XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Zoals eerder aangegeven was ik op zoek naar een oplossing voor de legpress oefeningen. Collega van me bracht me op een idee om iets te proberen. En uiteindelijk is het volgens mij gelukt. Is natuurlijk zelfgemaakt dus niet de kwaliteit van een echte Gym maar werkt op zich wel goed.

Op de foto zie je een aantal dingen. De groen-rode rondjes moeten een ketting voorstellen. De Blauwe kleur is een resistanceband die de barbell tevens naar beneden trekt. En verder rust het allemaal op houders (net er 1cm boven) en dan hele handel omhoog drukken.

No comprendo? Hoe werkt dat dan net?
 
No comprendo? Hoe werkt dat dan net?

ik hoop data het lukt om een filmpje te uploaden.
Nogmaals, het is niet een superoplossing maar werkt wel redelijk.

 

Bijlagen

  • InShot_20190517_132839838.mp4
    12,8 MB · Weergaven: 1.248
Damn dat is vindingrijk man!
 
Thanks. Is wel lachen, want in principe kom ik nou wat oefeningen betreft niets te kort.

En geen rijen, of mensen die constant vragen "moet je nog vaak"
 
armoderos
Kun je nog een overzicht foto plaatsen om te laten zien hoe je het precies allemaal bevestigd hebt?
Thnx!
 
Damn dat is vindingrijk man!

Thanks. Ben er blij mee.
Ff een ander vraagje, wat is dat "Karma" eigenlijk. Ik zie dat jij een miljonair bent :)
Ik bedoel, ik weet wel wat Karma is maar wat wordt bedoeld op het forum.
 
Als iemand goeie opbouwende of leuke posts geeft kan je als je wil karma geven en daar iets bij zetten. Als iemand je echt goed geholpen heeft ofzo kan je bv karma geven en 'thanks' ofzo zetten of wat je wil
 
Aha, ok. Dacht al zoiets maar nou weet ik het zeker. Thanks voor je antwoord en de Karma ;-)
 
armoderos
Kun je nog een overzicht foto plaatsen om te laten zien hoe je het precies allemaal bevestigd hebt?
Thnx!

Ik heb geprobeerd om dmv een filpmje dit te laten zien.
Ik gebruik een combi van ketting en band. Deze banden welke ik gebruik komen uit de bouw (van mijn vader gekregen) en kunnen flink wat gewicht hebben.
De resistancebands maken de oefening gewoon net ff wat pittiger. Tijdens het vasthaken staat het op de houders. Daarna til ik het er af en hangt het aan de banden zoals je het in het filmpje ziet. Vervolgens gewichten erbij en klaar is kees....


 

Bijlagen

  • Zijkant.mp4
    1,8 MB · Weergaven: 1.715
  • Push.mp4
    5,6 MB · Weergaven: 1.748
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe is ongeveer de hoek tussen de bewegingsrichting t.o.v. het grondoppervlak?
Hoeveel kan zo'n band hebben?
 
Hoe is ongeveer de hoek tussen de bewegingsrichting t.o.v. het grondoppervlak?
Hoeveel kan zo'n band hebben?

Hoek? hmm, weet het niet precies. Maar komt wel verrekte veel overeen met het apparaat wat ik op vakantie kon gebruiken in de gym, iets tussen omhoog en recht vooruit. Dat is toch ongeveer 45' (nogmaals niet zeker).

Wat gewicht betreft, per band heb ik gezien dat 500KG wordt vermeld. Nou is het zo dat ik er 2 gebruik dus maak ik me voorlopig geen zorgen. Uiteindelijk hangt het allemaal wel boven je, dus snap je vraag zeker wel.
 
Mijn cage een kleine upgrade gegeven vond de west-side spacing holes net te laag stoppen voor men benchpress dus heb ik 2 paar nieuwe gaten bijgeboord. Toch wel 40 minuten bezig geweest met boren en stond goed in het zweet! :p Puntje geboord 2Mm, eerste gat 5Mm, 2de gat 8Mm en dan had ik niet groter... Dan direct naar 18MM laag toerental en laaaaang boren en toch wel aardig mogen duwen! Fitness Seller hierbij kan ik verzekeren dat jullie constructies goed hard zijn! :p
20190523_193451.jpg
20190523_195127.jpg
20190523_195137.jpg
 
Zo'n homegym is wel een verslavende hobby. Inmiddels ook een set farmers gekocht via MP en ook een HD flat bench en weer wat extra grepen besteld. Het houdt niet op ;)
 
Back
Naar boven