AndroidHealthClinic

Advies: rusten of doorgaan? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JeLi1983

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 aug 2009
Berichten
17
Waardering
0
Na 9 jaar niks doen (behalve voor 2 actieve jongens (zonen) zorgen ) ben ik weer begonnen met krachttraining.

Ik heb de smaak weer lekker te pakken en zou graag iedere dag richting sportschool willen. Na de training voel ik mijn spieren heel erg verwacht ik de volgende dag spierpijn te hebben maar eigenlijk heb ik dit nauwelijks.

Trainen doe ik echt wel goed en zwaar. (Krachtmeting gedaan)

Nu mijn vraag, het liefst wil ik dus gewoon vanavond de sportschool weer in. Maar trainer zegt dat beter kan rusten. #onrust

Omdat ik geen spierpijn heb kan ik toch best nog een rondje doen? Of moet ik echt rust houden?

#benheusnieteigenwijs
 
Rust is groei.

Hoewel je misschien geen spierpijn hebt, betekent het niet dat je lichaam geen rust nodig heeft.

Ik ken het hoor en maak de fout ook nog wel eens dat ik te snel wil en teveel van het lichaam vraag, met als gevolg dat je veel sneller in de lappenmand zit en dan opeens een week niet kunt trainen.

Als je echt graag wat wilt doen kun je gerust cardio doen op lage intensiteit, maar dezelfde spieren als gisteren opnieuw trainen heeft geen enkele zin.

En tot slot nog veel belangrijker.. Waarom heb je een trainer als je niet van plan bent om er naar te luisteren.... :scratch:
 
Als je een goed trainingsschema hebt moet dit zeker kunnen. Denk aan bijvoorbeeld een split schema. Rust is daarbuiten ook wel eens goed.. :)
 
Wat voor schema volg je?
 
Wel of geen spierpijn is geen "meting " voor groei
 
Spierpijn staat los van een goede training of spiergroei.
Rust is juist essentieel voor groei. In rust herstellen je spieren.

ps... ben je vrouw? pas dan even je profiel aan. ;)
 
Rust is groei.

Hoewel je misschien geen spierpijn hebt, betekent het niet dat je lichaam geen rust nodig heeft.

Ik ken het hoor en maak de fout ook nog wel eens dat ik te snel wil en teveel van het lichaam vraag, met als gevolg dat je veel sneller in de lappenmand zit en dan opeens een week niet kunt trainen.

Als je echt graag wat wilt doen kun je gerust cardio doen op lage intensiteit, maar dezelfde spieren als gisteren opnieuw trainen heeft geen enkele zin.

En tot slot nog veel belangrijker.. Waarom heb je een trainer als je niet van plan bent om er naar te luisteren.... :scratch:

Ik heb geen trainer... was het maar zo. Verkeerd verwoord. Algemeen intake gesprekje/metingen en die zei 3x per week niet meer
 
4A00BF12-F273-404C-9AF3-5F3378E325C4.png
8AF07F54-F524-402F-A6C7-58BC064A4956.png
Wat voor schema volg je?
 
Spierpijn staat los van een goede training of spiergroei.
Rust is juist essentieel voor groei. In rust herstellen je spieren.

ps... ben je vrouw? pas dan even je profiel aan. ;)


Ja haha, zal het aanpassen
 
Back
Naar boven