AndroidHealthClinic

Sticky Voetbal Topic

Bezoekers in dit topic

Argentijnse pers bericht in nacht van zondag op maandag massaal over Ajax

lsD2aeM.jpg

Ajax werkt aan de komst van Lisandro Martínez, zo schrijven diverse Argentijnse media. Volgens Radio Continental bereidt Ajax een bod van negen miljoen euro voor op de 21-jarige centrumverdediger van Defensa y Justicia. TyC Sports schrijft dat Ajax 'het meest serieus' in de markt is voor de enkelvoudig international van Argentinië.

De geruchten over de interesse van Ajax begonnen zondagavond, tijdens de verloren bekerwedstrijd van Defensa y Justicia tegen Gimnasia L.P.. Journalist Gustavo López analyseerde de wedstrijd voor FOX Sports en claimde dat een overstap naar Ajax nabij is, waarna diverse media dat nieuws in de nacht overnamen en bevestigden. Zelf heeft Martínez nog niet gereageerd op de vermeende belangstelling.

Martínez is een rijzende ster in Argentinië. Hij was een belangrijke schakel in het elftal dat vorig seizoen streed om de landstitel en uiteindelijk tweede werd. Martínez was goed voor 25 competitiewedstrijden en werd in eigen land in verband gebracht met een overstap naar River Plate. Inmiddels lijkt Europa echter de meest voor de hand liggende bestemming. Bij Ajax zou hij landgenoten Nicolás Tagliafico en Lisandro Magallán kunnen tegenkomen.

De jongeling, mede opgeleid door Newell's Old Boys, speelde in 2017 vier interlands voor Argentinië Onder-20. In maart van dit jaar werd Martínez voor het eerst uitgenodigd voor de nationale ploeg van het Zuid-Amerikaanse land. Hij debuteerde als basisklant tegen Venezuela in een met 1-3 verloren oefenduel. De linkspoot heeft een contract tot de zomer van 2021 bij Defensa y Justicia.
 
Als Donny van de Beek een transfer maakt, dan kan hij maar beter met 'Donny' op z'n shirt gaan spelen. In de Engelse media spreken ze zijn achternaam het uit als Beak. :emo: (i.e. snavel in het Nederlands)

Wie zie jij er nog graag bijkomen deze zomer?

Stand van zaken:

De Jong - Marin
De Ligt - Pierie
Lamprou - Scherpen
Neres - ...
Ziyech - ...
Tagliafico - ...

Er zijn nu wel wat berichten, voor zover ze betrouwbaar zijn, dat de twee laatstgenoemden misschien wel zouden blijven. Donny lijkt ook nog niet echt aan te sturen op een transfer. Het blijft ook koffiedik kijken hoe goed Magallan is. :thinking:

Terug van huur: Orejuela, S. de Jong & van Leer

Het blijft voor mij zelfs koffiedik kijken hoe goed Blind nu werkelijk is. Zal hij opvallen bij een minder team, bijvoorbeeld Feyenoord? En hoe zal hij het doen in een Bayern Munchen shirt?

Het zou mooi zijn als Ajax met de Argentijnen kan doen zoals PSV in het verleden met Brazilianen en inmiddels Mexicanen.
Qua opvolgers heb ik geen idee omdat ik buitenlands voetbal te weinig volg de laatste jaren.

Ik vind het toch bijzonder jammer dat Kluivert weg is, hij zat op hetzelfde niveau als Neres en zou dit jaar de perfecte opleiding hebben gehad. Zou hem terug willen als vervanger van Neres.

Het is wel bizar hoe een clubkeuze je verdere carriere kan bepalen. Zoveel spelers die toe waren aan een stapje hoger, falen en 5 jaar later zelfs vele malen minder zijn geworden dan op hun 18e. In elk andere sport is dit toch ondenkbaar.
 
Volgens De Kromme kan Blind absoluut niet verdedigen. :emo: Ik zie eigenlijk wel wat in Janmaat (29) als rechtsachter. Zonder twijfel een betere voetballer dan Veltman.
Het is wel bizar hoe een clubkeuze je verdere carriere kan bepalen. Zoveel spelers die toe waren aan een stapje hoger, falen en 5 jaar later zelfs vele malen minder zijn geworden dan op hun 18e. In elk andere sport is dit toch ondenkbaar.

Het is wel een beetje een Nederlandse ziekte om jonge talenten snel te hypen. Rhijn was de toekomstige rechtsachter van Oranje, Bruma werd vergeleken met Beckenbauer... Dan heb je nog Bazoer, Kishna, Zivkovic, etc.
 
Dat heb ik echt nog nooit gehoord over hen. :emo:

En Janmaat :roflol:

Zet dan nog liever Hans Janmaat in het veld
 
Dat heb ik echt nog nooit gehoord over hen.
Het was Hugo Borst die dat zei over Bruma. (Beckenbauer-esque) Rhijn was dan weer bij VI door Derksen als ik me niet vergis.
Als jij Veltman hoger inschat dan Janmaat dan ben je niet goed snik.

Het voordeel aan Daryl is dat hij ook kan depanneren op de linksachter indien nodig.
 
Het was Hugo Borst die dat zei over Bruma. (Beckenbauer-esque) Rhijn was dan weer bij VI door Derksen als ik me niet vergis.
Noem je ook 2 beunhazen

Als jij Veltman hoger inschat dan Janmaat dan ben je niet goed snik.

Het voordeel aan Daryl is dat hij ook kan depanneren op de linksachter indien nodig.
Ben nog niet die match tegen Tsjechië vergeten :(
 
Denk eerlijk gezegd dat als Tete was gebleven hij nu ook zou spelen in plaats van Veltman. Al had hij wel vreemde maniertjes naast het veld.
 
Op karakter haalt hij wel het maximale uit z'n talent. Dat zal ik niet ontkennen.
 
Volgens De Kromme kan Blind absoluut niet verdedigen. :emo: Ik zie eigenlijk wel wat in Janmaat (29) als rechtsachter. Zonder twijfel een betere voetballer dan Veltman.


Het is wel een beetje een Nederlandse ziekte om jonge talenten snel te hypen. Rhijn was de toekomstige rechtsachter van Oranje, Bruma werd vergeleken met Beckenbauer... Dan heb je nog Bazoer, Kishna, Zivkovic, etc.

Ja Bruma en Rekik de grote talenten van Chelsea, zelfde liedje als Chong die het gaat maken bij Man.utd. Het zegt allemaal vrij weinig en is gewoon niet te voorspellen.

Van der Wiel, 22 jaar en oerdegelijke back finalist WK 2010 verloor basisplaats aan van Rhijn, nóg beter. Die verloor zijn plek later weer aan Tete, nóg beter...
Jammer dat we zo slecht in de backs zitten, ik zie Janmaat een beetje als Veltman. Vooral veel werklust maar kan er niet veel van.

De gestopte spits Dirk Kuyt is anno 2019 nog altijd de beste back die wij in theorie hebben.
 
Jammer dat Mazraoui niet voor NL heeft gekozen

Als hij en Ziyech vandaag hun keuze mochten maken, zouden ze dan voor oranje kiezen gezien de potentie? Die van Basten heeft het behoorlijk verziekt destijds.
 
Als hij en Ziyech vandaag hun keuze mochten maken, zouden ze dan voor oranje kiezen gezien de potentie? Die van Basten heeft het behoorlijk verziekt destijds.
Mag Hakim eigenlijk wel dat hij zich niet liet onderwerpen of weet ik veel wat die vent bekokstooft heeft toentertijd.
 
Ik vrees dat Marcel van Basten en Danny Blind gewoon zwaar tekort schieten op menselijk vlak.

 
Laatst bewerkt:
Die Jorritsma ook met zn kwaaie kop. Typisch gevalletje van groepsdruk
 
Tja, misschien moet ze maar gaan doen zoals in Zwitserland. Spelers met een dubbel paspoort niet meer laten spelen in hun jeugdelftallen. (zie Rakitic)
 
Back
Naar boven