AndroidHealthClinic

Hoeveel uren slaap nodig (2 bezoekers)

Hoeveel uren slaap voor een uitgerust gevoel?

  • < of = 5 u

    Stemmen: 5 7,1%
  • 6u

    Stemmen: 5 7,1%
  • 7u

    Stemmen: 14 20,0%
  • 8u

    Stemmen: 31 44,3%
  • 9u

    Stemmen: 13 18,6%
  • > of = 10u

    Stemmen: 2 2,9%

  • Totaal stemmers
    70

Bezoekers in dit topic

Ano_54321

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
5.833
Waardering
6.785
Lengte
1m74
Zoals de titel zegt: hoeveel uren hebben jullie nodig om een uitgerust fit gevoel te hebben?

Ik heb best veel slaap nodig IMO: 9u, maar dat komt allicht omdat ik niet heel diep slaap...
 
Al eens melatonine icm zink en magnesium geprobeerd?
 
Onder de 6 heb ik moeite maar tussen de 7-8 functioneer ik het beste, boven de 8 ben ik de hele dag wazig.
 
Al eens melatonine icm zink en magnesium geprobeerd?

Ja, ZMA helpt een beetje (dan kan ik 5 u ofzo aan 1 stuk slapen). Melatonine helpt me sneller inslapen maar ik word sowieso vaak wakker dan...

Er zijn periodes geweest dat ik elk u wakker was, na een tijd loop je dan als een zombie rond... De laatste tijd, dankzij ZMA, slaap ik dus het eerste deel van de nacht +-5 u aan één stuk en dan word ik zowat elk uur wakker tot ik opsta.
 
Ja, ZMA helpt een beetje (dan kan ik 5 u ofzo aan 1 stuk slapen). Melatonine helpt me sneller inslapen maar ik word sowieso vaak wakker dan...

Er zijn periodes geweest dat ik elk u wakker was... De laatste tijd, dankzij ZMA, slaap ik dus +-5 u aan een stuk en dan word ik zowat elk uur wakker tot ik opsta.
Zijn er redenen waardoor dat komt? Ik slaap echt als een blok en wordt nooit wakker tussendoor.
 
Zijn er redenen waardoor dat komt? Ik slaap echt als een blok en wordt nooit wakker tussendoor.

Geen idee. Ik heb geen stress, geen zorgen, gezondheid is in orde... Begrijp het ook niet :o
 
Geen idee. Ik heb geen stress, geen zorgen, gezondheid is in orde... Begrijp het ook niet :o
Mooi kloten, heb je dat ook al je heel moe bent? En slaap je nadat je wakker bent ook zo weer of duurt dat even
 
Ik slaap gemiddeld zo'n 7 uur doordeweeks maar in het weekend rond de 8 a 9 uur. Ben eigenlijk nooit echt helemaal uitgeslapen maar functioneer gewoon prima:o
 
8-10. Wel volgens vast stramien, dat werkt het best.
 
Door de weeks altijd 6-7 uurtjes, weekends 8-9.
Probeer nooit langer dan 9 uur te slapen, dan ben ik weer meer moe op een of andere manier.
Functioneer prima verder maar voel me het fitst op ca 8 uur slapen
 
Mooi kloten, heb je dat ook al je heel moe bent? En slaap je nadat je wakker bent ook zo weer of duurt dat even

Ik val redelijk snel opnieuw in slaap (5-10min).

Met diepere slaap zou ik allicht aan 7-8u genoeg hebben :P
 
Ik val redelijk snel opnieuw in slaap (5-10min).

Met diepere slaap zou ik allicht aan 7-8u genoeg hebben :P
Scheelt toch 365 uur die je mist in een jaar :p misschien eens langs de HA?
 
Je bent je al aan het voorbereiden op je toekomstige situatie?
 
8 uur en 1 a 2 uur middag dutje.
 
Als het moet kan je met veel minder uur dan je denkt redelijk functioneren. Vroeger sliep ik gemiddeld 8-9 uur per dag, met vatiaties van 5-12 uur per keer. Nu ben ik al blij als ik 7 uur haal en 9/10 keer is dat niet aan een gesloten. Langere tijd 5 uur of minder hakt er bij mij wel in. De standaard dagelijkse dingen gaan dan nog wel, maar serieus trainen en herstellen niet.
 
Ik denk dat 8 voor mij wel optimaal is. Meestal ga ik tussen 11:30 en 12:00 naar bed en gaat de wekker om 07:00. Naarmate de week vordert ben ik dan wel moe op vrijdag. Zaterdag staat de wekker op 9:15 voor trainen en zondag zet ik geen wekker, dan wordt het zo rond 10:00. Wel ga ik in het weekend soms iets later naar bed, maar ik haal wel in. Sinds dat ik een dochter heb weet ik wel hoe een slaap tekort er in kan hakken. Gelukkig sliep ze vrij snel door. Nadeel is dat je er wel om 7:00 uit moet om een fles te geven. Dus in het weekend ga ik daarna wel weer even terug naar bed, maar als je er 30 minuten uit bent geweest is dat toch niet zo optimaal als doorslapen. Als ik haar naar de KDV moet brengen moet ik om 6:15 opstaan, vanwege voeding en omrijden. En je hebt ook nog de avond fles om 11:00, waardoor je dan pas 11:30 of later in bed ligt. We delen wel de voedingen, maar toch slaap ik een stuk minder nu. Dat merk ik wel. Gelukkig woensdag papa dag, dan kan ik weer opladen. We zijn nu aan het werken om de late fles er uit te gooien, nu ze met avondeten overgaat op vaste voeding. Dan eerder naar bed, waar ik heel slecht in ben.
 
6a7 uurtjes op een werkdag, ik kan het gewoon niet opbrengen om om 21u a 22u al naar bed te gaan.
 
Back
Naar boven