AndroidHealthClinic

Wat is de beste powerlifting barbell met gladde sleeves?

Bezoekers in dit topic

Rik76

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
7 okt 2014
Berichten
4.598
Waardering
3.013
't Is misschien een gekke speurtocht, maar ik zoek een goede powerlifting barbell met gladde sleeves.
Ik ben op zich niet ontevreden over de ATX Ram bar die ik nu heb, maar de ribbels op de sleeves vind ik te agressief. Ik gebruik gekalibreerde powerlifting schijven en die sleeves vreten gewoon de boring van de plates uit. Dat vind ik er toch wat over.
Ik zoek dus een barbell waarbij dit niet het geval is en minstens zo goed is als die ATX Ram bar.
Budget is niet erg klein maar een Eleiko trainingbar ligt toch buiten budget. ;)
Ik zou zeggen: de Rogue OPB in stainless is de limiet van het budget. Maar ik meen dat die ook ribbels op de sleeves heeft.
 
Ik zou vragen of je de sleeves kan uitwisselen met de nieuwe gladde sleeves.
 
Hmmm, dat is een optie ja.
Zou best kunnen dat die passen.
 
Heb ondertussen contact gehad met Fitness Seller en het is duidelijk dat het wisselen van de sleeves geen goed idee is.
Het gewicht van de barbell zou wel eens duidelijk van de 20kg kunnen gaan afwijken.

De speurtocht gaat dus verder.

De ATX powerlifting training bar is op zich nog geen slechte barbell. Maar het prijsverschil met een Ram zou toch ergens in moeten zitten he.
 
Wat? Waarom? Nooit last van gehad bij mijn fractional plates.

Lijkt met een investering um sonnst.
 
Wat? Waarom? Nooit last van gehad bij mijn fractional plates.

Lijkt met een investering um sonnst.
Dat mag jij vinden.
Ik vind het erg vervelend.

Misschien heeft mijn Ram wel erg agressieve ribbels. Ik weet 't niet. Maar er komt echt aardig wat ijzervijlsel van de plates, ook nog na meer dan een half jaar gebruik.
Bij de fractional plates valt het trouwens redelijk goed mee. Het zijn vooral de 10kg, 15kg, 20kg en 25kg plates die aardig te lijden hebben.
 
Dat mag jij vinden.
Ik vind het erg vervelend.

Misschien heeft mijn Ram wel erg agressieve ribbels. Ik weet 't niet. Maar er komt echt aardig wat ijzervijlsel van de plates, ook nog na meer dan een half jaar gebruik.
Bij de fractional plates valt het trouwens redelijk goed mee. Het zijn vooral de 10kg, 15kg, 20kg en 25kg plates die aardig te lijden hebben.

Nooit last van gehad bij mijn Ram... ook niet bij mijn 25kg plates.
 
Nooit last van gehad bij mijn Ram... ook niet bij mijn 25kg plates.
Tja, da's leuk voor jou.
En ik ben nog erg voorzichtig met de plates.
Ik heb vaak dat ik na een training mijn handen vol ijzervijlsel heb hangen. De sleeves kleuren dan ook donker grijs.
 
Tja, da's leuk voor jou.
En ik ben nog erg voorzichtig met de plates.
Ik heb vaak dat ik na een training mijn handen vol ijzervijlsel heb hangen. De sleeves kleuren dan ook donker grijs.
Dat de opening van de plates slijt en de coating eraf gaat is normaal. Maar als jij aangeeft dat je er zoveel last van hebt is er misschien iets anders aan de hand. Misschien zijn de ribbels op jouw exemplaar grover dan normaal of iets dergelijks ??? Die klacht heb ik nog nooit gehoord maar je weet maar nooit...

Neem je barbell even mee als je langskomt in onze showroom binnenkort, dan kunnen we die vergelijken met een ander exemplaar.
 
Laatst bewerkt:
't Is misschien een gekke speurtocht, maar ik zoek een goede powerlifting barbell met gladde sleeves.
Ik ben op zich niet ontevreden over de ATX Ram bar die ik nu heb, maar de ribbels op de sleeves vind ik te agressief. Ik gebruik gekalibreerde powerlifting schijven en die sleeves vreten gewoon de boring van de plates uit. Dat vind ik er toch wat over.
Ik zoek dus een barbell waarbij dit niet het geval is en minstens zo goed is als die ATX Ram bar.
Budget is niet erg klein maar een Eleiko trainingbar ligt toch buiten budget. ;)
Ik zou zeggen: de Rogue OPB in stainless is de limiet van het budget. Maar ik meen dat die ook ribbels op de sleeves heeft.
Er stond een tijdje een 2ehands eleiko trainingbar op marktplaats, Misschien is dat iets? Lijkt me niet dat ze snel slijten oid.
 
Dat de opening van de plates slijt en de coating eraf gaat is normaal. Maar als jij aangeeft dat je er zoveel last van hebt is er misschien iets anders aan de hand. Misschien zijn de ribbels op jouw exemplaar grover dan normaal of iets dergelijks ??? Die klacht heb ik nog nooit gehoord maar je weet maar nooit...

Neem je barbell even mee als je langskomt in onze showroom binnenkort, dan kunnen we die vergelijken met een ander exemplaar.
Daar had ik ook al aan gedacht. Ik zal de barbell meebrengen als ik langs kom. :)
Rogue misschien een optie?
Ik heb reeds plates van Rogue. Of bedoel je als alternatief voor de barbell?
Er stond een tijdje een 2ehands eleiko trainingbar op marktplaats, Misschien is dat iets? Lijkt me niet dat ze snel slijten oid.
Daar heb ik ook al over nagedacht. Lijkt me eventueel nog een optie.
 
Ik heb daar trouwens ook last van ook RAM bar + rogue plates. Komt denk ook doordat rogue plates een boring hebben van 50mm en dus extra tight zijn. Toen de rogue plates nog aardig nieuw waren en dus ook nog verf aan binnenkant zat van centre waardoor boring maar 49,4mm was. Toen was het echt een pain in de ass om uberhaup schijven erop te krijgen.
 
Ik heb daar trouwens ook last van ook RAM bar + rogue plates. Komt denk ook doordat rogue plates een boring hebben van 50mm en dus extra tight zijn. Toen de rogue plates nog aardig nieuw waren en dus ook nog verf aan binnenkant zat van centre waardoor boring maar 49,4mm was. Toen was het echt een pain in de ass om uberhaup schijven erop te krijgen.
Heb je nu nog dat er een hoop ijzervijlsel op sleeves achter blijft na een training?
 
Toen verf eraf was, ging het wel soepeler. Maar ik heb inderdaad nog steeds dat het zo hard 'schuurt'. Mijn hand is altijd pik zwart na training en idd altijd ijzervijsels. Heb wel het gevoel dat het soms niet goed is voor zowel stang als plates.
Ik hoorde wel dat mensen met een rogue power bar, dat probleem niet hebben en volgens mij komt het omdat die sleeves net wat smaller zijn qua diameter..
 
Ik heb 2 rogue bars, power en deadlift bar. Zitten hele kleine ribbels op, bij de power bar zijn ze wat meer gesleten door jaren gebruik. Weet niet hoe het zit met de sleeves van de ATX bars.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen hinder met mijn ram bar, wisselt zelfs makkelijker plates dan de gladde strenght shop bar.
 
Het wisselen van de plaats is op zich geen probleem meer. En het zal zoals het nu gaat steeds minder een probleem worden.
De hoeveelheid vijlsel wat er af komt zorgt daar wel voor. Zoals Hero07 zegt, zijn je handen zwart na een training.
Dat de verf er af zou gaan in het gat wist ik wel. Heb ik ook geen probleem mee. Maar dat de plates zelf zouden worden opgevreten door de barbell vind ik toch een stuk vervelender.
 
't Is misschien een gekke speurtocht, maar ik zoek een goede powerlifting barbell met gladde sleeves.
Ik ben op zich niet ontevreden over de ATX Ram bar die ik nu heb, maar de ribbels op de sleeves vind ik te agressief. Ik gebruik gekalibreerde powerlifting schijven en die sleeves vreten gewoon de boring van de plates uit. Dat vind ik er toch wat over.
Ik zoek dus een barbell waarbij dit niet het geval is en minstens zo goed is als die ATX Ram bar.
Budget is niet erg klein maar een Eleiko trainingbar ligt toch buiten budget. ;)
Ik zou zeggen: de Rogue OPB in stainless is de limiet van het budget. Maar ik meen dat die ook ribbels op de sleeves heeft.

ik snap wat je bedoeld, had net precies hetzelfde. maar is niet zo bij alle ram bars.
waar ik trainde hadden ze 2 ram bars maar alleen bij 1 was het dat de plates er heel moeilijk op en af gingen. de andere geen probleem.

rogue OPB heeft ook ribbels op de sleeves, maar heb daar nog geen problemen van gehoord met de gekalibreerde plates van rogue. die passen gewoon goed om de bar heen.
de rogue gekalibreerde schijven zitten ook een stuk strakker om de sleeves dan de meeste andere schijven
 
ik snap wat je bedoeld, had net precies hetzelfde. maar is niet zo bij alle ram bars.
waar ik trainde hadden ze 2 ram bars maar alleen bij 1 was het dat de plates er heel moeilijk op en af gingen. de andere geen probleem.

rogue OPB heeft ook ribbels op de sleeves, maar heb daar nog geen problemen van gehoord met de gekalibreerde plates van rogue. die passen gewoon goed om de bar heen.
de rogue gekalibreerde schijven zitten ook een stuk strakker om de sleeves dan de meeste andere schijven
Nogmaals, de plates passen goed op de sleeves. Dat is het probleem niet.
In het begin zitten ze wat strak, ja. Maar dat is normaal.
Het is dat de ribbels zo grof zijn dat je bij de minste wrijving een hoop ijzer van je schijf mee hebt.
Ik heb ook nieuwe ATX schijven op een Ram barbell gestoken, bij Fitness Seller in de showroom. Die zaten net even strak als toen mijn Rogue schijven nieuw waren.
Ik had gewoon verwacht dat het uitslijten van het gat niet zo grof zou blijven doorgaan. Maar door de grove ribbels op de sleeves vrees ik dat het niet snel zal stoppen.
 
Back
Naar boven