MuscleMeat

Beginner schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kampers

Cool Novice
Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
30
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
95kg
Vetpercentage
28%
Hej iedereen, ik ben nieuw in het werken met gewichten. Momenteel heb ik een schema gemaakt zoals hier onder staat. Mijn doel is in de eerste plaats wat vet te verliezen en spieren op te bouwen. Ik zou wel graag alle spiergroepen willen trainen.

Ik doe alles met barbell, is het beter om dumbells te gebruiken? Mis ik nog belangrijke oefeningen?

Ik doe alles 3 sets. Met 2a3min pauze tussen elke set.

30/60min Cardio 4x per week lage hartslag (di, don, zat, zon)

Maandag
Squad 5x30kg
Bench press 5x30kg
Barbell row 5x40kg
Crunches 15x

Woensdag
Squad 8x30kg
Overhead press 5x25kg
Deadlift 5x70kg

Vrijdag
Squad 5x30kg
Incline Bench press 5x30kg
Barbell row 5x40kg
Crunches 15x
 
De main compound oefeningen zou ik blijven uitvoeren met een barbell. Dit is het meest effectief omdat je de mogelijkheid hebt om kleine gewichten toe te voegen en aldus zwaarder zal kunnen tillen. Echter heeft het gebruik van dumbells ook zo haar profijten. Het resulteert vaak tot meer activatie van je spieren door het evenwicht wat je moet behouden en minimaliseert 'muscle imbalance'. Dit zou je kunnen toepassen voor oefeningen specifiek voor je bovenlichaam.

4x per week cardio van 30 tot 60 minuten vind ik wel aan de hoge kant, wat is uiteindelijk je doel met cardio en überhaupt je workout? Wil je afvallen en ben je meer geïnteresseerd in zwaar tillen? Of wil je eerder breed worden en een groot gespierd lichaam hebben?
 
Kijk eens naar stronglifts 5x5, ik doe dit nu ongeveer 5 weken en werkt zeer goed, vooral als beginner. Dit zijn maar 3 compounds per workout maar je kan er steeds nog iets bij doen zoals crunches of 1 biceps/triceps oefening.
 
Kijk eens naar stronglifts 5x5, ik doe dit nu ongeveer 5 weken en werkt zeer goed, vooral als beginner. Dit zijn maar 3 compounds per workout maar je kan er steeds nog iets bij doen zoals crunches of 1 biceps/triceps oefening.
Bedankt voor de tips. Mijn doel is niet perce om zware gewichten te kunnen tillen. Maar vet verliezen en een lichaam opbouwen.
En is het belangrijk om voor en na je training iets eiwitrijk te eten? Mss een shake ofzo? Ik las iets van 25g voor en 25gr eiwit na de training?
 
En is het belangrijk om voor en na je training iets eiwitrijk te eten? Mss een shake ofzo? Ik las iets van 25g voor en 25gr eiwit na de training?
Het belangrijkste is dat je je eiwitdoel over de dag haalt. De timing van je eiwitten, gaat echt over details. Zelf vind ik het wel altijd fijn om binnen een uur na mijn training iets eiwitrijks naar binnen te werken.
 
Bedankt voor de tips. Mijn doel is niet perce om zware gewichten te kunnen tillen. Maar vet verliezen en een lichaam opbouwen.
En is het belangrijk om voor en na je training iets eiwitrijk te eten? Mss een shake ofzo? Ik las iets van 25g voor en 25gr eiwit na de training?
Als je als beginner en zeker als natty spiermassa wil bouwen dan zal je zwaar moeten liften, of dat laatste nou je doel is of niet. Verder maakt het geen drol uit wanneer je precies je eiwitten naar binnen tikt, als je voeding on point is dan krijg je dagelijks al genoeg eiwitten binnen.
 
Bedankt voor de tips. Mijn doel is niet perce om zware gewichten te kunnen tillen. Maar vet verliezen en een lichaam opbouwen.
En is het belangrijk om voor en na je training iets eiwitrijk te eten? Mss een shake ofzo? Ik las iets van 25g voor en 25gr eiwit na de training?

Ik eet meteen na mijn training, ik train thuis rond 17u30, na de training staat het avondeten klaar :-). Een uur tot 30min voor de training drink ik een eiwitshake en eet ik nog wat carbs. Maar zoals gezegd maakt het niet zo veel uit.
Zware compound oefeningen zijn het beste om massa te kweken, daarom dat de 5x5 ideaal is, zo kun je erna nog kiezen of je voor powerliften of bodybuilding gaat (of combinatie).
 
En als ik je vetpercentage zie 28%, zou ik eerst cutten met een SL5x5 schema of dergelijke tot rond de 18%. Je vetpercentage zal dalen maar je spieren zullen tegen dan ook al flink gegroeid zijn (noob gains) zolang je genoeg eiwitten binnen neemt.
 
En als ik je vetpercentage zie 28%, zou ik eerst cutten met een SL5x5 schema of dergelijke tot rond de 18%. Je vetpercentage zal dalen maar je spieren zullen tegen dan ook al flink gegroeid zijn (noob gains) zolang je genoeg eiwitten binnen neemt.
Oké, iedereen bedankt voor de info. Die training ga ik zeker eens bekijken. Ik ben momenteel aan het cutten en het voelt niet aan alsof ik ergens in de dag honger heb.

De calorieën die ik verbruik met de training bij eten of niet?
 
De calorieën die ik verbruik met de training bij eten of niet?

Say what ?
Volgens mij begrijp jij niet wat “ cutten “ inhoudt ..
 
Back
Naar boven