XXL Nutrition

Advies en ervaring delen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Melissa

Novice
Lid geworden
15 sep 2018
Berichten
20
Waardering
1
Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 47 en sport al jaren. Toch lukt het mij op de een of ander manier niet om mijn vetpercentage te verlagen en strakker/slanker te worden. Ik ben sinds kort met een nieuwe schema begonnen.
3 dagen pw krachttraining en 2 x na krachttraining doe ik aan yoga. Hiervoor deed ik alleen maar cardio en kracht en ik werd wel sterker, maar zonder verlies van vet, cm, kg. Ik eet bewust en probeer niet meer binnen te krijgen dan op niet sportdagen op onderhoudsniveau en op sportdagen iets meer. Veel proteïne, weinig snelle koolhydraten en vetten.
Is yoga na krachttraining en, of HIIT wel een goede manier of niet? Moet je cardio voor of na krachttraining doen? Mijn kuiten zijn wel behoorlijk gespierd en dat is jammer, want ik zou ze slanker willen hebben.
Alle tips zijn welkom.
 
Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 47 en sport al jaren. Toch lukt het mij op de een of ander manier niet om mijn vetpercentage te verlagen en strakker/slanker te worden. Ik ben sinds kort met een nieuwe schema begonnen.
3 dagen pw krachttraining en 2 x na krachttraining doe ik aan yoga. Hiervoor deed ik alleen maar cardio en kracht en ik werd wel sterker, maar zonder verlies van vet, cm, kg. Ik eet bewust en probeer niet meer binnen te krijgen dan op niet sportdagen op onderhoudsniveau en op sportdagen iets meer. Veel proteïne, weinig snelle koolhydraten en vetten.
Is yoga na krachttraining en, of HIIT wel een goede manier of niet? Moet je cardio voor of na krachttraining doen? Mijn kuiten zijn wel behoorlijk gespierd en dat is jammer, want ik zou ze slanker willen hebben.
Alle tips zijn welkom.
Wacht dus jij eet op onderhoud of boven onderhoudsniveau? Best logisch dat je dan geen vet verliest.
Probeer eens 100kcal onder onderhoudsniveau te eten.
 
Hiervoor had ik dat geprobeerd (200 onder onderhoud) en toen viel ik al helemaal niet af.
 
Dan moet je nog lager.
 
Veel proteïne, weinig snelle koolhydraten en vetten.
Hier ga je ook de mist in.... vetten heb je nodig voor je hormonen en je vetstofwisseling.
Je hebt niet overdreven veel eiwitten nodig.
2 gr eiwit per kg bw heb je zat aan
minimaal 1 gr vet per kg bw
rest kh

Misschien eens posten wat je eet. hoeveel en macro's en je onderhoud.
Lees deze link
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Daarnaast een goed trainingsschema
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/

en cardio na je kt.
 
Je eet teveel
 
Mijn eten ziet er ongeveer als volgt uit:
Ontbijt: 250 gr magere kwark met 100 gr bosvruchten of 1 fruit (appel, kiwi, sinaasappel) of 250 gram kwark en 1 gekookt eitje of amandel/sojamelk met havermout.
Tussendoor: 1 gekookt eitje of 1 stuk fruit of wat bleekselderij/wortel, handje vol noten (ongebrand en ongezouten).
Lunch: 100 gram kipfilet met gestoomde groente of rauwkost met tonijn en als ik onderweg ben dan twee volkorenboterhammen met kipfilet of kaas.
Avond: 150 gram vis of vlees of kip met gestoomde groente en soms 1 a 2 eetlepel zilvervliesrijst of (zoete) aardappel of volkoren pasta of alleen groente en vlees/vis.
Na het eten soms bekertje soja/amandelmelk en soms helemaal niets.
Voor het bereiden van gerechten gebruik ik olijf- of kokosolie (heel weinig).

2x pm ga ik uit eten, maar ook daar let ik op wat ik eet.
 
Hier ga je ook de mist in.... vetten heb je nodig voor je hormonen en je vetstofwisseling.
Je hebt niet overdreven veel eiwitten nodig.
2 gr eiwit per kg bw heb je zat aan
minimaal 1 gr vet per kg bw
rest kh

Misschien eens posten wat je eet. hoeveel en macro's en je onderhoud.
Lees deze link
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Daarnaast een goed trainingsschema
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/

en cardio na je kt.

Ik doe wel 2x yoga en 1 x 15 min. cardio na mijn krachttraining is dat ook goed?
 
meer bewegen :o
 
idd teveel eten bestaat niet , niet genoeg bewegen wel
Zie reactie hieronder. Ik denk niet dat met wat ik eet (zie lijst boven) dat ik te veel eet. Maar van dit soort tips leren mensen echt heel veel. Bedankt.
 
Met alle respect maar van 2x per week yoga ga je geen vet verliezen ..

Verhoog je cardio na je krachttraining , eventueel een keer een HIIT training zoals spinning

Het is geen rocketscience ..
 
Laatst bewerkt:
Het is en blijft heel simpel als je niet afvalt en je wilt dat wel, dan moet je of meer bewegen of minder gaan eten. Als je dat niet gelooft en hoopt op andere tips zal er weinig gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eten ziet er ongeveer als volgt uit:
Ontbijt: 250 gr magere kwark met 100 gr bosvruchten of 1 fruit (appel, kiwi, sinaasappel) of 250 gram kwark en 1 gekookt eitje of amandel/sojamelk met havermout.
Tussendoor: 1 gekookt eitje of 1 stuk fruit of wat bleekselderij/wortel, handje vol noten (ongebrand en ongezouten).
Lunch: 100 gram kipfilet met gestoomde groente of rauwkost met tonijn en als ik onderweg ben dan twee volkorenboterhammen met kipfilet of kaas.
Avond: 150 gram vis of vlees of kip met gestoomde groente en soms 1 a 2 eetlepel zilvervliesrijst of (zoete) aardappel of volkoren pasta of alleen groente en vlees/vis.
Na het eten soms bekertje soja/amandelmelk en soms helemaal niets.
Voor het bereiden van gerechten gebruik ik olijf- of kokosolie (heel weinig).

2x pm ga ik uit eten, maar ook daar let ik op wat ik eet.
Lijkt alsof je geen idee hebt van hoeveel kcal je binnen krijgt, dus kan je ook niet weten of je "te veel" eet..
 
Lijkt alsof je geen idee hebt van hoeveel kcal je binnen krijgt, dus kan je ook niet weten of je "te veel" eet..
Gelukkig heb je daar de apps voor :) Ik weeg alles en daardoor is makkelijk om te zien hoeveel kcal je binnen krijgt.
 
Met alle respect maar van 2x per week yoga ga je geen vet verliezen ..

Verhoog je cardio na je krachttraining , eventueel een keer een HIIT training zoals spinning

Het is geen rocketscience ..
Ben daar al mee begonnen, deed eerst 20 min cardio na kracht, maar doe nu meer. Yoga is eigenlijk meer als cooling down.
 
Back
Naar boven