XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zoals op de foto wellicht te zien is heb ik zelf 2 platen van 20,5kg gemaakt (precies evenzwaar). Daarnaast verschillende platen van tussen 10kg en 0,5kg alles bij elkaar ca 250kg aan platen (voor mij meer dan genoeg).

Ik zie niet echt hoe die legpress werkt?
Kun je het een beetje voor me uitleggen?
 
Ik zie niet echt hoe die legpress werkt?
Kun je het een beetje voor me uitleggen?

Hij heeft er nog geen maar ik denk dat z'n collega richting een smith machine leg press doelt.
smith-machine-leg-press.jpg


Als je kan zorgen dat je barbell in een vast pad kan bewegen en onderaan ergens op de safety's kan rusten zodat je nog kan ontsnappen is het wel te doen.
Zelf absoluut geen fan van deze vorm leg press maar dat is het enige wat ik me kan inbeelden uit z'n tekst.

Wel tof dat het grotendeels zelfbouw is.
 
Zoals op de foto lijkt het me alles behalve ideaal.
 
:thumbup:Leuke cage voor zelfbouw

Thanks. Was wel veel werk aangezien ik technisch niet zo heel sterk ben. Maar met steeds kleine stapjes is het me allemaal gelukt.

Ik zie niet echt hoe die legpress werkt?
Kun je het een beetje voor me uitleggen?

Ik heb nou juist geen legpress. Maar mijn collega had een goede tip.

Hij heeft er nog geen maar ik denk dat z'n collega richting een smith machine leg press doelt.
Bekijk bijlage 452412

Als je kan zorgen dat je barbell in een vast pad kan bewegen en onderaan ergens op de safety's kan rusten zodat je nog kan ontsnappen is het wel te doen.
Zelf absoluut geen fan van deze vorm leg press maar dat is het enige wat ik me kan inbeelden uit z'n tekst.

Wel tof dat het grotendeels zelfbouw is.

Dankje.
Dat klopt inderdaad dat het zoiets wordt. Het is niet ideaal idd maar is niet anders.

Zoals op de foto lijkt het me alles behalve ideaal.
Bedankt voor je reactie, heb je tips voor me? Of bedoel je omdat het zo druk oogt. Na het trainen "ruim ik alles op" en druk ik het zo ver mogelijk in elkaar. Tijdens trainen heb ik plek voor mil.press, lunges en touwspringen zelfs (om idee te geven van ruimte).
 
Dat klopt inderdaad dat het zoiets wordt. Het is niet ideaal idd maar is niet anders.
Ben benieuwd welke constructie je daar voor maakt.
Heb zelf een powercage van fitness seller en als het stevig is zou ik dat ook wel willen maken. Dus als die af is dan laat ma eens zien!
 
Heb afgelopen week de homegym verhuizing van een slaapkamer naar de zolder afgerond. Vooral vanwege de extra ruimte (ik train vaak tegelijk met m'n vriendin of met een trainingsmaat) en het feit dat m'n roeiapparaat toch al op zolder stond. Nu alles lekker in één ruimte:
  • Rogue R3-BT 24"
  • Safety straps
  • 2e fat pullup bar
  • 2e set J-cups
  • Rogue Matador
  • Fortex flat bench
  • Fortex plate tree
  • Ironmaster adjustable dumbbells
  • Custom reverse hyper van Henk van Powercage.nl
  • Concept2 roeier
  • Deadlift jack (merk geen idee)
  • Rogue Ohio Power Bar 20kg
  • ATX Ram Bar
  • Lifemaxx LMX41 safety squat bar
  • Crossmaxx competition bumpers
  • Fortex quick-release riem
  • Klein spul (power bands, springtouw, foamrol etc.)
 
Laatst bewerkt:
Mooi spul allemaal!
 
Ziet er goed uit, hele dikke bumper plates ook!

Edit; en supergave timer/klok. Bij fitness seller gekocht?
 
Ziet er goed uit, hele dikke bumper plates ook!

Edit; en supergave timer/klok. Bij fitness seller gekocht?

Timer komt van AliExpress, heeft iets van €45 ofzo gekost. Gratis verzending, maar is wel een week of drie onderweg.
 
Mijn homegym begint ook aardig vorm te krijgen. Momenteel heb ik net een kleine meid gekregen dus de homegym is naar een 10m2 kamer verbannen. Op een later moment heb ik voldoende ruimte om de bijbehorende pulleys aan het powerrack te bevestigen en een weightliftplatform neer te leggen. Samen met een rack voor de powerblocks (of plyobox) is hij dan wel compleet
IMG_0058.JPG

IMG_0059.JPG

IMG_0060.JPG

mcf7gi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bankje dat je hebt is best populair / gewild op US equipment fora.
Ben je beter mee af dan een nieuw helisports bankje ;)
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Bankje dat je hebt is best populair / gewild op US equipment fora.
Ben je beter mee af dan een nieuw helisports bankje ;)
Klopt, is een cybex 5435. Wordt nu niet meer gemaakt helaas maar is erg stevig en heeft goede afstelmogelijkheden. Daarnaast is hij nog goed te tillen. Gelukkig voor een klein prijsje van een veiling kunnen plukken! Kan alleen wel een likje verf gebruiken
 
Ik ben zooo blij dat ik ook genoeg anderen zie met trainspul op de zolder.

Voelt altijd beetje raar als ik aan het trainen ben en weet dat letterlijk 3 meter onder mij m'n kind slaapt haha.. en ws stel ik me aan maar toch heb ik me aan het begin zorgen gemaakt over gewichtsverdeling en belasting.

Aan de andere kant, als 5 volwassen kerels staan op de zolder zit je ook zo op ca 500kg op 1 plek.


Heb afgelopen week de homegym verhuizing van een slaapkamer naar de zolder afgerond. Vooral vanwege de extra ruimte (ik train vaak tegelijk met m'n vriendin of met een trainingsmaat) en het feit dat m'n roeiapparaat toch al op zolder stond. Nu alles lekker in één ruimte:
  • Rogue R3-BT 24"
  • Safety straps
  • 2e fat pullup bar
  • 2e set J-cups
  • Rogue Matador
  • Fortex flat bench
  • Fortex plate tree
  • Ironmaster adjustable dumbbells
  • Custom reverse hyper van Henk van Powercage.nl
  • Concept2 roeier
  • Deadlift jack (merk geen idee)
  • Rogue Ohio Power Bar 20kg
  • ATX Ram Bar
  • Lifemaxx LMX41 safety squat bar
  • Crossmaxx competition bumpers
  • Fortex quick-release riem
  • Klein spul (power bands, springtouw, foamrol etc.)
 
RickW mooi materiaal allemaal, ziet er professioneel uit
kazamafury goed ingericht voor de kleine ruimte die je hebt. In heb ook een Pulley van workoutsupplys, best tevreden over (voor die prijs) maar ik heb hel wel moeten verstevigen met een driehoekje bij het benen gedeelte.
 
Ben benieuwd welke constructie je daar voor maakt.
Heb zelf een powercage van fitness seller en als het stevig is zou ik dat ook wel willen maken. Dus als die af is dan laat ma eens zien!

Zoals eerder aangegeven was ik op zoek naar een oplossing voor de legpress oefeningen. Collega van me bracht me op een idee om iets te proberen. En uiteindelijk is het volgens mij gelukt. Is natuurlijk zelfgemaakt dus niet de kwaliteit van een echte Gym maar werkt op zich wel goed.

Op de foto zie je een aantal dingen. De groen-rode rondjes moeten een ketting voorstellen. De Blauwe kleur is een resistanceband die de barbell tevens naar beneden trekt. En verder rust het allemaal op houders (net er 1cm boven) en dan hele handel omhoog drukken.

Legpress (soort van..).jpg
 
Ben wel benieuwd of die in balans blijft met alleen die résistance band.
Maar wel inventief!
 
Gisteren een canvas poster uit China ontvangen. Kostte iets meer dan een tientje en ziet er best goed uit, leuke aanvulling voor aan de muur.

IMG_20190517_091014.jpg
 
Back
Naar boven