. Heb je gelijk in en dat was ook een afweging die ik heb moeten maken.
 
Ah vandaar, ja de veiligheid is idd iets wat meespeelde ja. Ik woon ook op mezelf en heb geen zin dat de buren straks gaat klagen dat het stinkt en ze mij dan onder zo'n barbell met gebogen spotterarmpjes zien liggen :P

Mocht dit gebeuren dan heeft die persoon rommel gekocht. :D
 
Mocht dit gebeuren dan heeft die persoon rommel gekocht.
Ja gebogen spotterarmen of dat je idd achterover valt of dat je hem net mist. Ik snap echt je punt hoor qua ruimte en flexibiliteit in de ruimte en ik weet dat het niet ideaal is maar ja voor die 70 euro was die extra veiligheid wel waard voor mij. Maar misschien dat ik over een jaar zeg die johnyjordaan had ook een goed punt ik ga mijn full cage verkopen en zelf een duurdere halfrack halen ;) Ik snap in ieder geval wat je bedoelt qua ruimte en ik zal wel merken hoe dat in de praktijk zal gaan.
 
Ja gebogen spotterarmen of dat je idd achterover valt of dat je hem net mist. Ik snap echt je punt hoor qua ruimte en flexibiliteit in de ruimte en ik weet dat het niet ideaal is maar ja voor die 70 euro was die extra veiligheid wel waard voor mij. Maar misschien dat ik over een jaar zeg die johnyjordaan had ook een goed punt ik ga mijn full cage verkopen en zelf een duurdere halfrack halen ;) Ik snap in ieder geval wat je bedoelt qua ruimte en ik zal wel merken hoe dat in de praktijk zal gaan.

Mocht ik meer ruimte gehad hebben had ik mn kooi nooit weggedaan.

Maar was het onpraktische snel beu.
 
Mocht ik meer ruimte gehad hebben had ik mn kooi nooit weggedaan.
Ja daarom hoop ik ook dat het niet echt storend is. Die kamer die ik over heb is wel gelijk vol zegmaar. Niet te gebruiken voor andere dingen. Al hoewel, er past misschien een luchtbed voor een logee in en thats it. Maar ja nu heeft die kamer ook niet echt een doel behalve dat het je huis lekker ruim en groot doet ogen. Dus mocht er ooit een vrouw of een kind komen dan moet dat ding gegarandeerd weg. Of ze moet zelf ook fitness freak zijn :') Maar ja, nu ben ik wel heel optimistisch.
 
Ja daarom hoop ik ook dat het niet echt storend is. Die kamer die ik over heb is wel gelijk vol zegmaar. Dus mocht er ooit een vrouw of een kind komen dan moet dat ding gegarandeerd weg. Of ze moet zelf ook fitness freak zijn :') Maar ja, nu ben ik wel heel optimistisch.
Je kunt er van alles in zetten als je niet aan het trainen bent, je kunt er ook de was aan ophangen, je kunt er ook mensen met te vaak een eigen mening aan vastbinden. Multifunctioneel.
 
Dat zijn geen spotterstangen, dat zijn hulpstukken om je shake op te zetten.
Wat een misbaksel spotterstangen :roflol: Oke voor powershrugs, powercleans etc. kunnen ze gebruikt worden maar verder?
Ja daar zat ik dus ook mee. Bij WorkoutSupply hebben de powercage en halfrack allebei een maximale belastbaarheid van 300kg maar ik vraag me echt af hoe ze aan die cijfers komen. het lijkt me nogal onmogelijk dat zo'n spotterarmpje dat slechts aan 1 kant vast zit evenveel kan hebben dan een spotterarm die aan 2 kanten vast zit.
 
hebben de powercage en halfrack allebei een maximale belastbaarheid van 300kg maar ik vraag me echt af hoe ze aan die cijfers komen
Dat geloof ik wel onder bepaalde omstandigheden, daarom is die ook van beperkte lengte, maar soms gaat het niet om geloven als je iets ziet dat tegen je ratio/gevoel indruist.
 
Ja daar zat ik dus ook mee. Bij WorkoutSupply hebben de powercage en halfrack allebei een maximale belastbaarheid van 300kg maar ik vraag me echt af hoe ze aan die cijfers komen. het lijkt me nogal onmogelijk dat zo'n spotterarmpje dat slechts aan 1 kant vast zit evenveel kan hebben dan een spotterarm die aan 2 kanten vast zit.
Optimistisch rekenen. Wellicht is de max 300kg statische belasting wanneer de bar op de aflegsteunen ligt, ipv vallend gewicht op de spotters
 
Ja daar zat ik dus ook mee. Bij WorkoutSupply hebben de powercage en halfrack allebei een maximale belastbaarheid van 300kg maar ik vraag me echt af hoe ze aan die cijfers komen. het lijkt me nogal onmogelijk dat zo'n spotterarmpje dat slechts aan 1 kant vast zit evenveel kan hebben dan een spotterarm die aan 2 kanten vast zit.
Gaat niet om belastbaarheid maar dit is levensgevaarlijk bij failure... Ofwel de guillotine ofwel een ander ongeluk...
 
Gaat niet om belastbaarheid maar dit is levensgevaarlijk bij failure... Ofwel de guillotine ofwel een ander ongeluk...
Nou dan ben ik in mijn geval wel blij dat ik toch die 70 euro extra heb uitgegeven voor een echte kooi. Het is net zo iets als je autogordel. Je hebt het in principe nooit nodig tot je het wel nodig hebt.
 
Back
Naar boven