AndroidHealthClinic

Pussyweights opheffen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Robin

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2019
Berichten
5.894
Waardering
9.696
Lengte
1m80
Hallo!

Ik ben Robin, ik ben 17 jaar jong en woon in België. Dus zoals bijna iedereen hier, fitness ik.
Ik zou graag met dit topic gewoon mijn transformatie zo goed mogelijk bijhouden en uiteraard graag tips & tricks/meningen te horen krijgen.

Kort overzicht van mijn fitness-"tijdperk":
- 16j (30/07/17) : gestart met fitness op zolder
- +- xx/04/18 : gestopt door tijdsgebrek/thuissituatie
- 16/09/18 : opnieuw gestart in een fitness

Momenteel weeg ik 72.5kg, ik ben 1.76m.

Dus ja... Tips, meningen, vragen... Ik hoor het héél graag! Ook al is het negatief ;)

Met vriendelijke groet,
Robin
 
Laatst bewerkt:
Ik ben deze week op vakantie geweest (Praag) en niet echt getraind, buiten elke dag +- 18km stappen.
Daarnet ben ik gaan fitnessen...

Opwarming:
Crunch : 3x12
Hanging leg raise : 3x20
Side bend : 3x12

Training:
Leg extension : 4x10
Leg curl : 4x10
xxx : 2x10 (elke kant) Ik weet de naam v.d oefeningen niet, ik ga het volgende keer eens nakijken
Squat : 1x15 (20kg) 1x10kg (50kg) 1x5 (80kg) 1x5 (90kg) 1x4 (100kg) 1x2 (105kg)
Leg press: 4x10
Calf press: 3x20
Calf raise: 3x15
 
Vanmiddag ben ik weer eens gaan fitnessen, borst deze keer.

Opwarming:
Crunch : 3x12
Hanging leg raise : 3x20
Side bend : 3x12
Dumbbell bicep curl : 3x10

Training:
Bench press : 3x10 & 1x2(40kg - 50kg - 60kg - 65kg)
Machine flyes : 3x12
Dumbbell flyes : 4x10
Incline chest press : 3x10
Decline dumbbell press : 3x10
Dumbbell press : 3x10
 
Een tussendoorse foto (gisteren, 09/03/19)
foetsie hihi
 
Laatst bewerkt:
Weer gaan fitnessen:flex:

Opwarming:

Crunch : 3x12
Hanging leg raise : 3x20
Side bend : 2x12

Training:
Dumbbell bicep curl : 3x10
Dumbbell concentration curl : 4x10
Bicep machine curl : 3x10
Tricep machine pull down : 3x20
Ez bicep curl : 3x10
Dumbbell shoulder flyes : 3x15
Dumbbell front raise : 3x10
Dumbbell overhead press : 4x10
 
:pressing:Goed bezig
 
Vandaag rug en weer eens armen, ik weet vrij weinig oefeningen voor de rug dus zal hier nog wat research voor moeten doen. Armen doe ik wederom omdat dit toch wel het zwakste deel is van mijn lichaam, in tegenstelling tot vele beginners.

Opwarming:

Crunch : 3x12
Hanging leg raise : 3x20
Side bend : 3x12
Dumbbell bicep curl : 4x10

Training:
Lat pull down : 4x10
Machine row : 2x10 1x8
Cable row : 4x10
Dumbbell shrugs : 3x15
Rear delt fly : 3x12
Concentration curl : 3x15
Hammer curl : 3x15
 
Opwarming:
Crunch : 3x12
Hanging leg raise : 3x20
Side bend : 3x12

Training:
Leg extension : 4x10
Leg curl : 4x10
Seated leg press: 3x10 (als opwarming voor de squat omdat dit bezet was)
Squat : 1x15 (20kg) 1x10kg (60kg) 1x5 (80kg) 1x5 (90kg) 1x5 (100kg) 1x1 (110kg) PR, vrijdag weer eens 112.5/115 proberen
Leg press: 4x10
Calf press: 3x20
Calf raise: 3x15
 
Weer eens gaan trainen, in de middag toen ik dacht dat ik tijd over had, had ik enkele oefeningen gedaan op mijn kamer (bleek dat ik toch geen tijd over had, oopsie...)
In de late namiddag/vroege avond dan naar de fitness gegaan. De training ging echt wel wat zwakker dan normaal, waarschijnlijk door de middag op mijn kamer.

Opwarming:
Crunch : 3x12
Hanging leg raise : 3x20
Side bend : 3x10

Training:
Dips: 10-8-6
Incline bench press : 4x10
Dumbbell chest press : 4x10
Pectoral fly : 4x12
Machine incline chest press : 3x12

Korte training, blijkt dat ik teveel werk had voor school, oopsie...

Foto's van in de namiddag:
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag stiekem gaan fitnessen... Hohoho, ik mocht dan wel accepteren dat ik tot midden in de nacht moet leren :grumble:
Het was een iets vluggere training (10-30 sec. max rust) vooral omdat ik deze keer zonder papa trainde en veel werk heb voor school, morgen haal ik deze iets kortere training wel in :cool:

Opwarming:
Crunch : 3x12
Hanging leg raise : 3x20
Side bend : 3x10

Training:
Dumbbell curl : 3x15
Dumbbell lateral raise : 6x15
Dumbbell front raise : 6x15
Dumbbell overhead press : 3x8 (was kapot van hiervoor...)
Machine rear deltoid fly : 3x12
Cable side lateral raise : 3x12
Machine dips : 2x15
Tricep extension : 6x12
Ez bar curl : 3x10
 
Dus ik ben vandaag 2x gaan fitnessen omdat ik maar een halve dag school had om een of andere reden. Na de middag eens, en in de avond.
Ik heb niet bijgehouden welke oefeningen ik precies heb gedaan, maar dit zou een beeld moeten geven.
Tevens heb ik ook wat research gedaan naar de correcte deadlift form, eens nagevraagd aan de personal trainer die daar werkt, dus de komende weken ga ik mijn vorm oefenen en dus vanaf dinsdag in mijn schema implementeren.

Middag:
Opwarming:
Crunch : 3x12
Hanging leg raise : 3x20
Side bend : 3x12

Training:
Dumbbell bicep curl : 6x15
Cable row : 6x15
Lat pull down : 4x10
Machine row : 3x15
Dumbbell shrugs : 3x10
Rear delt fly : 2x12

Avond:
Training:

Leg extension : 6x15
Leg curl : 4x10
Seated leg press: 4x15
Squat : 1x15 (20kg) 1x10kg (60kg) 1x5 (80kg) 1x5 (90kg) 1x4 (100kg)
Leg press: 5x10
Calf press: 3x20
Calf raise: 3x15
 
goed bezig, je begint al wat te zien.
Ik zou trouwens wel gewoon rustig beginnen met deadliften die oefening versterkt je gehele lichaam.
Toen ik 16 was deed ik de oefening ook al dus als je rustig begint kan er weinig mis gaan.
 
Ik zou een goed schema (Stronglifts bvb.) oppakken en dat tot je ~18e-19e uitmelken.
Mooie basis heb je nu om op te bouwen.
 
goed bezig, je begint al wat te zien.
Ik zou trouwens wel gewoon rustig beginnen met deadliften die oefening versterkt je gehele lichaam.
Toen ik 16 was deed ik de oefening ook al dus als je rustig begint kan er weinig mis gaan.
Dankjewel! Ik ga inderdaad rustig beginnen met deadliften, maar toch is het één van de belangrijkste/populairste oefeningen in de fitness dus ik let de eerste 1-2 weken op de vorm en dan kan ik er wel wat gewicht aan gooien.
Vanmiddag had ik als test eens 60kg gedaan, wat goed ging.
 
Dankjewel! Ik ga inderdaad rustig beginnen met deadliften, maar toch is het één van de belangrijkste/populairste oefeningen in de fitness dus ik let de eerste 1-2 weken op de vorm en dan kan ik er wel wat gewicht aan gooien.
Vanmiddag had ik als test eens 60kg gedaan, wat goed ging.

Goed plan, goede vorm is super belangrijk. Met een goede vorm kan je op de duur ook hogere gewichten tillen. Aanrader is om op de stronglifts.com site eens het volledig stukje over deadliften te lezen. Het is een hele uitleg maar heel interessant.
 
Uiteraard ben ik niet gestopt met trainen in de voorbije dagen, ik heb gewoon verder gedaan zoals ik bezig was.
Wel heb ik mij iets meer gefocust op armen, nu ben ik er vrij tevreden mee en ga ik 2x per week borst doen, dit omdat dit de zwakste schakel is.

Tevens heb ik gisteren nog eens gedeadlift, ik ging tot 90kg maar ik neem sowieso een stap terug want ik had niet het gevoel dat de vorm 100% goed was.
Ook ga ik gedeeltelijk (+- 60-70%) een strongman schema implementeren, maar niet helemaal omdat ik toch graag van alles wat doe.
 
Vandaag eindelijk meer dan BW gebenched... 2x75kg :rolleyes:
 
Das al een mooie mijlpaal :) op naar de 1x100 :p
 
100kg deadlift gisteren met naar mijn gevoel oké form. Ik probeerde 120 maar dat voelde toch niet goed :p Nog beetje oefenen dan...

Tevens vind ik het ook raar om de bar terug naar onder te laten zakken. Hoe doen jullie dat precies?
Laten vallen? Of via je benen naar beneden laten zakken of zoals bent-over barbell deadlift laten zaken? Geen idee..
 
Back
Naar boven