AndroidHealthClinic

Pijnlijke hipflexoren, of dat denk ik toch. Wat te doen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.882
Waardering
3.596
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hoi,

al een paar jaar heb ik permanent constant pijn aan de hip flexoren. Is ooit begonnen, denk ik, toen ik iets te veel volume squatte na een te lange break en onvoldoende was opgewarmd.
Is hier iets aan te doen?
 
Of iets met je houding en dan kan UnCompress je aan de hand van een setje foto's volledig analyseren en het binnen 5 jaar oplossen met behulp van speciale oefeningen met gebruik van allerlei exotische hulpmiddelen als Indiaase geluksknotsen.

En dan serieus: ga er eens mee naar de dokter? Iets waar je al zo lang mee rondloopt lijkt me dat wel waard.....
 
speciale oefeningen met gebruik van allerlei exotische hulpmiddelen als Indiaase geluksknotsen.
Daar is niets mis mee.
En begraaft de vete nu maar, je hebt elk een eigen visie die voor je werkt, volg je eigen weg.
 
yasmine Kun je eens aangeven waar het zit (primaire pijn en uitstraling), wat voor soort pijn het is, wanneer je hem precies voelt en hoelang deze aanblijft?
 
Wat doe je aan warm up ? Doe je stretches en wat voor?
Zo ja ook dagelijks of elke training?
 
yasmine Kun je eens aangeven waar het zit (primaire pijn en uitstraling), wat voor soort pijn het is, wanneer je hem precies voelt en hoelang deze aanblijft?
Als ik mijn been optil en iemand zou mijn dijbeen tegen willen houden dan voel ik de pijn hier:
https://livelovefruit.com/wp-content/uploads/2017/03/hip-flexor-stretches.jpg
Hoe harder de weerstand, hoe pijnlijker het wordt.
ook als ik sit ups doe, dan voel ik die pijn. Deze plek diep masseren voelt zeer pijnlijk en branderig aan.
 
Wat doe je aan warm up ? Doe je stretches en wat voor?
Zo ja ook dagelijks of elke training?
Jaren geleden warmde ik te weinig op en het is ook toen, dat het begonnen is. ik was doen pas ernstig begonnen met squatten; Nu, ondanks het opwarmen (10 min roeien, touwtjespringen,..) blijft de pijn altijd aanwezig. Enkel als ik eens tien min zeer intensief de plek induw met een harde bol of zo, gaat de pijn even weg.
 
Als ik mijn been optil en iemand zou mijn dijbeen tegen willen houden dan voel ik de pijn hier:
https://livelovefruit.com/wp-content/uploads/2017/03/hip-flexor-stretches.jpg
Hoe harder de weerstand, hoe pijnlijker het wordt.
ook als ik sit ups doe, dan voel ik die pijn. Deze plek diep masseren voelt zeer pijnlijk en branderig aan.
heb je dit in elke hoek waarin je been gebogen is of alleen wanneer je been ver gebogen is? Wanneer je met je handen je knie maximaal naar je toe trekt en een beetje naar binnen, geeft dit dan je herkenbare pijn? Hoe gaan sumo squats?
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden warmde ik te weinig op en het is ook toen, dat het begonnen is. ik was doen pas ernstig begonnen met squatten; Nu, ondanks het opwarmen (10 min roeien, touwtjespringen,..) blijft de pijn altijd aanwezig. Enkel als ik eens tien min zeer intensief de plek induw met een harde bol of zo, gaat de pijn even weg.
Misschien eens gaan stretchen dan in plaats van roeien etc. ;) kan veel helpen.
 
heb je dit in elke hoek waarin je been gebogen is of alleen wanneer je been ver gebogen is? Wanneer je met je handen je knie maximaal naar je toe trekt en een beetje naar binnen, geeft dit dan je herkenbare pijn? Hoe gaan sumo squats?
De pijn is bij elke hoek even pijnlijk. De mate van pijn wordt enkel bepaald door de mate van weerstand. Als ik mijn knie maximaal naar me toe trek en naar binnen heb ik niet echt pijn. Het is enkel als er weerstand is (dus ook zwaartekracht dus als ik mijn broek moet aandoen, of op een hoge trede stappen. Hoe harder de weerstand hoe meer pijn, over een lengte van niet meer dan 25 cm denk ik.
Ik denk dat sumo squats pijnlijker zijn, maar zeker ben ik het niet. Heb al maanden niet meer gesquat.
 
Misschien eens gaan stretchen dan in plaats van roeien etc. ;) kan veel helpen.
strectchen voor opwarmen is een slecht idee, volgens vele experts.
 
Nooit gehad. Zou naar de doc gaan en dan doorverwijzen naar experts. Fysio haalt vaak niks uit naar mijn ervaring. Die snappen er vaak bijster weinig van.
 
Het 9 van de 10 keer geen flexibiliteit probleem is. Daarnaast verzetten myofasciale verklevingen en triggerpoints zich tegen rek in de spier, die moeten op een andere wijze verwijderd worden.
 
Back
Naar boven