MuscleMeat

Beginner schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kampers

Cool Novice
Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
30
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
95kg
Vetpercentage
28%
Hej iedereen, ik ben nieuw in het werken met gewichten. Momenteel heb ik een schema gemaakt zoals hier onder staat. Mijn doel is in de eerste plaats wat vet te verliezen en spieren op te bouwen. Ik zou wel graag alle spiergroepen willen trainen.

Ik doe alles met barbell, is het beter om dumbells te gebruiken? Mis ik nog belangrijke oefeningen?

Ik doe alles 3 sets. Met 2a3min pauze tussen elke set.

30/60min Cardio 4x per week lage hartslag (di, don, zat, zon)

Maandag
Squad 5x30kg
Bench press 5x30kg
Barbell row 5x40kg
Crunches 15x

Woensdag
Squad 8x30kg
Overhead press 5x25kg
Deadlift 5x70kg

Vrijdag
Squad 5x30kg
Incline Bench press 5x30kg
Barbell row 5x40kg
Crunches 15x
 
De main compound oefeningen zou ik blijven uitvoeren met een barbell. Dit is het meest effectief omdat je de mogelijkheid hebt om kleine gewichten toe te voegen en aldus zwaarder zal kunnen tillen. Echter heeft het gebruik van dumbells ook zo haar profijten. Het resulteert vaak tot meer activatie van je spieren door het evenwicht wat je moet behouden en minimaliseert 'muscle imbalance'. Dit zou je kunnen toepassen voor oefeningen specifiek voor je bovenlichaam.

4x per week cardio van 30 tot 60 minuten vind ik wel aan de hoge kant, wat is uiteindelijk je doel met cardio en überhaupt je workout? Wil je afvallen en ben je meer geïnteresseerd in zwaar tillen? Of wil je eerder breed worden en een groot gespierd lichaam hebben?
 
Kijk eens naar stronglifts 5x5, ik doe dit nu ongeveer 5 weken en werkt zeer goed, vooral als beginner. Dit zijn maar 3 compounds per workout maar je kan er steeds nog iets bij doen zoals crunches of 1 biceps/triceps oefening.