Fitness Seller

Israël & Joodse Diaspora (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja, want dat is het enige waar Palestijnen onder lijden, nietwaar? Wat een absurde verdraaiing van de werkelijkheid. Je hebt duidelijk niet naar de video van Miko Peled gekeken want je slaat de bal volledig mis.
Ja dat slachtoffer voorbeeld van jou was dus niet zo sterk. En nee klopt die heb ik niet gekeken. Ik stel de vraag ook juist om er achter te komen of het kijken van die video de moeite/tijd waard is om jouw stelling te begrijpen dat internationaal recht die aanslagen zou rechtvaardigen. Je toelichting erbij deed me vermoeden van niet. Ik zou het uit je voorbeelden wel begrijpen dat ze als vluchteling asiel zouden vragen, maar dat is toch wat anders. Heb je een voorbeeld van hoe die video me daar verder uit kan helpen?
 
Ja dat slachtoffer voorbeeld van jou was dus niet zo sterk. En nee klopt die heb ik niet gekeken. Ik stel de vraag ook juist om er achter te komen of het kijken van die video de moeite/tijd waard is om jouw stelling te begrijpen dat internationaal recht die aanslagen zou rechtvaardigen. Je toelichting erbij deed me vermoeden van niet. Ik zou het uit je voorbeelden wel begrijpen dat ze als vluchteling asiel zouden vragen, maar dat is toch wat anders. Heb je een voorbeeld van hoe die video me daar verder uit kan helpen?
Ik heb reeds gezegd dat Miko Peled zoon van een groot generaal was die voor Israel streed en NU tegen de bezetting is omdat hij ziet wat er de afgelopen 70 jaar is gebeurd. Wil je dus goed begrijpen wat er daar is gebeurd dan moet je naar de video kijken. Hij vertelt de geschiedenis van Israel, hoe de Nakba is verlopen,.... en hoe de Oslo-akkoorden de rechten van de Palestijnen nog meer verneukt hebben. En ja, zij worden bezet. Wie bezeet wordt mag zich verzetten, by all means neccessary, tegen zijn bezetter. Dat hebben wij ook gedaan tegen de Duitsers. Zou jij me niet bevechten moest ik morgen in je woonkamer staan en je uit je huis zetten?
 
het armoedig en achterlijk crapuul pleegt verzet ,de rest van de "dappere strijders "met de juiste connecties leven als een god in Frankrijk ,mogelijk gemaakt door de linkse knuppels in Europa
 
Laatst bewerkt:
Ik heb reeds gezegd dat Miko Peled zoon van een groot generaal was die voor Israel streed en NU tegen de bezetting is omdat hij ziet wat er de afgelopen 70 jaar is gebeurd. Wil je dus goed begrijpen wat er daar is gebeurd dan moet je naar de video kijken. Hij vertelt de geschiedenis van Israel, hoe de Nakba is verlopen,.... en hoe de Oslo-akkoorden de rechten van de Palestijnen nog meer verneukt hebben. En ja, zij worden bezet. Wie bezeet wordt mag zich verzetten, by all means neccessary, tegen zijn bezetter. Dat hebben wij ook gedaan tegen de Duitsers. Zou jij me niet bevechten moest ik morgen in je woonkamer staan en je uit je huis zetten?
Ja principieel mag ik dan mijzelf en mn persoonlijke eigendom met geweld beschermen, maar dan mag ik niet zoveel jaar later raketten op de hoofdstad van jou geboorteland schieten of daar op mensen inrijden of steken ofzo.

Net als dat moslim terroristen niet gerechtvaardigd zijn hier in europa mensen aan te vallen omdat de overheden syrie/libie/iraq bombardeerden.

Dan moet er naar internationaal recht een erkend leger zijn dat een erkende oorlog met israel voert en dan nog op burgerdoelen moet letten. Dat zijn ze niet toch?

even terzijde dat overheden zeker de NLse gewoon woningen af mogen nemen omdat daar uitzonderingen voor zijn in de grondwet en we zeker naar UN wetgeving die mensenrechten helemaal niet beschermen
 
Ik heb reeds gezegd dat Miko Peled zoon van een groot generaal was die voor Israel streed en NU tegen de bezetting is omdat hij ziet wat er de afgelopen 70 jaar is gebeurd. Wil je dus goed begrijpen wat er daar is gebeurd dan moet je naar de video kijken. Hij vertelt de geschiedenis van Israel, hoe de Nakba is verlopen,.... en hoe de Oslo-akkoorden de rechten van de Palestijnen nog meer verneukt hebben. En ja, zij worden bezet. Wie bezeet wordt mag zich verzetten, by all means neccessary, tegen zijn bezetter. Dat hebben wij ook gedaan tegen de Duitsers. Zou jij me niet bevechten moest ik morgen in je woonkamer staan en je uit je huis zetten?
Eigenwereld, je berichtje via karma is werkelijk heel erg dom. Je gooit alles op een hoopje. Antizionisme is geen antisemitisme; Terug naar school!
 
Hamas als terroristische organisatie bestempelen vindt hij „een dwaling. Het is een verzetsbeweging en mag die geen geweld gebruiken tegen de bezetter? Natuurlijk mag dat wel!” Raketaanvallen op Israël zijn op zichzelf dan ook geen probleem. Het enige dat Hamas zou kunnen worden verweten, is dat de raketten niet goed staan afgesteld richting Israëlische militaire doelen, betoogde Van Agt. Nu zijn soms ook burgers slachtoffer van die beschietingen. „Dat is misdadig.” Daar stelde hij echter direct weer verzachtende omstandigheden tegenover: „Hamas heeft de technologie niet om raketten nauwkeurig af te vuren.”
Van het pad af en doorgeslagen.
 
Wat is dat toch met dat romantiseren van gewelddadige verzetsbewegingen?
 
Nou, Hamas is in ieder geval een waardeloze verzetsbeweging. :roflol:

Hamas Covenant

The following are considered null and void: the Balfour Declaration, the British Mandate Document, the UN Palestine Partition Resolution, and whatever resolutions and measures that derive from them or are similar to them. The establishment of “Israel” is entirely illegal and contravenes the inalienable rights of the Palestinian people and goes against their will and the will of the Ummah; it is also in violation of human rights that are guaranteed by international conventions, foremost among them is the right to self-determination.

:lol:

(de versie uit 1988 was al helemaal van de pot gerukt)
 
Laten we wel zijn: Israel had alle Palestijnen 70 jaar geleden uit kunnen roeien en er had zeker toen geen haan naar gekraaid. Elk moment daarna hadden ze het ook kunnen doen. Nog steeds zitten we met hetzelfde gezeur opgezadeld. Ofwel is de Israelische regering al 70 jaar zowel extreem verdorven (want wrede, onmenselijke bezetter) alsmede extreem lief (want Palestijnen worden nog steeds niet uitgeroeid). Zo'n tegenstelling kan niet. Dan blijft er nog 1 logische conclusie over: Israel (i.e. de VS) heeft iets te winnen met de status quo. En de arabische wereld net zo hard.

Ik moet hierbij altijd denken aan Scarface. "You need people like me! You need people to point your fucking fingers and say 'that's the bad guy'". Beide partijen gaan dit gewoon eeuwig in stand houden.
 
Moest Israel Palestina niet illegaal bezetten, dan hadden de Palestijnen de afgelopen 70 jaar ook een mooie staat kunnen ontwikkelen.

Het valt me op dat je telkens 70 jaar teruggaat in de tijd. Echter heb je het nooit over het feit dat de Arabische wereld de voorgestelde grenzen van 1947 niet respecteerde. (resolutie 181) Wat vinden we daar dan van? Als we dan toch zoveel belang hechten aan de VN. :dunno:
 
Het valt me op dat je telkens 70 jaar teruggaat in de tijd. Echter heb je het nooit over het feit dat de Arabische wereld de voorgestelde grenzen van 1947 niet respecteerde. (resolutie 181) Wat vinden we daar dan van? Als we dan toch zoveel belang hechten aan de VN. :dunno:
De voorgestelde grenzen? Dus je steelt land, stelt dan de nieuwe grens voor en als je dat niet aanvaardt, dan ben jij de slechterik? Seriously?
 
De voorgestelde grenzen? Dus je steelt land, stelt dan de nieuwe grens voor en als je dat niet aanvaardt, dan ben jij de slechterik? Seriously?
Hij zegt letterlijk "de Arabische wereld", wat niet Palestina is. Dat de Palestijnen er niet mee akkoord gaan, dat kan ik me goed voorstellen. Dat de rest van de Arabische wereld uit puur religieuze motieven een standpunt inneemt is laakbaarder.

Plus laten we wel zijn: Vooraf vragen om toestemming van de Arabische wereld had een harde 'neen' opgeleverd. Terwijl de joden ook een claim hebben op het land, niet sterker noch zwakker dan de Palestijnen. Elke interventie, ook geen interventie, had gezeik opgeleverd. Dan denk ik dat de huidige situatie de minst slechte voor iedereen is.
 
Israël stelde ook helemaal niet de grenzen van 1947 voor. Het was een comité van de VN. Israël is pas opgericht in 1948. :nanner:

Resolutie 181

nnyvMvg.jpg


Daar zouden de rationeel denkende Palestijnen nu voor tekenen. :emo:
 
Laatst bewerkt:
Vreemde familie. Denkt hij net zoals zijn vader dat een Palestijn Hitler de inspiratie gaf voor de Holocaust? :thinking:

(de beslissing was al genomen toen die ontmoeting plaatsvond)
 
Back
Naar boven