MuscleMeat

Leniger worden, advies nodig!

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
3 apr 2016
Berichten
5
Waardering
3
Lengte
1m75
Hi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen/tips geven op,

Ik fitness nu wat jaartjes en ben zeker gespierder worden in die tijd. Verder neem ik het fitness nou niet al te serieus in een zin als dat ik echt niet per se hartstikke droog en alles wil zijn zoals bijvoorbeeld Arnold Schwarzenegger (niet dat ik überhaupt even ripped kan worden zoals hem;))

Maar ik wil wel wat leniger worden en ogen. Ik ben niet de langste en dan heel breed zijn ziet er niet zo uit (dit valt verder echt wel mee), maar ik wil juist de andere kant op en wat leniger ogen, zie hieronder voorbeelden. Wat zou ik moeten aanpassen om daar heen te kunnen werken? Meer sets? Lichtere gewichten? Zwaarder?

Kijk, twee voorbeelden (Brad Pitt in Snatch, en Conor Mcgregor) van waar ik heen zou willen werken, en dan als laatst de kant wat ik juist niet wil (en ja, zoiets zal ik nooit worden maar even een goed tegenbeeld).

Graag advies! Tips!:D

brad-pitt-snatch-tattoo-brad-pitt-snatch-1280x1280.jpg


Conor-McGregor-1063102.jpg


the-harsh-realities-of-living-with-a-bodybuilder.jpg
 
Heeft weinig met lenigheid te maken toch? Gasten bovenaan hebben gewoon weinig massa. McGregor woog iets van >70kg ofzo?

Gewoon een kwestie van trainen en spelen met je gewicht
 
Nja, misschien ook niet inderdaad. Maar ik heb het idee dat als je alleen maar met gewichten rond loopt je wat 'stijver' word. Conor doet natuurlijk naast wat gewichtheffen veel andere oefeningen, die moet lenig zijn voor zijn sport.

Maar verder is dit niks bijzonders dan gewoon wat afvallen? Dus niks met meer of minder sets, zwaarder/lichtere gewichten?
 
Dit is gewoon minimale massa en laag vetpercentage. Speciaal op lenigheid trainen lijkt me een beetje overbodig.
 
Wil je leniger lijken of leniger worden?

Leniger ogen gewoon blijven trainen en diep cutten.

Om leniger te worden zou je bij JC van D in de leer kunnen gaan.

giphy.gif


giphy.gif
 
Groot en lenig kan ook:

jujimufu-freaks-of-fitness-1506736000.jpg


Zijn 2 verschillende zaken. Misschien ben je in de war met "lean", wat simpelweg slank betekend.
 
Wil je leniger lijken of leniger worden?

Leniger ogen gewoon blijven trainen en diep cutten.

Om leniger te worden zou je bij JC van D in de leer kunnen gaan.

Bekijk bijlage 457738

Bekijk bijlage 457739
Ah ja, daar zit wel een verschil in. Leniger ogen in dit geval, maar wat leniger zijn is ook niet mis. Misschien moet ik meer strekken en rekken erbij doen.

Groot en lenig kan ook:

Bekijk bijlage 457741

Zijn 2 verschillende zaken. Misschien ben je in de war met "lean", wat simpelweg slank betekend.
Dan bedoel ik inderdaad meer lean zijn. Lenig is die dude zeker op jou afbeelding, maar zo zou ik er zeker niet uit willen zien.

Het is lastig uit te leggen, maar je hebt bijvoorbeeld van die grote gepompte biceps, en de iets meer langer 'gerekte' die ook je hele vorm meteen fitter maakt, daar wil ik naar toe werken. En omdat ik al niet de langste ben (rond de 1.75m) is heel breed zijn ook niet echt meer en oog je kleiner in lengte vind ik.
 
lenig lijken ik vaak gewoon een laag vetpercentage, en verder denk ik dat een lichaam met goede conditie toch ook wat leniger oogt. Als je leniger wilt worden moet je gewoon daar speciaal oefeningen voor gaan doen.

Edit: de lengte van je biceps is genetisch bepaald dus daar kan je niet heel veel aan veranderen
 
Het is lastig uit te leggen, maar je hebt bijvoorbeeld van die grote gepompte biceps, en de iets meer langer 'gerekte' die ook je hele vorm meteen fitter maakt, daar wil ik naar toe werken. En omdat ik al niet de langste ben (rond de 1.75m) is heel breed zijn ook niet echt meer en oog je kleiner in lengte vind ik.
Dus je wil gewoon een magere snijboon zijn, omdat je bang bent dat je spierbal anders niet "langgerekt" is en je er dan niet lenig uitziet?

Als je na "jaartjes trainen" nog met dit soort denkbeelden rondloopt dan is er iets niet helemaal goed gegaan. De kans dat je zo groot wordt als Jujimufu (de lenige buffe dude) zonder AAS is onrealistisch en op een vetpercetage en massa als MC Gregor zien de meesten er al gauw uit als een skinny ecto, zeker als je in kleding loopt.
 
Back
Naar boven