Fitness Seller

Androgel en te hoog Hb en Ht en

Bezoekers in dit topic

Op mijn vraag zou het ook kunnen komen door gebruik androgel 4 pompjes perdag.
Dat dacht hij van niet, want ik kan testosteron meten in bloed , en die was 13.6 dus niet tehoog.
Volgens hem als androgel de rode bloedlichaampjes verhoogd moet testosteron ook te hoog zijn in het bloed.
Klopt dit?. Dus zolang testosteron niet te hoog is in bloed, veroorzaakt dat geen hoge bloedwaarden.
Nu 13.6 testosteron in bloed, kan dat toch hogere bloedwaarden geven?
Graag reactie.
Nogmaals... lees de links in onderstaande eerdere post...
Daar staan de bijverschijnselen van hoog testosteron en laag testosteron... Alleen bij TE hoog test KAN de hoeveelheid rode bloedcellen verhoogd zijn...

Hier staan de bijwerkingen van te hoog testosteron
https://gezondr.nl/nadelen-gevaren-testosteron-overschot/
In de lijst zie j edat een te hoog testosteron kan leiden tot verhoogd aantal rode bloedcellen.

Bij een tekort aan testosteron is hier geen sprake van.
https://gezondr.nl/te-weinig-testosteron-symptomen-testosterontekort/

Doe u eens gewoon en laat je verder onderzoeken door de hematoloog. Dat is de persoon die je het juiste antwoord zal geven.
Dit dus... Wij zijn geen artsen.
 
Ja klopt en nu 20 febr 13.6 . Met gebruik van 4 pompjes androgel.
Internist geweest. Stuurt me door hematoloog ,voor beenmerg onderzoek ,punctie

Op mijn vraag zou het ook kunnen komen door gebruik androgel 4 pompjes perdag.
Dat dacht hij van niet, want ik kan testosteron meten in bloed , en die was 13.6 dus niet tehoog.
Volgens hem als androgel de rode bloedlichaampjes verhoogd moet testosteron in het bloed ook te hoog zijn..

Vandaag heb ik controle gehad bij de uroloog.
Hij zegt eerst afwachten,wat uit beenmergpunctie komt, dan kijken we verder,
Ik had een artikel van dit forum uitgeprint, en hem laten lezen, om ook vrije testosteron ,
ShG en aansturingshormonen te laten testen.
Dit wou hij wel doen, maar pas na uitslag van beenmergpunctie, afspraak bij hem.i.v.m
Vakantie van hem pas 19 april weer consult. En week daarvoor bloed onderzoek.
Wisselde testosteron opname , kon ook komen door slechte opname in de huid,
Ik heb ook tijden gehad dat witte waas op arm bleef, smeer het nu verder in, maar toch blijft het
Op en neer gaan. Later kijken evt overstappen ander middel (Testovan) bij volgend consult.
Ook hij zegt als testosteron in bloed niet te hoog is. Veroorzaakt het geen hoge bloedwaarden.

Maar ik lees ook een artikel van jou , dat het wel kan dat ook bij lage doseringen de bloedwaarden verhoogd.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/anabole-steroiden-en-hematocriet-hoe-zit-dat.419862/
Ik lees verschillende meningen n.l , de meesten en ook artsen, zeggen pas bij te hoog testosteton in het bloed, hogere waarden rode bloedcellen .
 
Laatst bewerkt:
Dubbel.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.
Ik heb nu de uitslag van het onderzoek beenmerg plus punktie van de hematoloog.
Het is geen PV ziekte.
Waarschijnlijk wordt de extra aanmaak van de rode hloedcellen veroorzaakt door of lage saturatie en nachtlijk apneu.
Wel cpap apparaat. Of door gebruik androgel 4 pompjes.
Daar het geen kwaadaardig iets is, doen ze geen aderlating om Ht naar beneden te krijgen.
Daar ik steeds meer klachten krijg naaldjes prikkend gevoel vingers handen polsen, en soms rood gezicht met brandende zere huid.

Wou hij op mijn voorstel wel 1 keer aderlating doen. Dan na week bloedprikken, daarna consult.
Ik had de Hb het hoogst gehad 11.7 was bij beenmergonderzoek 10.6 . Ik was 10 dagen ervoor 1 pompje minder androgel gaan gebruiken. Ik vroeg hematoloog kan verlaging daardoor komen, dat zou kunnen.
Omdat het geen kwaadaardige afwijking is geen protocol aderlating . Maar blijf zo wel zitten met hoge HT en klachten

Ik vroeg hematoloog, hoe zijn bliedwaarden nu, zei hij allen Hb nu 10.6
En der rest , nou valt allemaal onder Hb.
Maar lees verder dat Ht , niet te hoog mag zijn, maar daar praat .hijniet over.


Vraag, stel dat klachten minder erg worden na aderlating, dan loopt dat na die tijd weer op, door aanmaak rode bloedlichaampjes , omdat saturatie en apneu niet verbeteren.
Als dit de oorzaak is. Hebben jullie ideeen waar je evt aderlating zelf kunt laten doen?
Of hoe zouden juliie dat aanpakken.
Vraag uiteraard eerst nog aan hem , als het toch niet vaker kan.

Ben nu de Androgel aan het verlagen naar 2 pompjes, om zo evt verder af te bouwen. Als het daar door kan komen.
Hier ook menseN met hoge ht door androgenen.?

Ik weet hier geen dokters, maar dit forum weet veel over bloedbeeld, en androgenen.
Bedankt.
 
Waarschijnlijk wordt de extra aanmaak van de rode hloedcellen veroorzaakt door of lage saturatie en nachtlijk apneu.
Dit is al meermalen gezegd ....
Door slechte conditie krijg je ook lagere doorbloeding en slechte saturatie dus. Ook apneu veroorzaakt lagere saturatie. En lage saturatie = hogere aanmaak rode bloedcellen.

Dat de hematoloog niet over de hogere hematocrier waarde praat is omdat dit normaal is bij lagere saturatie en dus niets om je druk om te maken. Pak je conditie en de apneu aan ( afvallen dus) en her verbeterd vanzelf.

Gewoon bij de arts vragen wat betreft bloedgeven.
Maar ik vermoed dat t niet echt nodig gaat zijn als je aan je conditie/gewicht gaat werken. Maar ik ben geen arts. Dus gewoon vagen.
 
Dank je Marina, voor je snelle antwoord.
Je bent een empatisch iemand. Compliment.
Zit sind 3-4 weken sportschool, wil wat meer gaan doen, en lopen.
Deze week moeilijk, schoonmoeder gisteren overleden.
Maar wordt echt gestrest wisseld in hevigheid ,van jeuk, prikken in handen polsen ,branderig gevoel ook gezicht,
En dacht Ht is stroperig bloed, slechte doorbloeding haarvaten, vandaar dat ik denk moet lager.
 
Goed dat je t sporten hebt opgepakt. Maar kijk ook vooral naar je voeding. Daar haal je vaak meer uit met afvallen.

Gecondoleerd en sterkte :(
Dat zijn zware tijden.

Probeer ook goed water te blijven drinken. Dat kan ook nog wat helpen.
Gebruik je supplementen? Kunnen ook bijwerkingen geven.

Je ht is maar zeer licht verhoogt. Stroperigheid komt pas echt bij forse verhoging.
Focus je op afvallen en conditie.

Sterkte deze periode.
 
Dit is al meermalen gezegd ....
Door slechte conditie krijg je ook lagere doorbloeding en slechte saturatie dus. Ook apneu veroorzaakt lagere saturatie. En lage saturatie = hogere aanmaak rode bloedcellen.

Dat de hematoloog niet over de hogere hematocrier waarde praat is omdat dit normaal is bij lagere saturatie en dus niets om je druk om te maken. Pak je conditie en de apneu aan ( afvallen dus) en her verbeterd vanzelf.

Gewoon bij de arts vragen wat betreft bloedgeven.
Maar ik vermoed dat t niet echt nodig gaat zijn als je aan je conditie/gewicht gaat werken. Maar ik ben geen arts. Dus gewoon vagen.

Marina, weet jij als hematoloog niet verder wil aderlaten,
Zal me terug sturen nasr verwijzer internis, voor de diabetes.
Aparte man, denk niet dat ik dat evt bij hem klaar krijg.

De huisarts daar ook opdracht voor kan geven.? Buiten internist om.
Lees hier wel vaker, dat ze zeggen moet je arts zover zien te krijgen.

Leuk iets,
Was in ziekenhuis, aderlating, liep wat uit. En ging in stoel zitten,op behandelzaak,
Jonge zuster naar me toe, zei sorry dat het uitloopt ,het is er druk.
Ik heb al mijn collega’s van de afdeling al afgetrokken...... om mee te helpen.
Ik heb maar niets gezegt.
 
Misschien kan je eens informeren bji de bloedbank of je donor mag worden met afwijkende waardes.

Lees ook dit even
https://forum.bodybuilding.nl/topics/bloed-doneren.405038/

Bloed doneren zal wel iets helpen. Maar belangrijker is bewegen en afvallen. Dat zal veel meer bij gaan dragen. Ook omdat je androgel gebruikt weet ik niet of je bloed mag doneren. Maar vraag het eens na.
Ik denk ook echt dat een iets verhoogd hematocriet geen reden tot bezorgdheid is in jouw geval omdat als je afvalt/beweegt het waarschijnlijk vanzelf zal dalen.
 
Misschien kan je eens informeren bji de bloedbank of je donor mag worden met afwijkende waardes.

Lees ook dit even
https://forum.bodybuilding.nl/topics/bloed-doneren.405038/

Bloed doneren zal wel iets helpen. Maar belangrijker is bewegen en afvallen. Dat zal veel meer bij gaan dragen. Ook omdat je androgel gebruikt weet ik niet of je bloed mag doneren. Maar vraag het eens na.
Ik denk ook echt dat een iets verhoogd hematocriet geen reden tot bezorgdheid is in jouw geval omdat als je afvalt/beweegt het waarschijnlijk vanzelf zal dalen.

Hoi bloedbank informatie gelezen, je mag je opgeven als bloed donor tot 65 jaar, en bloedgeven tot 70 of 79 jaar.
Ik ben 66, en opgezocht ,je moet je legitimeren. Ik kan me dus niet vergissen dat ik 64 ben.
Zijn er anders nog andere instanties etc waar je evt tegen betaling kunt aderlaten. Als ik bij arts geen accoord krijg?
Ik weet ook niet of rood pijnlijk brandend gevoel gezicht en handen etc van hoge hb of ht komt,
 
Ik heb geen idee waar t zou kunnen tegen betaling. Misschien toch eens bij de huiarts vragen.Wat betreft je gezicht lijkt dat niet gerelateerd aan ht of hb.
Maar vraag t na bij je arts.

Gebruik je supplementen? Heb je al op vit B12 bijvoorbeeld laten prikken? Tekort B12 is niet aarschijnlijk maar kan wel branderig gevoel van huid en ledematen geven.

Maar nogmaals.... stop je tijd in voeding - cardio - afvallen. Dat zal veel klachten weghalen en zo mogelijk (bijna) alles.
 
Ik heb geen idee waar t zou kunnen tegen betaling. Misschien toch eens bij de huiarts vragen.Wat betreft je gezicht lijkt dat niet gerelateerd aan ht of hb.
Maar vraag t na bij je arts.

Gebruik je supplementen? Heb je al op vit B12 bijvoorbeeld laten prikken? Tekort B12 is niet aarschijnlijk maar kan wel branderig gevoel van huid en ledematen geven.

Maar nogmaals.... stop je tijd in voeding - cardio - afvallen. Dat zal veel klachten weghalen en zo mogelijk (bijna) alles.

Het gezicht is niet constant rood en branderig,
Komt en gaat weer weg,
Is het bij Hb Ht dan constant aanwezig als dat oorzaak zou zijn? Ik zo opeens opzetten gezicht nek borst . Gisteren gevoel boven lichaam in brand staat.
 
Ik heb nog nooit een rood of branderig gevoel gehad wanneer ik te hoge Hb en Ht waardes heb, en die had ik ook altijd tijdens gebruik. Zelf toen ik een jaar lang op TRT dosis zat. Ik vraag mij af waarom je denkt dat dit daarmee te maken heeft.
En zet dat aderlaten eens uit je hoofd. Beweeg veel meer en leef gezonder ipv steeds uitvluchten te zoeken.
 
lees deze link
https://gezonderleven.com/7-tekenen-slechte-bloedsomloop-vaak-worden-genegeerd/

Onderstaande tekst komt uit die link... oftewel... AFVALLEN gaat t oplossen. DUS MEER CARDIO EN BETER/GEZONDER ETEN. Dan zal ook je Ht weer dalen...

Tintelend en brandend gevoel

Gevoelloosheid in je ledematen is ook een teken dat je vooral niet mag negeren.

Dit symptoom doet zich voor wanneer vetophopingen de bloedsomloop in je aderen belemmeren. Gevoelloosheid wijst erop dat er te weinig bloed aanwezig is in het lichaamsdeel.

Duidelijker kan t toch niet....
 
Ik heb nog nooit een rood of branderig gevoel gehad wanneer ik te hoge Hb en Ht waardes heb, en die had ik ook altijd tijdens gebruik. Zelf toen ik een jaar lang op TRT dosis zat. Ik vraag mij af waarom je denkt dat dit daarmee te maken heeft.
En zet dat aderlaten eens uit je hoofd. Beweeg veel meer en leef gezonder ipv steeds uitvluchten te zoeken.
Het staat vermeld bij PV ziekte,
Verschijnselen
Als u polycythemia vera heeft, kunt u deze klachten hebben:
  • hoofdpijn, doordat er minder bloed door uw haarvaten stroomt
  • moeilijk scherp kunnen zien
  • erge jeuk na het douchen
  • soms ernstige pijn in uw voeten of vingers, terwijl ze rood-blauw zien (erytromelalgie)
  • een opvallend duidelijke rode kleur in uw gezicht (dit komt doordat uw hemoglobinegehalte te hoog is)
Ik heb geen PV , maar welk hoge aanmaak van bloedcellen, door waarschijnlijk saruratie problemen en apneu.
Of door androgel gebruik.zegt Hematoloog.
Daarom denk ik dat bovenstaande tekst umc , ook hier op van toepassing is. Alleen ik wisselend.
Gestopt met medicatie, zoals pantoprazol,lipitor, en verapamil.
Om te zien of allergische reactie op medicatie is.
Gebruik nu nog acyticylzuur 80 mg, en diabetes medicijnen Trulicity en tou-Jeo
Ben de androgel aan het afbouwen van 4 pompjes nu op 2.
Wel shit ,voelde me er wel beter op, maar deze klachten ook niet te doen.
En zou ik ander middel vragen dacht aan Testovan ,zal ik zelfde wel weer krijgen dat bloed te hoog wordt!.?
 
't Wordt afgezaagd. Steeds hetzelfde posten en niet luisteren naar hetgeen je al een paar keren is aangeraden. Testovan of androgel. Maakt niet uit. Testovan zal doen wat androgel doet. Zorg ervoor dat je 20-30 kg afvalt. Je bent waarschijnlijk al op pensioen. Begin al maar met elke dag 2 uur te stappen en ga naar een diëtist om een gezond voedingsplan op te stellen want mensen zoals jij hebben dat nodig.
 
Hoofdpijn, doordat er minder bloed door uw haarvaten stroomt
  • moeilijk scherp kunnen zien
  • erge jeuk na het douchen
  • soms ernstige pijn in uw voeten of vingers, terwijl ze rood-blauw zien (erytromelalgie)
  • een opvallend duidelijke rode kleur in uw gezicht (dit komt doordat uw hemoglobinegehalte te hoog is)
Al deze klachten heb je ook bij OVERGEWICHT EN SLECHTE CONDITIE EN SLECHTE SATURATIE!!!

Dus GA AFVALLEN steek alle tijd die je nu verspilt aan onnodige zaken in je voeding en training/cardio.
Als je al die tijd nu al hebt verspeeld had gestopt in je voeding en training had je waarschijnlijk al een paar kilo kwijt geweest.

Je verspeelt nu ook de nuttige tijd van een arts en kosten aan dure onderzoeken om te zoeken naar iets wat er niet is terwijl je de oorzaak al weet en ook weet wat je moet doen om het op te lossen. Het klinkt hard misschien... maar JIJ kan zelf de oorzaak van je klachten verminderen.... er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen....
 
't Wordt afgezaagd. Steeds hetzelfde posten en niet luisteren naar hetgeen je al een paar keren is aangeraden. Testovan of androgel. Maakt niet uit. Testovan zal doen wat androgel doet. Zorg ervoor dat je 20-30 kg afvalt. Je bent waarschijnlijk al op pensioen. Begin al maar met elke dag 2 uur te stappen en ga naar een diëtist om een gezond voedingsplan op te stellen want mensen zoals jij hebben dat nodig.
Sorry,
Ik luister wel , zit op sportschool, let meer op eten.
Maar als je insuline gebruikt , gaat dat moeizamer.
Als je gevoel hebt in de fik te staan, en rode kop hebt die brandt, ga jewel naar dokter toe.
 
Al deze klachten heb je ook bij OVERGEWICHT EN SLECHTE CONDITIE EN SLECHTE SATURATIE!!!

Dus GA AFVALLEN steek alle tijd die je nu verspilt aan onnodige zaken in je voeding en training/cardio.
Als je al die tijd nu al hebt verspeeld had gestopt in je voeding en training had je waarschijnlijk al een paar kilo kwijt geweest.

Je verspeelt nu ook de nuttige tijd van een arts en kosten aan dure onderzoeken om te zoeken naar iets wat er niet is terwijl je de oorzaak al weet en ook weet wat je moet doen om het op te lossen. Het klinkt hard misschien... maar JIJ kan zelf de oorzaak van je klachten verminderen.... er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen....
Sorry,
Ik luister wel , zit op sportschool, let meer op eten.
Maar als je insuline gebruikt , gaat dat moeizamer.
Als je gevoel hebt in de fik te staan, en rode kop hebt die brandt, ga jewel naar dokter toe.
En heb zelf niet gevraagd voor deze onderzoeken, was voor controle diabetes bij internist, deze vond afwijking en stuurd je verder.
 
Val dan gewoon een heel aantal kg af en kijk wat dat doet...
Zo moeilijk is het nu toch allemaal niet.
 
Back
Naar boven