XXL Nutrition

Marbo Cable Crossover MH-W103 (fitness-seller) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Onlangs de Marbo Cable Crossover MH-W103 gekocht bij fitness-seller.

Niet geheel tevreden over het product.

Bevestiging: enkel voorzien in de grond. Dit is zeker niet voldoende om het toestel te gebruiken. Toestel dan maar zelf op drie punten in de muur vastgemaakt.
Geleiding van de gewichten: "Gewichtsledes met kunststof geleiders voor soepele bewegingen" staat in de beschrijving. Het is maar wat je soepel noemt natuurlijk, maar de geleiding verloopt allesbehalve soepel. 'Blokkeert' bij aanzet en opnieuw bij het loslaten.

Niet echt tevreden hiervan.
 
Heb een soortgelijk toestel maar niet hetzelfde merk. Werkt heel soepel, mits je aan beiden kanten wel hetzelfde gewicht erop laadt. Dus wil je iets met 20 kg doen doe dan 2x10kg erop en niet 1x20kg want dan gaat hij idd blokkeren. Bij 2x10kg werkt het uitstekend.
 
blackbird
Bedankt voor de recensie. Deze komt dus hier niet binnen.
Feit is wel dat je meestal Krijgt waarvoor je betaald, een cross over aan die prijs is te mooi om waar te zijn. Maar het blijft natuurlijk jammer.
Op zoek naar een duurder (beter) model dus :)
1tip, als je iets uit de goedkopere line van Fitness Seller wilt bestellen, eerst eens via mail vragen wat ze zelf ervan vinden. Mijn ervaring is dat ze eerlijke antwoorden geven en zeker niet zomaar alles proberen te verkopen.
 
Dit is inderdaad een super goedkope (budget) cable crossover, dus het verwachtingspatroon was misschien iets te hoog. Desalniettemin blijft het natuurlijk jammer dat je niet tevreden bent met je aankoop.

Het toestel dient aan de grond bevestigd te worden, je hoeft dit niet ook nog aan de muur te bevestigen (nog nooit eerder gehoord en dit model wordt al jaren zo verkocht). Misschien kreeg je die indruk omdat hebt frame erg dun is en het geheel dus niet heel erg stabiel is, maar het is zeker niet noodzakelijk.

Als de plastic geleiders niet goed lopen dan even alles insmeren en eventueel de geleiders eruit halen en nakijken of er misschien wat randjes of verdikkingen in zitten, die kun je dan weghalen. Normaal gesproken moet dit redelijk goed op en neer bewegen maar je kunt de bewegingen natuurlijk niet vergelijken met duurdere toestellen die professionele geleidestangen gebruiken als geleiding.
 
Dit is inderdaad een super goedkope (budget) cable crossover, dus het verwachtingspatroon was misschien iets te hoog. Desalniettemin blijft het natuurlijk jammer dat je niet tevreden bent met je aankoop.

Het toestel dient aan de grond bevestigd te worden, je hoeft dit niet ook nog aan de muur te bevestigen (nog nooit eerder gehoord en dit model wordt al jaren zo verkocht). Misschien kreeg je die indruk omdat hebt frame erg dun is en het geheel dus niet heel erg stabiel is, maar het is zeker niet noodzakelijk.

Als de plastic geleiders niet goed lopen dan even alles insmeren en eventueel de geleiders eruit halen en nakijken of er misschien wat randjes of verdikkingen in zitten, die kun je dan weghalen. Normaal gesproken moet dit redelijk goed op en neer bewegen maar je kunt de bewegingen natuurlijk niet vergelijken met duurdere toestellen die professionele geleidestangen gebruiken als geleiding.

Het verschil is erg groot met hoe je de gewichten laadt. Evenredig aan elke kant laden voorkomt gewoon dat het stroef gaat.
 
blackbird
Bedankt voor de recensie. Deze komt dus hier niet binnen.
Feit is wel dat je meestal Krijgt waarvoor je betaald, een cross over aan die prijs is te mooi om waar te zijn. Maar het blijft natuurlijk jammer.
Op zoek naar een duurder (beter) model dus :)
1tip, als je iets uit de goedkopere line van Fitness Seller wilt bestellen, eerst eens via mail vragen wat ze zelf ervan vinden. Mijn ervaring is dat ze eerlijke antwoorden geven en zeker niet zomaar alles proberen te verkopen.

Ik zou iets niet te snel afschrijven op 1 mening.

Er zijn zelfs producten (en ook diensten) die onnodig duur gemaakt worden door meningen als deze, puur omdat de klant anders denkt dat het product niet goed is...vakmensen die opeens meer werk krijgen sinds ze de uurtarieven flink omhoog hebben gedaan. Marketing blijft fascinerend.
 
Het verschil is erg groot met hoe je de gewichten laadt. Evenredig aan elke kant laden voorkomt gewoon dat het stroef gaat.
Goed punt, met een symmetrische belasting op de twee laadpinnen zal het ook soepeler lopen dan met een asymmetrische belasting.

Ik zou iets niet te snel afschrijven op 1 mening.
Dat klopt ook. Ik zie dat we dit jaar al meer dan 10 stuks verkocht hebben van deze cable crossover, zonder klachten. Alleen vorige week een e-mail over het stroef lopen (waarschijnlijk dezelfde persoon als de topicstarter). Maar ik weet niet of het toestel bij hem inmiddels al wat soepeler loopt na het insmeren.

Waarschijnlijk wordt dit toestel vooral aangeschaft door beginners/thuisgebruikers die het niet zo zwaar belasten, of toch door serieuzere sporters die hun verwachtingen wel naar beneden aanpassen door de prijs van dit toestel. Maar wanneer je wat meer kwaliteit verwacht kun je beter kiezen voor de wat duurdere Marbo Cable Crossover MS-W106 (die is wel volledig vrijstaand en heeft geleidestangen) of een functional trainer zoals de Heavy Duty Functional Trainer.
 
Laadpinnen worden altijd symmetrisch belast.
Zelfs met een minimale belasting van amper 5 kilo, liep de geleiding niet soepl.

Gaat er mij om dat in de beschrijving staat: "Gewichtsledes met kunststof geleiders voor soepele bewegingen"


Heb inmiddels tandwielvet op de vierkante geleiders gesmeerd en loopt nu wel soepeler.
 
Zou het kunnen dat je vloer ook niet geheel vlak is?
 
Laadpinnen worden altijd symmetrisch belast.
Zelfs met een minimale belasting van amper 5 kilo, liep de geleiding niet soepl.

Gaat er mij om dat in de beschrijving staat: "Gewichtsledes met kunststof geleiders voor soepele bewegingen"


Heb inmiddels tandwielvet op de vierkante geleiders gesmeerd en loopt nu wel soepeler.
Met een minimale belasting zal zo'n gewichtslede juist minder soepel lopen dan met zwaardere gewichten. Hoe zwaarder je gaat, hoe soepeler het normaal gesproken hoort te lopen (omdat de zwaardekracht de gewichtslede dan gewoon naar beneden trekt).

Beschrijving klopt ook gewoon, de beweging is soepel zonder schokken. Als je een betere omschrijving wil voorstellen dan hoor ik dat graag. Dat er een verschil is met professionele kogelgelagerde geleiders lijkt mij wel duidelijk.

Fijn om te horen dat het toestel na het insmeren soepeler beweegt. Bewegende onderdelen dienen altijd gesmeerd te worden.

Zou het kunnen dat je vloer ook niet geheel vlak is?
Daar dacht ik ook al aan - of dat het provisorisch vastmaken in de muur misschien niet helemaal recht is gedaan.
 
Vloer ligt perfect waterpas (gegoten en gevlinderde betonvloer), uiteraard werd ook het toestel waterpas geplaatst.

Met smering loopt het wel soepel.

Betere beschrijving: 'Gewichtsledes met kunstof geleiders' (dus zonder soepele bewegingen)
 
Als het na smering soepel loopt klopt de beschrijving toch gewoon :) De onderdelen moeten inderdaad wel gesmeerd worden, zoals bij alle bewegende onderdelen.

Fijn dat alles nu in ieder geval soepeler loopt!
 
Back
Naar boven