XXL Nutrition

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dusdanige methodes zijn niet accuraat genoeg om progressie van week tot week te tracken; als jij fatsoenlijk traint, en je dieet in check is, dan verlies je met verlies van lichaamsgewicht hoe dan ook vet; onmogelijk dat je aankomt in vet bij verlies van lichaamsgewicht als je aanpak voldoende is
 
dusdanige methodes zijn niet accuraat genoeg om progressie van week tot week te tracken; als jij fatsoenlijk traint, en je dieet in check is, dan verlies je met verlies van lichaamsgewicht hoe dan ook vet; onmogelijk dat je aankomt in vet bij verlies van lichaamsgewicht als je aanpak voldoende is
Zie wel verschil, abbs waren er beter aan het doorkomen. En nu zijn deze minder. Wel een week amper kunnen trainen door ziekte. Ik heb 1 maand keto cycling gedaan( in de week keto en in het weekend carbs). Ik was 6 procent vet gezakt zonder gewichtverlies. Op een maand is dat misschien wel wat veel maar zag wel duidelijk een groot verschil.
 
Zie wel verschil, abbs waren er beter aan het doorkomen. En nu zijn deze minder. Wel een week amper kunnen trainen door ziekte. Ik heb 1 maand keto cycling gedaan( in de week keto en in het weekend carbs). Ik was 6 procent vet gezakt zonder gewichtverlies. Op een maand is dat misschien wel wat veel maar zag wel duidelijk een groot verschil.
compleet inaccurate metingen en cijfers zonder inhoud; 6% vet zakken in een maand tijd (ervan uitgaande dag je 66 weegt?) zou dus betekenen dat je een energietekort van ~1000 kcal per dag hebt gehanteerd, en in een dusdanig extreem tekort het alsnog geflikt hebt om dusdanig spiermassa aan te zetten dat je volledig aan body recomp deed.

Aint gonna happen en onmogelijk.
 
compleet inaccurate metingen en cijfers zonder inhoud; 6% vet zakken in een maand tijd (ervan uitgaande dag je 66 weegt?) zou dus betekenen dat je een energietekort van ~1000 kcal per dag hebt gehanteerd, en in een dusdanig extreem tekort het alsnog geflikt hebt om dusdanig spiermassa aan te zetten dat je volledig aan body recomp deed.

Aint gonna happen en onmogelijk.
Ja zat er zelfs over, weet ook niet hoe dit mogelijk is maar moest ermee stoppen door leverproblemen, misschien had het daarmee te maken heeft dat het zo snel ging.
 
Ja zat er zelfs over, weet ook niet hoe dit mogelijk is maar moest ermee stoppen door leverproblemen, misschien had het daarmee te maken heeft dat het zo snel ging.

Voelde je steken in je lever....?
 
Hi Monica ...welkom

Wat jammer dat keto geen succes was....als je lever niet meewerkt wordt het moeilijk
Was je hiervoor naar de MDL geweest?
En is dat op te lossen met die enzymen?
 
Hi Monica ...welkom

Wat jammer dat keto geen succes was....als je lever niet meewerkt wordt het moeilijk
Was je hiervoor naar de MDL geweest?
En is dat op te lossen met die enzymen?
Hey nee de dokter had dit in mijn waardes gezien. Ik moet volgend weekend mijn 2de bloedafname laten doen omdat ik dan een maand terug anders aan het eten ben. Hopelijk is het dan opgelost .
 
Hey nee de dokter had dit in mijn waardes gezien. Ik moet volgend weekend mijn 2de bloedafname laten doen omdat ik dan een maand terug anders aan het eten ben. Hopelijk is het dan opgelost .
Dus de HA dacht dat dit automatisch hersteld? door een "ander" eetpatroon? Heb je zelf wat gemerkt....wellicht dat je beter in je vel zit en meer energie hebt gekregen?
 
Dus de HA dacht dat dit automatisch hersteld? door een "ander" eetpatroon? Heb je zelf wat gemerkt....wellicht dat je beter in je vel zit en meer energie hebt gekregen?
Hey ja hij heeft gezegd dat ik gezonder moet eten en dat dit dan opgelost geraakt en ik hoop dat het ook zo is. Ik heb wel meer energie dan ervoor maar heb begin deze week buikgriep gehad. Of het nu daardoor is of omdat het in de lucht hangt dat kan ik niet zeggen. Heb juist vrijdag cardio kunnen doen (doe hiit na mijn kt) en dit lukte terug goed .
 
Hey ja hij heeft gezegd dat ik gezonder moet eten en dat dit dan opgelost geraakt en ik hoop dat het ook zo is. Ik heb wel meer energie dan ervoor maar heb begin deze week buikgriep gehad. Of het nu daardoor is of omdat het in de lucht hangt dat kan ik niet zeggen. Heb juist vrijdag cardio kunnen doen (doe hiit na mijn kt) en dit lukte terug goed .
Nou das goed nieuws....ff alles laten herstellen een paar mndn
Wellicht beter dan om maar geen Keto meer te doen...maar dat had je al besloten...er zijn genoeg andere methoden :)
 
Alles wat je zegt is verklaarbaar...

Meer abs zichtbaar op keto is omdat je nauwelijks KH at. Dus is je vocht in je vocht in je lijf lager. Als je gewoon carbs eet e dus je energie bron binnen krijgt heb je glycogeen in je lichaam. De energie bron voor je spieren. Maar op 1 gram carbs zit er ook 3 gram vocht in je lijf. SChrap de carbs en vocht gaat ook weg. Gezien je vet% met een meetlint meette en bij minder vocht op je buik denk je dat je vet% minder is en zijn je spieren meer zichtbaar. Maar het verschil wat je zag is vocht.

Als je nauwelijks kooolhydraten eet heeft je lever ook geen glycogeen en minder vocht. Je lever kan inderdaad verhoogde waardes geven op keto.
Een normaal dieet met alle macro's erin is imo nog altijd heb beste om af te vallen.
 
Minder vocht kan inderdaad als lager vetpercentage lijken, hoewel een deel van je gewichtverlies natuurlijk ook wel vet verlies kon zijn.

Heel veel vet eten (in plaats van koolhydraten) kan ook steken geven doordat daar veel gal productie bij nodig is.
 
Jwdoetookmee je beargumenteert dat het niet nodig is om na je training direct glycogeen aan te vullen d.m.v. koolhydraten. Zitten hier volgens jou dan nadelen aan? Ik dacht dat een toename een glycogeen ervoor zorgde dat insuline toenam waardoor herstel eventueel kan toenemen (o.a. naar aanleiding van video's van John Meadows). Alvast bedankt :)
 
Ja en zat in mijn bloedwaardes. 2 lever enzymen wouden niet meewerken.
Ik pak ook geen drugs en drink geen alcohol.

Lever heeft geen zenuwen ;) Dus pijn kan je er niet aan hebben.
 
Lever heeft geen zenuwen ;) Dus pijn kan je er niet aan hebben.
Das het kloterige er ook van... je voelt het niet... Leverfalen heb je pas door als het te laat is en er al schade is :mad: :(
 
Back
Naar boven