Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Wat een handig ding

    image.jpg
     
    Werkgever die denkt mij te kunnen verplichten om nachtdiensten te blijven draaien, dit gaat leuk worden.
     
    Werkgever die denkt mij te kunnen verplichten om nachtdiensten te blijven draaien, dit gaat leuk worden.
    Wat zegt het contract. Daarnaast, kan je je het permitteren om het op de spits te drijven. Bezint eer ge begint. Wel mooi klote want de sfeer wordt er niet leuker op zo. Succes.
     
    Wat zegt het contract.
    Niets over nachtdiensten, die zijn pas ingevoerd jaren na mijn komst. Nieuwe contracten kennen die clausule voor 18+ers wel.
    Ga een vriendelijk mailtje sturen dat ik niet begrijp waarom ik beschikbaar ‘dien’ te zijn en dat ik totdat er een acceptabele verklaring is niet zal komen opdagen.
     
    Staat er ook niets over “ mogelijkheid tot “ of “ bereid tot “ draaien van onregelmatige diensten / nachtdienst
     
    Niets over nachtdiensten, die zijn pas ingevoerd jaren na mijn komst. Nieuwe contracten kennen die clausule voor 18+ers wel.
    Ga een vriendelijk mailtje sturen dat ik niet begrijp waarom ik beschikbaar ‘dien’ te zijn en dat ik totdat er een acceptabele verklaring is niet zal komen opdagen.
    Zou het vooralsnog bij het eerste gedeelte van de zin houden met een aansluitende vraag dat je hierover niets kunt vinden in het contract. Of dat je onvoldoende de behoefte voelt om op te komen dagen zonder heldere uitleg op bovengenoemde vragen, is net even iets anders als schrijven dat je niet gaat komen. En even afwachten. Ik heb met enige regelmaat een week 24/7 dienst. Kan ik over klagen maar het gaat niets veranderen.
     
    Staat er ook niets over “ mogelijkheid tot “ of “ bereid tot “ draaien van onregelmatige diensten / nachtdienst
    Geen woord.

    Zou het vooralsnog bij het eerste gedeelte van de zin houden met een aansluitende vraag dat je hierover niets kunt vinden in het contract. En even afwachten.
    Is wellicht verstandiger ja. Het belachelijke is dat ik destijds als ware een gunst deze diensten zou gaan draaien, zij hier flink misbruik van hebben gemaakt en nu huilie huilie doen dat ik verplicht ben om het te blijven draaien. Is ook zeker niet de enige manier waarop zij het personeel uitbuiten (ziekmeldingen weigeren, mensen dwingen na een operatie binnen een week weer te beginnen, iemand met een burn out volop blijven inzetten), de leidinggevenden hier nemen gewoon een loopje met de regels en doen alles in hun voordeel.
    Zie de tent ook liever vandaag dan morgen omvallen, maar er moet toch brood op de plank.
     
    Geen woord.


    Is wellicht verstandiger ja. Het belachelijke is dat ik destijds als ware een gunst deze diensten zou gaan draaien, zij hier flink misbruik van hebben gemaakt en nu huilie huilie doen dat ik verplicht ben om het te blijven draaien. Is ook zeker niet de enige manier waarop zij het personeel uitbuiten (ziekmeldingen weigeren, mensen dwingen na een operatie binnen een week weer te beginnen, iemand met een burn out volop blijven inzetten), de leidinggevenden hier nemen gewoon een loopje met de regels en doen alles in hun voordeel.
    Zie de tent ook liever vandaag dan morgen omvallen, maar er moet toch brood op de plank.
    Begrijpelijk dat die frustraties op gaan spelen. Is ook goed om van je af te bijten en te laten merken dat je het ergens mee oneens bent, maar sla de deur tot een volwassen discussie niet direct dicht. Ondanks erg begrijpelijk gezien de bedrijfscultuur.
     
    Ik denk dat Derksen hier reeds verstandige feedback en advies heeft gegeven. Ben zelf ook voorstander van zaken met werkgevers altijd vriendelijk maar wel kordaat aan te pakken en jouw vraag op een beleefde manier voor te leggen ah management. Bereik je zowat altijd veel méér mee dan hen meteen duidelijk te maken dat wat zij doen niet kan (ook al is dat wellicht effectief het geval hier). Beter om hen te vriend te houden (en het het gevoel te geven dat ze nog wat in de pap te brokken hebben :)). Conflicten kunnen immers snel escaleren, terwijl onderling overleg vaak wordt geapprecieerd (door beide partijen).
     
    Ik had al een tijdje een stagiaire die een hoofdpijn dossier aan het worden was , mijn boys klagen steen en been over hem.Na vandaag met de jonge op karwei te zijn geweest heb ik duidelijk gemerkt dat hij niet de grip heeft die zou moeten hebben op de materie .Maar de jonge heeft een werk en leerlust die niet te verslaan is . Dus de dames die aan het klagen en zeiken waren hebben vandaag in mijn hok een uitbrander gehad en een speech over collegiaal zijn .
    Altijd mooi om een stel bullebakken af te zien druipen
     
    Ik had al een tijdje een stagiaire die een hoofdpijn dossier aan het worden was , mijn boys klagen steen en been over hem.Na vandaag met de jonge op karwei te zijn geweest heb ik duidelijk gemerkt dat hij niet de grip heeft die zou moeten hebben op de materie .Maar de jonge heeft een werk en leerlust die niet te verslaan is . Dus de dames die aan het klagen en zeiken waren hebben vandaag in mijn hok een uitbrander gehad en een speech over collegiaal zijn .
    Altijd mooi om een stel bullebakken af te zien druipen
    Fascinerende groepsprocessen. Zo weet ik vrijwel zeker dat ik met wat hulp van een paar anderen vrijwel ieder enigszins onzeker individu op de werkvloer naar huis kan praten met het idee dat hij/zij ziek is. Terwijl er om 08.00 in de morgen geen vuiltje aan de lucht was. Ook gekeken of het mogelijk was, ja dat is mogelijk. Voor enkele dagen zelfs. Ook gezegd later dat er niets aan de hand was, dat werd keihard ontkent. Want er waren wel degelijk gevoelens van niet lekker zijn en ziek gevoel. Gewoon door groepsproces erin gestopt.
     
    Ik denk dat Derksen hier reeds verstandige feedback en advies heeft gegeven. Ben zelf ook voorstander van zaken met werkgevers altijd vriendelijk maar wel kordaat aan te pakken en jouw vraag op een beleefde manier voor te leggen ah management. Bereik je zowat altijd veel méér mee dan hen meteen duidelijk te maken dat wat zij doen niet kan (ook al is dat wellicht effectief het geval hier). Beter om hen te vriend te houden (en het het gevoel te geven dat ze nog wat in de pap te brokken hebben :)). Conflicten kunnen immers snel escaleren, terwijl onderling overleg vaak wordt geapprecieerd (door beide partijen).
    Ik hebt het advies van de wijze Derksen inderdaad opgevolgd en een poeslieve mail gestuurd.

    Overigens denk ik dat ik met deze werkgever het punt van goed overleg al ver voorbij ben. Toen ik hen zo'n half jaar geleden benaderde met het feit dat ik het idee had dat de salarissen niet volgens de CAO werden uitbetaald deden zij alsof ze mij uiterst serieus namen en ernaar zouden kijken. Een dag later werd in een meeting verteld tegenover al mijn collega's dat ik namens hen een salarisverhoging had geëist. Uiteraard direct tegenin gegaan wat leidde tot een felle discussie. Zes weken later was ik mijn functie kwijt, wegens 'een verschil in visie'.:rolleyes:
     
    Fascinerende groepsprocessen. Zo weet ik vrijwel zeker dat ik met wat hulp van een paar anderen vrijwel ieder enigszins onzeker individu op de werkvloer naar huis kan praten met het idee dat hij/zij ziek is. Terwijl er om 08.00 in de morgen geen vuiltje aan de lucht was. Ook gekeken of het mogelijk was, ja dat is mogelijk. Voor enkele dagen zelfs. Ook gezegd later dat er niets aan de hand was, dat werd keihard ontkent. Want er waren wel degelijk gevoelens van niet lekker zijn en ziek gevoel. Gewoon door groepsproces erin gestopt.
    Mooi is dat idd .daaruit blijkt dat weinigen de wolf in schaaps kleren zijn .
    ik stoor mezelf aan zogenaamde vaklui die top zijn , zelf geen fouten begaan ( de berg okoume multiplex in mijn container vertelt een ander verhaal) kritiek hebben zonder iemand verder te willen helpen .
    verder ervaar ik het ook als een steek naar de top van de aperots ,In de zin dat er autoriteit uitgeoefend word die niet bestaat
     
    Back
    Naar boven