XXL Nutrition

Nieuws Belgische tak van de WDFPF zoekt Nederlandse krachtsporters die DRUGFREE hoog in het vaandel hebben! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
huggybear1968 haha wat savages zijn die dopingcontroleurs... alle ramen en deuren sluiten niemand verlaat het pand!! wordt soms ook het publiek gecontroleerd??
Kunnen ze niet gewoon vooraf op basis van deelnamelijst of achteraf op basis van uitslag selecteren en controleren, net zo makkelijk, indien je niet meewerkt ben je bij voorbaat schuldig en nooit meer welkom. just sayin :rolleyes:

En vergis je niet in het aantal controles die de toplifters van de IPF moet ondergaan, waaronder ook een aantal nederlanders. Die zitten in de WADA pool en moeten altijd vooraf aangeven waar ze zijn (de beruchte whereabouts), en kunnen/worden dus ten alle tijden gecontroleerd. Iets wat bij julie bond helaas niet gebeurd.


Geen idee welke sportscholen jij komt maar ik ken ze niet waar er random mensen 200 kg bankdrukken. Maar om te zeggen dat je superzwaargewicht moet zijn om 200kg is wel een beetje overdreven, ik ben bijna bij de 200 en ik waai weg bij code oranje. Enige kuur is die ik gedaan heb is een creatine kuur van 6 weken.
Het was de president van de WDFPF Wim Backelant die omriep dat niemand van de lifters naar huis mocht voordat bekend was wie er gecontroleerd zou worden. Naar huis gaan terwijl de dopingautoriteit een controle wil uitvoeren is niet mee- of tegenwerken en wordt gezien als een overtreding van het dopingbeleid. Blijkbaar doet de NADO loten en niet selecteren op prestatie. Daar hebben we geen invloed op. Zelf doen we het inderdaad anders.

Noem eens één Nederlandse lifter op van de IPF die in de WADA pool zitten...en de NPB heeft ook wereldkampioenen (dus toplifters)...kan me herinneren dat Ielja Strik bij mijn weten de enige Nederlander was die ooit een onaangekondigde controle heeft gehad. Maar wellicht vergis ik me.

Het is niet overdreven om te beweren dat de meesten die 200kg drukken zwaargewichten zijn. Dat is een feit...kijk gewoon naar de uitslagen van b.v. de NPB. Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen die de regel bevestigen...schijnbaar hoor je bij die groep?:)

Maar eigenlijk zet de hele discussie niet zo veel zoden aan de dijk...het gaat er niet om welke bond beter is...ze zijn anders en ieder maakt zijn eigen keuzes...en als mensen serieus belangstelling hebben kunnen ze me altijd benaderen en sta ik hun met alle plezier te woord. Als iemand bij de NPB of liever PLH wedstrijden wil doen vind ik het verder prima...wil iemand bij ons meedoen en hij of zij deelt onze visie is men van harte welkom :)
 
Da's 25 jaar geleden. Zou er ondertussen bij de IPF echt niets veranderd zijn de
Het is een voorbeeld omdat van Ed Coan vrijwel iedereen gehoord heeft die bekend is met de powerliftwereld. Er zal e.e.a veranderd zijn...maar of het er beter op is geworden waag ik te betwijfelen. Besef dat veel bonden mede zijn opgericht uit onvrede over het IPF beleid! Maar nogmaals ieder het zijne...laten we elkanders keuze respecteren...:)
 
Het is een voorbeeld omdat van Ed Coan vrijwel iedereen gehoord heeft die bekend is met de powerliftwereld. Er zal e.e.a veranderd zijn...maar of het er beter op is geworden waag ik te betwijfelen. Besef dat veel bonden mede zijn opgericht uit onvrede over het IPF beleid! Maar nogmaals ieder het zijne...laten we elkanders keuze respecteren...:)
Zeer zeker.
Ik heb alle respect voor de WDFPF en vind het op zich wel een goed initiatief.
Ik ben alleen niet zo negatief over de IPF. Het vervelendste is dat het zo moeilijk is om bij beide bonden te liften. Ik snap het standpunt van de IPF t.o.v. de WDFPF niet goed. Waarom zou het een probleem zijn om bij een bond te gaan liften die nog strenger met doping omgaat dan je eigen bond. Het zou net een geruststelling moeten zijn.
 
et is niet overdreven om te beweren dat de meesten die 200kg drukken zwaargewichten zijn. Dat is een feit...kijk gewoon naar de uitslagen van b.v. de NPB.
Ik nodig je hierbij uit om volgend weekend het NK via de livestream te volgen op https://knkf-sectiepowerliften.nl/live/ of live bij te wonen in Tilburg. Je zal verbaasd zijn. Mijn verwachting is dat het aantal 200+ bankdrukkers in de -120 en lagere gewichtsklassen ongeveer gelijk zal zijn met de 120+ klasse.
 
Laatst bewerkt:
Op zich niet zo heel vreemd, aangezien er 4 120+ lifters zijn en een stuk of 50 in alle overige klasses bij elkaar...
 
Zeer zeker.
Ik heb alle respect voor de WDFPF en vind het op zich wel een goed initiatief.
Ik ben alleen niet zo negatief over de IPF. Het vervelendste is dat het zo moeilijk is om bij beide bonden te liften. Ik snap het standpunt van de IPF t.o.v. de WDFPF niet goed. Waarom zou het een probleem zijn om bij een bond te gaan liften die nog strenger met doping omgaat dan je eigen bond. Het zou net een geruststelling moeten zijn.
Het is niet mijn intentie om me "negatief" over de IPF te uiten. Wil slechts de visie van de WDFPF duidelijk maken. IPF en WDFPF zijn in de powerlifting community waarschijnlijk twee bonden die in vergelijking met andere bonden wat technische regels en beleid betreft het dichtste bij elkaar staan. We hebben wat dopingbeleid een visie die mijns inziens verder gast waar de IPF stopt. En als lifetime drugfree lifter is dat voor mij een doorslaggevende factor. Zoals gezegd doen wij er niet moeilijk over als leden van de IPF bij ons meedoen. Andersom doet de IPF daar helaas wel moeilijk over.
 
Ik nodig je hierbij uit om volgend weekend het NK via de livestream te volgen op https://knkf-sectiepowerliften.nl/live/ of live bij te wonen in Tilburg. Je zal verbaasd zijn. Mijn verwachting is dat het aantal 200+ bankdrukkers in de -120 en lagere gewichtsklassen ongeveer gelijk zal zijn met de 120+ klasse.
Een grapje van je neem ik aan?
Dat betreft toch een equipped wedstrijd...althans de link waar je naar verwijst je kunt equipped toch niet met unequipped vergelijken. Ik heb 200 unequipped gedrukt en 255 equipped als beste lift! Bij de NPB zijn er geen lifters onder de 100kg die 200kg raw drukken (heb ik slechts eenmaal gezien) Pjotr v/d Hoek is in de -105 zelfs de enige voor zover ik weet. De rest is -120 en 120+. In 2017 heb ik de laatste keer meegedaan bij de NPB...toen drukten alleen jongens in de zwaarste klassen 200kg+ raw..als er inmiddels meer lichtere jongens zijn die 200kg raw drukken vraag ik me af wat die hun "voer" krijgen.;)
 
Laatst bewerkt:
NK is gewoon een classic wedstrijd. Er zullen nooit zoveel mensen equipped mee gaan doen.

Het niveau van de sport is de laatste jaren gewoon flink gestegen. Ook wordt er in NL op powerlift wedstrijden vaak meer gebenched dan bench only wedstrijden.
 
NK is gewoon een classic wedstrijd. Er zullen nooit zoveel mensen equipped mee gaan doen.

Het niveau van de sport is de laatste jaren gewoon flink gestegen. Ook wordt er in NL op powerlift wedstrijden vaak meer gebenched dan bench only wedstrijden.
Ik heb eens nagekeken het NK Classic PL van 2018: Ik kom aan welgeteld 3 personen die 200 of meer gedrukt hebben: Pjotr v/d Hoek, Sebastian Tempelaars en Christophe Rebreyend, dan nog paar jongens die tussen 190 en 200kg zitten...en dat zijn allemaal vrij sterke bankdrukkers, zoals Huub Hetterschijt, Tymen Gerestein en Sven Janssen.
Als ik dus goed reken heb je een handvol mensen die 200 of meer drukken daarvan is niemand onder de 105 en de meesten zelfs in de zwaarsten klassen wat voor mij heel aannemelijk is.
Jij zegt "het niveau" is gewoon de laatste jaren gestegen???
Ik doe al 35 jaar aan krachtsport en sinds 2007 bankdrukwedstrijden (waarvan ik afgelopen zaterdag mijn 40e wedstrijd heb gehad)...voor paar jaar terug was 200kg raw drukken zeer uitzonderlijk.
Als er nu opeens beduidend meer (ook lichtere) jongens zijn die 200 en meer raw drukken doet dit voor mij afbreuk aan de geloofwaardigheid van het drugfree gehalte van de NPB...dan is mijns inziens niet het niveau maar hen die het met het dopingbeleid niet zo nauw nemen gestegen. 200kg en meer drukken slechts heel erg weinig sporters drugfree en de meesten daarvan zullen meer dan 100kg wegen, dat is wat mijn gezond verstand me zegt en uit ervaring ook weet. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...ik kan het natuurlijk volledig mishebben.

upload_2019-3-12_6-56-48.png
 
Een grapje van je neem ik aan?
Dat betreft toch een equipped wedstrijd...althans de link waar je naar verwijst je kunt equipped toch niet met unequipped vergelijken. Ik heb 200 unequipped gedrukt en 255 equipped als beste lift! Bij de NPB zijn er geen lifters onder de 100kg die 200kg raw drukken (heb ik slechts eenmaal gezien) Pjotr v/d Hoek is in de -105 zelfs de enige voor zover ik weet. De rest is -120 en 120+. In 2017 heb ik de laatste keer meegedaan bij de NPB...toen drukten alleen jongens in de zwaarste klassen 200kg+ raw..als er inmiddels meer lichtere jongens zijn die 200kg raw drukken vraag ik me af wat die hun "voer" krijgen.;)

De wedstrijd is pas volgende weekend :o, heb alvast de livestream link (met overigens geweldig commentaar van lloydatoni en Eddine ) met je gedeeld zodat je niets van het spektakel hoeft te missen. Hier is alvast het programma https://forum.bodybuilding.nl/topics/nk-powerlifting-2019.420386/#post-10161647
In de -93, -105 en -120 gaat als alles goed gaat zeker 200 gedrukt worden. Uit betrouwbare bron heb ik ook gehoord dat het huidige Bench NR wat nu op 237.5 staat in de 120+ klasse er aan gaat.
Genoeg om voor thuis te blijven zeker als je zoals je zelf zegt dit nog maar 1x in leven gezien hebt.
 
Als er nu opeens beduidend meer (ook lichtere) jongens zijn die 200 en meer raw drukken doet dit voor mij afbreuk aan de geloofwaardigheid van het drugfree gehalte van de NPB...dan is mijns inziens niet het niveau maar hen die het met het dopingbeleid niet zo nauw nemen gestegen.
Word je eigenlijk niet moe van jezelf? In elk topic waar ik jouw naam voorbij zie komen zit je alleen maar te zeuren over dopinggebruik. Ik vind je eigenlijk inmiddels nog wel irritanter dan Mister TN.
 
Word je eigenlijk niet moe van jezelf? In elk topic waar ik jouw naam voorbij zie komen zit je alleen maar te zeuren over dopinggebruik. Ik vind je eigenlijk inmiddels nog wel irritanter dan Mister TN.
Sorry, als ik had geweten dat het jou zou irriteren had ik dit topic natuurlijk niet geopend...een tip...lees mijn topics gewoon niet! Verder interreseert het mij niet wie er wat gebruikt...ieder maakt zijn eigen keuzes...maar als je wat gebruikt hoor je mijns inziens niet thuis in een federatie met dopingbeleid. En degene die betrapt worden verdienen dan ook geen 2e kans, thats all.
 
Als er nu opeens beduidend meer (ook lichtere) jongens zijn die 200 en meer raw drukken doet dit voor mij afbreuk aan de geloofwaardigheid van het drugfree gehalte van de NPB...dan is mijns inziens niet het niveau maar hen die het met het dopingbeleid niet zo nauw nemen gestegen. 200kg en meer drukken slechts heel erg weinig sporters drugfree en de meesten daarvan zullen meer dan 100kg wegen, dat is wat mijn gezond verstand me zegt en uit ervaring ook weet. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...ik kan het natuurlijk volledig mishebben.

Bekijk bijlage 442429
je komt bijzonder jaloers over. typisch weer dat als iemand lichter en sterker is er gelijk de dopingkaart getrokken wordt.

Deze -66 lifter zit zeker ook aan de doping?
 
Als een sport groter wordt, wordt de talent pool ook groter en zal je dus statistisch gezien ook meer genetisch talent krijgen in de sport. Daarnaast is ‘200 kilo bankdrukken’ niet de aangewezen graadmeter voor wel of niet doping gebruiken, lijkt mij.
 
je komt bijzonder jaloers over. typisch weer dat als iemand lichter en sterker is er gelijk de dopingkaart getrokken wordt.

Deze -66 lifter zit zeker ook aan de doping?
Hoezo jaloers? Ik heb mijn tijd gehad als 50 plusser...mijn doelstelling is heel blijven en mijn piek proberen zolang als mogelijk vast te houden. Ik gun het anderen van harte als ze 200+ drukken. En je hebt altijd baas boven baas. Maar we moeten wel realistisch en eerlijk blijven. 200 kg en meer - ik herhaal het nog maar eens - wordt door slechts weinig krachtsporters gedrukt op eigen kracht, en het merendeel daarvan zal boven 100kg zijn. Uitzonderingen bevestigen de regel.
 
Ik ben zeer geïnteresseerd in de WDFPF, maar doen jullie ook bloedtesten na de wedstrijden? Dat is voor mij wel een doorslaggevende factor want ivm mijn geloof vind ik het niet fijn als er mensen meekijken tijdens het plassen. Bij de NPB/IPF was dit voor mij ook een onontkomelijk probleem wat mij heeft doen besluiten om elders mijn geluk te zoeken. Laatste jaren werd ik ook tevens bovendien behandeld als een paria.

Plus iedereen bij de NPB wordt echt verdacht sterk! Ik vertrouw die charlatans allemaal voor geen cent!
 
Ik ben zeer geïnteresseerd in de WDFPF, maar doen jullie ook bloedtesten na de wedstrijden? Dat is voor mij wel een doorslaggevende factor want ivm mijn geloof vind ik het niet fijn als er mensen meekijken tijdens het plassen. Bij de NPB/IPF was dit voor mij ook een onontkomelijk probleem wat mij heeft doen besluiten om elders mijn geluk te zoeken. Laatste jaren werd ik ook tevens bovendien behandeld als een paria.

Plus iedereen bij de NPB wordt echt verdacht sterk! Ik vertrouw die charlatans allemaal voor geen cent!

Ik stuur je in de loop van de dag een persoonlijk bericht, OK? Urinemonsters afnemen is overigens wel de standaard bij zowel IPF/WDFPF. Jammer dat je je niet goed behandeld voelde. Het gaat uiteindelijk om de sport die hoort te verbroederen ongeacht religie of afkomst. Helaas valt het "verbroederen" in de praktijk tegen zoals je merkt uit de reacties in dit topic.
 
Daarnaast is ‘200 kilo bankdrukken’ niet de aangewezen graadmeter voor wel of niet doping gebruiken, lijkt mij.
Als je buiten de powerlift bubbel kijkt wie er buiten wedstrijdverband 200 drukken, dan denk ik toch wel dat de kans zeer aanwezig is. En zelfs binnen het powerlift gebeuren is 200 zeker niet iets dat er veel even raw doen <110-115kg. Maar een graadmeter, daar heb je gelijk in, is het nooit. Ook niet als iemand 300kg raw sq/ 350kg dl. Maar bijvoorbeeld 850 raw voor iemand <110-115kg is m.i. voor weinig mensen weggelegd. Zo blijf je bezig. Het zal mij verder jeuken of iemand dope gebruikt, lekker zelf weten. Tenzij je meedoet aan een bond met regels en die bewust naast je neerlegt.
 
Ik stuur je in de loop van de dag een persoonlijk bericht, OK? Urinemonsters afnemen is overigens wel de standaard bij zowel IPF/WDFPF. Jammer dat je je niet goed behandeld voelde. Het gaat uiteindelijk om de sport die hoort te verbroederen ongeacht religie of afkomst. Helaas valt het "verbroederen" in de praktijk tegen zoals je merkt uit de reacties in dit topic.

Nu wil ik niet de pretentie wekken dat ik mij onheus bejegend voelde vanwege mijn religie of afkomst. Het enige probleem was die dekselse dopingcontroleur die maar naar m’n nuts (full natty) wilde kijken. Daarenboven vind ik de scheidsrechters vaak schijn van partijdigheid tentoonspreiden en dat is bij mij tegen het zere been. Integriteit en piëteit staan bij mij hoog in het vaandel, vandaar dat ik even poolshoogte wilde opnemen mbt de WDFPF.

Verbroedering is de hele reden dat sport groot is in de wereld. Zoals mijn vader altijd al gekscherend zei “C’est la fraternité qui fait la musique”. Helaas heeft hij tot op heden nog nooit een wedstrijd kunnen bijwonen, maar daar gaat hopelijk verandering in komen.

Tenslotte wil ik nog even uit de doeken doen dat ik meer single lift wedstrijden aanmoedig. Hoe kun je immers volledig pieken op de bank als je daarvoor al zware squats hebt moeten maken? Een speerwerper hoeft toch ook geen 200m horde te rennen voor zijn of haar eerste beurt???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven