XXL Nutrition

Gesloten Saik0's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Goed te doen. Voor mijn gevoel kan ik alle werksetjes ook wel in 1 set pakken. Aankomende trainingen twee keer squatten, daar ga ik meer moeite mee hebben.

Dan is het toch wel wat te makkelijk of niet?

Ik maak zelf de fout door te zwaar te trainen maar als het zo makkelijk is kan ook niet optimaal zijn lijkt me.
 
Zo is er toch geen hol meer aan?

Wat is er niet leuk aan sterker worden :)

Dan is het toch wel wat te makkelijk of niet?

Ik maak zelf de fout door te zwaar te trainen maar als het zo makkelijk is kan ook niet optimaal zijn lijkt me.
Ik ga het morgen wel voelen, onderrug is aardig verzuurd. Er zullen ook dagen komen dat ik dit echt nodig heb. Vandaag ging het gewoon van een leien dakje. Tuurlijk denk ik dan ergens gooi er wat schijven op, maar ik weet dat dit kut kan uitpakken wanneer ik de volgende sessie op hogere percentages moet liften en niet klaar ben.
 
Als je een paar setjes draait die allemaal veel te makkelijk gaan lijkt me dat echt saai. Ik ga liever elke set tot het uiterste anders ga ik niet met een voldaan gevoel naar huis.
 
Als je een paar setjes draait die allemaal veel te makkelijk gaan lijkt me dat echt saai. Ik ga liever elke set tot het uiterste anders ga ik niet met een voldaan gevoel naar huis.

Dat snap ik. Mijn doelen liggen momenteel op sterker worden. Daar haal ik mijn voldoening uit. Elke keer vol gas en de tank is zo leeg :(
 
Zo is er toch geen hol meer aan?
Dan voegt die toch wat pomp setjes voor armen toe?
Als je een paar setjes draait die allemaal veel te makkelijk gaan lijkt me dat echt saai. Ik ga liever elke set tot het uiterste anders ga ik niet met een voldaan gevoel naar huis.
Korte termijn fatigue, heel anders dan sheiko draaien. Moeilijk uit te leggen maar een week van Sheiko op zichzelf is niet zwaar, maar de weken aan elkaar zijn zwaar. De fatigue bouwt zich op en je gaat steeds meer richting dat breekpunt. Je lichaam kan maar zoveel volume per week aan en met Sheiko zit je daar de eerste 7 a 11 weken boven en dat gaat zich optellen. Wat je wel moet doen is bij elke set kijken of je reps in reserve NIET te hoog ligt. Als je bij je laatste werkende set meer dan 4 reps over hebt dan mag je jouw max verhogen maar dit zou ik niet te vaak doen. Volume is in deze de drijfveer van je gains, niet de intensiteit. Of je nou setjes met 150kg Squat of 155kg gaat niet zo heel veel veranderen. Er zit een bepaalde logica in zijn schema wat ik na 1,5jaar Sheiko nog steeds niet begrijp en ook zijn boek bood daarin geen uitkomst maar het volume (reps) X intensiteit (%} en dan daarvan het gemiddelde genomen en bij elkaar opgeteld is waar hij zijn schema's op aanpast. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag, die had ik namelijk heel veel en ook een van de redenen dat in hier bleef loggen.
 
Is er in het midden van het schema en kleine test om te zien of je te laag zit of niet ? (hopelijk begrijpen jullie mij).

Dacht bij Candito is het afhankelijk om een aantal reps te pakken en aan de hand van dat, je startgewicht te verlagen of te verhogen. Heeft sheiko dit ook?
 
Dan voegt die toch wat pomp setjes voor armen toe?

Korte termijn fatigue, heel anders dan sheiko draaien. Moeilijk uit te leggen maar een week van Sheiko op zichzelf is niet zwaar, maar de weken aan elkaar zijn zwaar. De fatigue bouwt zich op en je gaat steeds meer richting dat breekpunt. Je lichaam kan maar zoveel volume per week aan en met Sheiko zit je daar de eerste 7 a 11 weken boven en dat gaat zich optellen. Wat je wel moet doen is bij elke set kijken of je reps in reserve NIET te hoog ligt. Als je bij je laatste werkende set meer dan 4 reps over hebt dan mag je jouw max verhogen maar dit zou ik niet te vaak doen. Volume is in deze de drijfveer van je gains, niet de intensiteit. Of je nou setjes met 150kg Squat of 155kg gaat niet zo heel veel veranderen. Er zit een bepaalde logica in zijn schema wat ik na 1,5jaar Sheiko nog steeds niet begrijp en ook zijn boek bood daarin geen uitkomst maar het volume (reps) X intensiteit (%} en dan daarvan het gemiddelde genomen en bij elkaar opgeteld is waar hij zijn schema's op aanpast. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag, die had ik namelijk heel veel en ook een van de redenen dat in hier bleef loggen.

Inderdaad, je kunt er nog altijd wat pompsetjes naast doen. Ik kreeg juist voldoening aan het feit dat het best makkelijk ging, het zou kut zijn als het maar net allemaal aan is.

Andere vraag. Hoe doen jullie dat met mixed grip. Wisselen jullie af? Dus de ene training linksom, de andere rechtsom oid?
 
Inderdaad, je kunt er nog altijd wat pompsetjes naast doen. Ik kreeg juist voldoening aan het feit dat het best makkelijk ging, het zou kut zijn als het maar net allemaal aan is.

Andere vraag. Hoe doen jullie dat met mixed grip. Wisselen jullie af? Dus de ene training linksom, de andere rechtsom oid?
Sheiko adviseert al je reps hetzelfde te doen, dus ook je warming up reps mixed grip. In deze vind ik dat net weer overdreven, maar hoe meer setjes mixed grip hoe beter. Ik zou tot en met 60% alles gewoon overhand trekken en daarna pas mixed. Grip strength is toch iets wat je nooit te weinig kan trainen en overhand doet dat net wat beter.
 
Ik vind het tot nu toe een fijne kennismaking met de krachtsport.

Lagere intensiteit en hogere volume zorgt er weer voor dat ik de oefeningen vaker kan doen en meer kan werken aan mijn techniek.
 
Is er in het midden van het schema en kleine test om te zien of je te laag zit of niet ? (hopelijk begrijpen jullie mij).

Dacht bij Candito is het afhankelijk om een aantal reps te pakken en aan de hand van dat, je startgewicht te verlagen of te verhogen. Heeft sheiko dit ook?


Week 4 90%
Week 7 90%
Week 8 100%

Dus er komt zeker nog wat aan :)

Nee, je moet gewoon de reps halen die gepland staan. Ik ben echt benieuwd naar de 90-100% weken. Dat betekend dat ik de 200 nu echt moet gaan squatten.
 
Zelf heb ik ook een tijdje sheiko gedaan.
Eerste paar weken zijn ook gewoon makkelijk, en langzaam gaat het omhoog.

Persoonlijk vind ik candito beter bij mij passen, daar is elke training een uitdaging. En soms haal ik het ook niet.
 
Zelf heb ik ook een tijdje sheiko gedaan.
Eerste paar weken zijn ook gewoon makkelijk, en langzaam gaat het omhoog.

Persoonlijk vind ik candito beter bij mij passen, daar is elke training een uitdaging. En soms haal ik het ook niet.

Je volgt het 6 weken programma? Ik vond dat inderdaad een uitdaging, ik keek er best vaak tegenop en vond het riskant aangezien ik geen valbeugels heb of betrouwbare spotters. Ik merkte dat mijn squat wel lekker ging maar mijn bench en vooral de deadlift ging niet vooruit.
Maar dat is geen betrouwbare conclusie. Ik was niet volledig hersteld en heb pas 1 cycle gedraaid.
Vier keer per week banken met Sheiko is nieuw voor mij, vind het wel lekker en is nu ook nodig aangezien ik nu opnieuw moet leren banken volgens pl regels.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu in 4e of 5e cycle van candito 6 weken kracht.
Elke keer nog pr, behalve op bench laatst.
Maar zegt niet veel die natty pr’s want lijn gaat sowieso nog omhoog.

Als jij prima voelt op sheiko, lekker blijven doen.
 
Ik zit nu in 4e of 5e cycle van candito 6 weken kracht.
Elke keer nog pr, behalve op bench laatst.
Maar zegt niet veel die natty pr’s want lijn gaat sowieso nog omhoog.

Als jij prima voelt op sheiko, lekker blijven doen.

Dat is ook echt iets voor jou met die triples na je mr10 set en 60 sec rust. Ik ben daar veels te lui voor :D
 
Sheiko w3d1

Squats
1x5x100
1x4x120
1x3x140
4x3x160

Slingshot Benchpress
1x5x85
1x4x100
1x3x112,5
5x2x120, wegens tijdgebrek werd dit 2/2/6

Squats
1x5x100
1x5x120
4x4x140, wegens tijdgebrek werd dit 8/8

Chest muscles 5 sets
Abs niet gedaan
 
Wat is eigenlijk de officiële hoogte vd stang bij de deadlift?
 
Wat is eigenlijk de officiële hoogte vd stang bij de deadlift?

Plates: 450mm ⌀
Opening: 50.5mm ⌀
Sleeve: 50mm ⌀
Stang: 28mm ⌀

450/2+(50-50.5)-28/2 = 210,5mm grond tot onderkant stang.
450/2+(50-50.5)+28/2 = 238,5mm grond tot bovenkant stang.
 
Laatst bewerkt:
Plates: 450mm ⌀
Opening: 50.5mm ⌀
Sleeve: 50mm ⌀
Stang: 28mm ⌀

450/2+(50-50.5)-28/2 = 210,5mm grond tot onderkant stang.
450/2+(50-50.5)+28/2 = 238,5mm grond tot bovenkant stang.

thanks!!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven