Fitness Seller

Test/Mast + Oxy/Var (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ok ik snap je punt mss is het meer psychisch op dit moment maar wellicht dat je hier en daar nog een setje kwijt kunt
 
Ok ik snap je punt mss is het meer psychisch op dit moment maar wellicht dat je hier en daar nog een setje kwijt kunt
Ik denk dat je wel een punt hebt. Ik zal eens kijken of ik op de assistance nog wat meer volume kan knallen!:)
 
Glutes staand, vindk best makkelijk te bereiken. Kan er ook met 2 handen aan
 
Jij kan met 2 handen aan dezelfde glute? Wat?
Idd, ben nogtans een stijve hark in het algemeen:o

Bij linkerglute prik ik met met mn linkse hand, houd ik de spuit tussen men wijs-en middelvinger van m'n rechterhand vast, aspireren en injecteren met linkerhand :D
 
Idd, ben nogtans een stijve hark in het algemeen:o

Bij linkerglute prik ik met met mn linkse hand, houd ik de spuit tussen men wijs-en middelvinger van m'n rechterhand vast, aspireren en injecteren met linkerhand :D

Ik krijg mezelf amper genoeg gedraaid dat ik mijn 1 hand in een glute kan injecteren :roflol:
 
Idd, ben nogtans een stijve hark in het algemeen:o

Bij linkerglute prik ik met met mn linkse hand, houd ik de spuit tussen men wijs-en middelvinger van m'n rechterhand vast, aspireren en injecteren met linkerhand :D
Je past geen Z-track toe en je aspireert?
 
Misschien is in je kuiten injecteren een optie? Iemand die gaat ervaring mee heeft?

Daar kan je iig zelf mooi bij.
 
Klopt, niet goed?
Z-track is relatief eenvoudig uit te voeren, zeker t.o.v. aspireren. Voor aspireren is er heel weinig evidence vóór en aardig wat evidence tegen (weefselschade op de injecteerlocatie met een ontsteking/pijn tot gevolg). Veel EU- en VS-richtlijnen vermelden aspireren niet meer (of vermelden zelfs uitdrukkelijk om het niet te doen). Al zijn er inderdaad nog aardig wat richtlijnen die het weer wél vermelden.

Dorsogluteaal is dan waarschijnlijk wel weer de enige locatie waar aspireren héél misschien nuttig is, omdat er een grote arterie loopt. Maar dat is ook puur theoretisch; er is geen evidence voor.

Je zou kunnen stellen: áltijd z-track-methode toepassen, en aspireren alléén als je geen injectiepijn of andere hinder ervan ondervindt bij dorsogluteale injecties.
 
Z-track is relatief eenvoudig uit te voeren, zeker t.o.v. aspireren. Voor aspireren is er heel weinig evidence vóór en aardig wat evidence tegen (weefselschade op de injecteerlocatie met een ontsteking/pijn tot gevolg). Veel EU- en VS-richtlijnen vermelden aspireren niet meer (of vermelden zelfs uitdrukkelijk om het niet te doen). Al zijn er inderdaad nog aardig wat richtlijnen die het weer wél vermelden.

Dorsogluteaal is dan waarschijnlijk wel weer de enige locatie waar aspireren héél misschien nuttig is, omdat er een grote arterie loopt. Maar dat is ook puur theoretisch; er is geen evidence voor.
Als het eenvoudiger is dan aspireren dan moet het wel simpel zijn. Vanavond eens een poging wagen.

Het aspireren op zich doe ik niet extreem (in vergelijking met een paar vrienden), wanneer ik het belletje in het topje van de naald naar achter zie bewegen interpreteer ik het als groen licht. Vrienden gezien die bijna 0,5ml vacuüm trekken:emo:
 
Ik houd juist met de andere hand de onderkant van de spuit vast, bij het aanhechtingstuk van de naald, om bewegen te voorkomen. Met z-track methode kan dat dus niet meer. Ik ben een beetje bang dat ik dan enorm begin te roeren.
 
Overigens gisteren een aderlating laten doen. Hopelijk is mn hematocriet voldoende gedaald.
 
Ik houd juist met de andere hand de onderkant van de spuit vast, bij het aanhechtingstuk van de naald, om bewegen te voorkomen. Met z-track methode kan dat dus niet meer. Ik ben een beetje bang dat ik dan enorm begin te roeren.
Z-track met air lock en bij dorsogluteaal je voet naar binnen draaien. Werkt tot nu toe heel goed bij vrijwel al mn cliënten, ook degenen die normaal (veel) PIP hadden. (En gebruik een zo dun mogelijke naald mocht je nog met 0.8 mm in je kont roeren.)
 
Ik houd juist met de andere hand de onderkant van de spuit vast, bij het aanhechtingstuk van de naald, om bewegen te voorkomen. Met z-track methode kan dat dus niet meer. Ik ben een beetje bang dat ik dan enorm begin te roeren.
Z-track kan je ook gewoon met twee handen doen. Druk de huid weg met de onderkant van je hand/pols. Prik met de vrije hand en pak dan de spuit over met de hand waarmee je de huid weg hebt getrokken. Geen geroer en je kan ook nog eens easy aspireren.
 
Bij het rode kruis of echt gewoon een aderlating?
Bij de bloedbank gewoon. Ik heb A+ dus ik mag redelijk vaak bloed geven:).
Tering pijnlijk
Dit ja :o.
Z-track met air lock en bij dorsogluteaal je voet naar binnen draaien. Werkt tot nu toe heel goed bij vrijwel al mn cliënten, ook degenen die normaal (veel) PIP hadden. (En gebruik een zo dun mogelijke naald mocht je nog met 0.8 mm in je kont roeren.)
Ik zet mn injecties in de vastus lateralis, want dorsogluteaal kom ik echt niet bij. Wanneer iemand bij mij de injectie zet, dan wel dorsogluteaal en draai ik inderdaad mijn voet naar binnen (voeten over elkaar ook). Ik gebruik 0,6x25mm voor alle injecties. Tip hieronder mbt z-track ga ik wel even toepassen.
Z-track kan je ook gewoon met twee handen doen. Druk de huid weg met de onderkant van je hand/pols. Prik met de vrije hand en pak dan de spuit over met de hand waarmee je de huid weg hebt getrokken. Geen geroer en je kan ook nog eens easy aspireren.
Duidelijk ja, dit ga ik doen. Thx!


Overigens neemt de pip eindelijk een beetje af. Ik kan weer lopen, het is alleen nog gezwollen en een klein beetje rood. Het doet verder geen pijn als ik niets aanspan, dan voel ik alleen de zwelling.
Zal dan vast geen abces zijn? Ik heb geen koorts en voel me verder prima.
 
Ik heb ook A+ dus dat klinkt goed, helaas net gestart met accutane dus zal het even moeten uitstellen.

What's up met de voet naar binnen draaien bij glute pins? Zodat de spier volledig ontspannen is?
 
Back
Naar boven