MuscleMeat

Peiling Tijd voor een volgende DBB-meet? (1 bezoeker)

Waar wil je 9 maart nabij Fox Gym eten (niet mee-eten = niet stemmen)?


  • Totaal stemmers
    7
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Ik zie mezelf ook liever sub 10 i.p.v. 15+... Wie niet? Feit blijft dat t voor vrouwen sws een hele andere game is dan voor mannen.
 
Ik zie mezelf ook liever sub 10 i.p.v. 15+... Wie niet? Feit blijft dat t voor vrouwen sws een hele andere game is dan voor mannen.
Ik zelf zie me ook liever sub 8% en voor een wedstrijd vind ik het dan ook niet erg om van alles te laten kwa eten. Maar daarna wil ik toch wel een beetje kunnen leven kwa voedings keuzes en calorieën.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ik zelf zie me ook liever sub 8% en voor een wedstrijd vind ik het dan ook niet erg om van alles te laten kwa eten. Maar daarna wil ik toch wel een beetje kunnen leven kwa voedings keuzes en calorieën.

Ja is ook totaal niet realistisch tenzij het je werk is :)
 
Maar het is dan ook echt bs dat je volop vet moet worden om spiermassa aan te zetten. Imo is iets boven je behoefte met natuurlijk hoog eiwitten voor herstel en gruwelijke trainingen afgewisseld met voldoende rust perfect om spiermassa op te bouwen. Toen ik begon met bb bouwde ik volop spiermassa op met een vetpercentage van net boven de 10%
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Heb er zelf ook moeite mee met het idee dat je 'vetter' wordt maar je moet even die knop omzetten en wat minder denken aan je shape als je massa wilt
Exactly. Die knop omzetten was het ook. Gisteren is het me goed gelukt dik te cheaten zonder kcals te tracken of me zorgen te maken. Jouw & Wovano's reacties hebben me geholpen vandaag die knop om te zetten en niet direct mijn cheat van gisteren te willen compenseren. Ik heb voor komende dagen gelijk ook wat extra eten geprept, aangezien ik afgelopen weken niet aan ben gekomen. :D
Maar in hoeverre kun je tevreden zijn met er 'goed' uit zien terwijl er nog makkelijk kilo's spiermassa op kunnen?
Als je niet wil investeren in massa aanzetten zul je altijd skinny blijven.
Je hebt ook helemaal gelijk hoor. Afgelopen jaren ben ik in de bulk 18 kg respectievelijk 15 kg aangekomen. In de cut beide keren weer 15 kg afgevallen. Met andere woorden: mezelf 'dik' zien worden en vervolgens meer shredded, waarbij ik netto weinig winst had gepakt. Ik ga nu trouwens mijn coaching weer oppakken en serieus bulken. Wel rustig, steady en clean. Ik neem er liever de tijd voor, zodat mijn VP enigszins onder controle blijft. Als ik coaching krijg, volg ik gewoon weer het schema van mijn coach dus eet ik sowieso voldoende. Of ik dat wel of niet met IF doe, maakt m.i. niet heel veel uit, zolang ik over de dag maar aan mijn macro's kom. Als ik echt veel eet, ga ik ook echt geen IF meer doen. Nu heb ik echter zo'n onverzadigbaar gevoel, dat ik het fijner vind om binnen een tijdsbestek van 10 uur 4000 kcal te eten i.p.v. over 16-17 uur.
Ik weet niet hoeveel mensen met een echt goed fysiek aan IF doen, ik vraag het nooit aan iemand.
 
Die zijn er wel hoor. Maar dan eerder richting MAP of fitness model. Voor bodybuilding is het waanzin, om echt huge te worden moet je veel vreten en kan me voorstellen dat je niet 5a6000kcals in 8uurtjes eten wilt proppen.

Wat BB_ betreft..die jongen heeft nog aders all over the place..is verder super autistisch met zijn voeding, training en cardio..dan kan zo een vreterij als gister makkelijk..

Maar ik snap zijn gevoel wel degelijk
Thanks, ik ga ook echt wel weer bulken en serieus massa bouwen. Heb weer veel motivatie gekregen en gisteren Maarten gezegd dat ik weer coaching wil.
Dat hele autistische met voeding snap ik bij vele hier sowieso niet. Uiteraard hebben we allemaal een andere doel maar wie massa wilt zal moeten eten...
Ik heb niet zelf gekozen voor mijn OCD en autistische trekjes. Familiedingetje ben ik bang (asperger zit in de familie in ieder geval); mijn zus heeft jaren anorexia gehad en vroeger had ik enorm last van een schuldgevoel na een eetbui met extreme compensatiedrang. Nu kan ik er beter mee overweg. Ik heb afgelopen jaren ook wel flink gebulkt en die knop om gezet.
Nou dat is zo makkelijk nog niet voor iedereen. Juist vanwege bodybuild aspect en het feit dat je eerder droger hebt gestaan is het omzetten van die knop dat je eerst een lelijker fysiek moet hebben om straks weer een mooier fysiek te hebben niet 123 gedaan.

Niemand wil toch een chubby fuck zijn “zodat je er straks beter uit ziet”?

Iedereen wil er nu goed uit zien, dat snap ik best.
Exact! :) Die knop moet gewoon even om, maar dat komt goed. :)
goede discussie. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ik heb mijn wedstrijd gewonnen en ben boven 2 sterkste man van nl finalisten geeindigd dus daar ben ik ook wel tevreden mee :p
Gefeliciteerd man, jij had dus pas echt een topdag! :thumbs:
 
Maar in hoeverre kun je tevreden zijn met er 'goed' uit zien terwijl er nog makkelijk kilo's spiermassa op kunnen?
Als je niet wil investeren in massa aanzetten zul je altijd skinny blijven.

Was ik maar skinny :roflol:

Ik denk dat het voor mannen ook al weer anders is dan vrouwen. Vooral in het geval van vrouwen is de aanzet van spiermassa marginaal. In dat op zicht ben ik liever tevreden met hoe ik er bij sta op mijn avatar, dan eerst weer een half jaar dik zijn en dan net ietsje beter te zijn dan dat.

Voor mannen is het anders, zeker als je aas gebruikt. God, als ik een man was dan zou ik cruisen en blasten tot ik er bij neerval, GAINS! Dan kun je namelijk ook massa aanzetten op een relatief laag vetpercentage en hoeft je vet niet eens zo erg op te lopen.. Voor natty's is dat al weer heel anders.
 
zeker als je aas gebruikt.
Dit

Wat vetpercentage betreft: Ik zou het liefst het hele jaar 7% zijn..maar ik eet soms of dat ik voor 30% ga..:roflol:
 
Sinds ik zo fanatiek met sporten en m'n lijf bezig ben vind ik eten misschien wel het vervelendste onderdeel geworden... Ik ben natuurlijk dol op eten, daar niet van, maar het probleem is dat ik ontzettend graag strak wil zijn. Maar wil ook gespierd worden... En die twee gaan, zeker in de weg naar gespierd worden toe, niet goed samen. Enerzijds wil ik heel graag vet kwijt en aan de andere kant wil spieren gainen. Ik ben stok ongelukkig met de vetrolletjes aan de zijkant van de onderrug en wil ze zo ontzettend graag kwijt van de zomer, zal de eerste zomer worden in m'n leven zonder vetrolletjes als het lukt om ze kwijt te raken... Maar aan de andere kant zal me dat (denk ik) wat kracht gaan kosten op de grote compounds, en juist die oefeningen (zeker de squat en deadlift) vind ik helemaal geweldig en zou het liefst 200 kilo willen kunnen doen met m'n 1.63... Pfff, wat een strijd kan dat in je hoofd zijn soms...

Nu gewoon inzetten op een strak lijf en na de zomer weer lekker gaan bulken en knallen??
 
Typische (natty) struggles imo. Denk dat velen hier mee kampen..of je moet genetisch heel veel geluk hebben.

Dat hele fitness/bodybuilding gebeuren is zowieso een grote mindfuck..
 
Typische (natty) struggles imo. Denk dat velen hier mee kampen..of je moet genetisch heel veel geluk hebben.

Dat hele fitness/bodybuilding gebeuren is zowieso een grote mindfuck..
can confirm! Spiergroei gaat overigens niet (meer) snel in mijn eeuwigdurende cut.:eyes:

Al moet ik zeggen dat mijn kracht nog niet volledig gestagneerd is. Ik ga nog altijd regelmatig omhoog in gewicht met oefeningen, etc. Ik zit maar te wachten op de 'klap in mijn gezicht', het punt waarop ik niet meer sterker word. Hopelijk laat dat nog even op zich wachten...:bang:
 
Sinds ik zo fanatiek met sporten en m'n lijf bezig ben vind ik eten misschien wel het vervelendste onderdeel geworden... Ik ben natuurlijk dol op eten, daar niet van, maar het probleem is dat ik ontzettend graag strak wil zijn. Maar wil ook gespierd worden... En die twee gaan, zeker in de weg naar gespierd worden toe, niet goed samen. Enerzijds wil ik heel graag vet kwijt en aan de andere kant wil spieren gainen. Ik ben stok ongelukkig met de vetrolletjes aan de zijkant van de onderrug en wil ze zo ontzettend graag kwijt van de zomer, zal de eerste zomer worden in m'n leven zonder vetrolletjes als het lukt om ze kwijt te raken... Maar aan de andere kant zal me dat (denk ik) wat kracht gaan kosten op de grote compounds, en juist die oefeningen (zeker de squat en deadlift) vind ik helemaal geweldig en zou het liefst 200 kilo willen kunnen doen met m'n 1.63... Pfff, wat een strijd kan dat in je hoofd zijn soms...

Nu gewoon inzetten op een strak lijf en na de zomer weer lekker gaan bulken en knallen??

Typische (natty) struggles imo. Denk dat velen hier mee kampen..of je moet genetisch heel veel geluk hebben.

Dat hele fitness/bodybuilding gebeuren is zowieso een grote mindfuck..

Precies de struggle van iedereen inderdaad. Het is verder wel mogelijk om natty year round behoorlijk lean te blijven.
Als je eerst cut naar ~8-10% vet en vervolgens bulked op een heel klein overschot (150-200 kcal) en zorgt dat je max ~0.2 kg/week gemiddeld aankomt zal je echt minimaal vet gainen.
Dan kan je toch over ~6 maand zo'n 4 á 5 kilo aankomen waarvan misschien ~0.5-1 kilo vet is. Als beginner. Naarmate je gevorderd wordt zal het natuurlijk door de helft gaan, of nog een keer door de helft.
Dan cycle je een beetje tussen de 8-13% vet in. na 6 maand een minicut van 2-4 week en je bent weer super lean en repeat.

Vergt alleen veel discipline en dat gaat ten koste van je geluk in het leven. Denk dat het emotioneel verstandiger is om in een bulk toch wat meer te eten.
Een cut hakt er, bij mij in ieder geval, emotioneel vét zwaar in.
 
Vieze jij kijk ze dan moeilijk doen omdat ze bang zijn voor een klein beetje vet.

Tsja... Zo is het eigenlijk wel ja.... In m'n omgeving zijn best veel jaloers op hoe ik er nu uit zie en kunnen bijna niet geloven dat ik dat in een dik jaar voor elkaar heb gekregen, en ik loop te huilen over een klein vetrolletje en m'n abs die niet genoeg zichtbaar zijn.... :o
 
Bedenk je maar eens hoeveel mensen je ooit gezien hebt met een echt goed fysiek die aan IF doen.
Bedenkt eens hoeveel mensen je hebt gezien die natty zijn en een echt goed fysiek hebben. ;)
Ik zie mezelf ook liever sub 10 i.p.v. 15+... Wie niet? Feit blijft dat t voor vrouwen sws een hele andere game is dan voor mannen.
Ik niet, sub 10% ben je een krachtloze ecto en die abs kunnen me gestolen worden. Chicks vinden 12% sowieso beter, tenzij ze zelf gekke bodydildoers zijn.

Maar los van dit alles is IF gewoon onzin en wetenschappelijk niet bewezen.
 
Je moet niet zo bezig zijn met andere mensen te pleasen, maar doen waar je zelf een goed gevoel van krijgt en leuk vindt. Is mijn mening....

Tsja, ik snap je reactie en ik denk dat je er ook best wel een gevoelige spijker mee op z'n kop slaat. Ik ben gewoon vaak bang dat ik dingen niet goed doe en ben daarom altijd opzoek naar bevestiging van de keuzes die ik maak. Ik hecht er (vaak te veel) veel waarde aan wat anderen vinden...
 
Tsja, ik snap je reactie en ik denk dat je er ook best wel een gevoelige spijker mee op z'n kop slaat. Ik ben gewoon vaak bang dat ik dingen niet goed doe en ben daarom altijd opzoek naar bevestiging van de keuzes die ik maak. Ik hecht er (vaak te veel) veel waarde aan wat anderen vinden...

Valkuil van de sport hé.
Gewoon altijd jezelf met jezelf vergelijken. Heeft geen nut om naar andere mensen te kijken met andere genen en wellicht middelengebruik.
En over bevestiging, zoveel mensen, zoveel wensen. Iedereen vind iets anders mooi.

Je kan zelf in ieder geval gigantisch trots zijn op wat jij so far hebt bereikt. In een jaar tijd ben je sterker dan de gemiddelde DBB member.
Je squat 2x BW en je deadlift bijna 3x BW, dat doen niet veel hoor ;)
 
Bedenkt eens hoeveel mensen je hebt gezien die natty zijn en een echt goed fysiek hebben. ;)

Ik niet, sub 10% ben je een krachtloze ecto en die abs kunnen me gestolen worden. Chicks vinden 12% sowieso beter, tenzij ze zelf gekke bodydildoers zijn.

Maar los van dit alles is IF gewoon onzin en wetenschappelijk niet bewezen.

Spreek voor jezelf ecto :roflol:

Iets hoeft niet per definitie wetenschappelijk te zijn bewezen om een goede fit qua levensstijl voor je te zijn. En het is daarmee ook per definitie niet slechter of beter, wanneer je het in context van de volger van zo'n dieet doet. Ik ben er zelf geen voorstander van, maar iets volledig als onzin weg zetten omdat het niet wetenschappelijk bewezen is, dat is natuurlijk op zichzelf al onzin ;)
 
Back
Naar boven