MuscleMeat

Zoekend naar bijpassend schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je moet niets, als je nu eens begint met lezen dat zie je dat er wel opties zijn om oefeningen toe te voegen
Ik volg 5x5 SL ( nu in 10de week ) en heb bij Schema A Pullups en Bicep curl toegevoegd , en bij Schema B Dips en Triceps Extensions
".... jaaaaaaaaaaaa... maar ik wil helemaal niet lezen ....."
Okee bedankt SvP0501. @wakefields ik las die sheet van StrongLifts 5x5 goed door stond niks in over extra exercises
 
Jaa heb deze voor mijzelf uitgekozen wil het 12 week proberen https://stronglifts.com/5x5/ maar mijn vraag is moet ik er nog isolatie oefeningen omheen doen? Incline press / front laiteral raises / face pulls? Leg press / skullcrushers etc pulls ups en dips zag ik er niet bijstaan bij die workout
Die heb je ook nog helemaal niet nodig. De trainingen van 5x5 met zware compounds geven je in dit stadium meer dan genoeg stimulus om te groeien in kracht en massa en om ook nog eens goed te worden in de grote lifts. Wil je persé wat doen, doe dan na de training een paar setjes abs, biceps en triceps. Meer niet.
 
Die heb je ook nog helemaal niet nodig. De trainingen van 5x5 met zware compounds geven je in dit stadium meer dan genoeg stimulus om te groeien in kracht en massa en om ook nog eens goed te worden in de grote lifts. Wil je persé wat doen, doe dan na de training een paar setjes abs, biceps en triceps. Meer niet.
Okee dankjewel man! Je hebt 12 week rust van mij dan kom ik terug en zal ik mijn ervaring delen beloofd. 10 Juni 2e pinksterdag zal ik mijn ervaring voorleggen
 
Okee dankjewel man! Je hebt 12 week rust van mij dan kom ik terug en zal ik mijn ervaring delen beloofd.
Ik denk dat je vrij verbaasd zult zijn over de progressie die je in 12 weken kunt maken met een schema als dit. Succes!
 
Download de app op je mobiel, daar zie je welke oefeningen je eventueel zou kunnen toevoegen
 
Alexsdc Starx6673 Ik heb 5x5 StrongLifts opgevolgd zoals mij vertelde mijn squats is van 60 kg naar 120 kg gegaan en 1 rep was 160kg.

Me bench is van 50 naar 70 gegaan nog steeds een kleine struggle door mijn schouder blessure. Mijn ohp van 25 naar 45. Deadliften is momenteel 100kg ~ ik zoek nog steeds de beste comfort tussen sumo deadlift en reguliere. Barbell row zit ik op 60kg. Ik kan ook mezelf optrekken en dippen dus dat vind ik een goed pluspunt. Het schema heeft daadwerkelijk echt geholpen in het groeien en vooral in mijn benen. Mijn knieën beginnen wel een beetje zeer te doen net als me onderrug als ik veel squat. Nu was mijn vraag of ik de overstap kan maken naar een PPL zoals deze, ik zelf wil de compound 5x5 houden. De sets van benen naar 3x10 en de rest 3x8. Wat is de mening hierover? En is er een B schema nodig? Of kan ik dit gewoon 2x per week rocken, ik wil vanaf nu tot dat volgende zomervakantie 20kg aankomen hopelijk is dat mogelijk een beetje vet bij mij is overigens niet verkeerd omdat je bij mij nog aardig me ribben ziet met 87kg. Ik kan overigens het ook aanpassen na 5 dagen in de week als 6 dagen teveel is.

Bench Press 3 X 5 – 7
Seated Dumbbell Shoulder Press 3 X 6 – 8
Incline Dumbbell Press 3 X 8 – 10
Side Lateral Raises 2 X 10 – 12
Triceps Pressdowns 2 X 8 – 10
Overhead Triceps Extension 2 X 8 – 10

Workout 2 – Pull

Bent-over Row 3 X 5 – 7
Pull Ups 3 X 6 – 8
Barbell Shrugs 3 X 8 – 10
Face Pulls 2 X 10 – 12
Barbell Curl 2 X 8 – 10
Dumbbell Hammer Curl 2 X 8 – 10

Workout 3 – Legs/Abs

Squats 3 X 6 – 8
Romanian Deadlifts 2 X 8 – 10
Leg Press 2 X 10 – 12
Leg Curl 2 X 10 – 12
Calf Raise 4 X 8 – 10
Hanging Leg Raise 2 X 10 – 15
 
Nette progressie! Het wordt inderdaad tijd om over te stappen. Heb zelf niet veel ervaring met PPL, maar dit ziet er best degelijk uit. Zoek je nog wat inspiratie dan is hier vast wel wat te vinden: https://liftvault.com/?s=ppl
 
Nette progressie! Het wordt inderdaad tijd om over te stappen. Heb zelf niet veel ervaring met PPL, maar dit ziet er best degelijk uit. Zoek je nog wat inspiratie dan is hier vast wel wat te vinden: https://liftvault.com/?s=ppl

Dankjewel! Raad je me ook aan belt en van die knie braces te halen en weight lift shoes normaal doe ik alles op zoeken qua deadlift en squats of is dat echt overbodig? Trouwens ik zocht die van coolcicada inderdaad die ga ik hanteren kijken hoe dat gaat.
 
Lekker bezig. Mooie progressie gemaakt. Petje af :bow:
 
Dankjewel! Raad je me ook aan belt en van die knie braces te halen en weight lift shoes normaal doe ik alles op zoeken qua deadlift en squats of is dat echt overbodig? Trouwens ik zocht die van coolcicada inderdaad die ga ik hanteren kijken hoe dat gaat.
Als je op de lange termijn blijft liften zijn dat prima investeringen die jaren mee gaan.
 
Back
Naar boven