XXL Nutrition

ideale VP bulk kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bertusk

Novice
Lid geworden
23 mei 2019
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
96kg
Vetpercentage
10%
Hallo ijzervreters,

Ik ben van plan om weer een kuurtje te pakken, ik heb in het verleden 2 kuurtjes gehad: 1ste was 16 weken test e met 5 weken winny, 9.5 schoon aan overgehouden.
2e kuur: 9 weken test p 500 en 7 weken npp 400 met dbol als kickstart.
Helaas moest ik de 2e kuur afbreken door een auto-ongeluk.

Nu, 3 jaar verder, heb ik al die tijd gewoon getraind en ik wil weer een kuurtje gaan doen.
Deze keer 16 weken test e 500 en 14 weken Deca 400.

Ik wil deze keer met echt een zo laag mogelijk vp beginnen.
Bij mijn eerst begon ik met 15%, mijn 2e op 11%.
Momenteel ben ik 14%.

Mijn vraag is dus wat jullie ervaring is en wat het beste vp is.
Ik zat zelf te denken aan 8%.

Alvast bedankt!
 
Wedstrijdshape is imo het beste.

8% is natuurlijk ook heel goed
 
10 is denk ik ook al genoeg.
 
Moeilijk te zeggen maar ik denk dat het beste 6% of 8% is. Uiteraard is 10% of 12% voldoende, maar op een lager vp reageer je gewoon veel beter op AAS en je ziet de veranderingen ook veel sneller.

Wereld van verschil als je dianabol, oxy of deca neemt op een vp van 6% tegenover wanneer je op 14% staat. Zowel in sides als gains en look.
 
Moeilijk te zeggen maar ik denk dat het beste 6% of 8% is. Uiteraard is 10% of 12% voldoende, maar op een lager vp reageer je gewoon veel beter op AAS en je ziet de veranderingen ook veel sneller.

Wereld van verschil als je dianabol, oxy of deca neemt op een vp van 6% tegenover wanneer je op 14% staat. Zowel in sides als gains en look.

Waarom zou je op 6% meer gains maken met AAS als op 10%?
 
Vanaf onder de 10% wordt hier aangeraden.
 
Waarom zou je op 6% meer gains maken met AAS als op 10%?
Met een hoger vetpercentage ben je toch vatbaarder voor oestrogeen sides en kan invloed hebben met hoe je kuur verloopt. Misschien moet je wel dosissen verlagen, een AI of een SERM nemen en heeft ook weer overal invloed op.

Nu begrijp ik dat het tussen 6% en 10% discutabel is omdat het zo weinig verschil lijkt, maar voor sommigen kan het net die drempel zijn.

Maar zoals met alles in bodybuilding kan je helaas niet overal vaste cijfers aan hangen, vandaar dat ik zei dat het moeilijk te zeggen is :)
 
Waarom zou je op 6% meer gains maken met AAS als op 10%?


Ja dat vraag ik me dus ook af, zou er een soort drempel zijn?
Dat je vanaf een bepaald vp gewoon veel beter gaind zonder veel sides, maar dat nog lager gaan niet perse meer gains oplevert.
 
Met een hoger vetpercentage ben je toch vatbaarder voor oestrogeen sides en kan invloed hebben met hoe je kuur verloopt. Misschien moet je wel dosissen verlagen, een AI of een SERM nemen en heeft ook weer overal invloed op.

Nu begrijp ik dat het tussen 6% en 10% discutabel is omdat het zo weinig verschil lijkt, maar voor sommigen kan het net die drempel zijn.

Maar zoals met alles in bodybuilding kan je helaas niet overal vaste cijfers aan hangen, vandaar dat ik zei dat het moeilijk te zeggen is :)


Ja klopt, mijn eerste kuur begon ik met een best hoog vp, was Tering breed, niet normaal meer, maar wel puffy en veel rond.
Tot het vocht wegtrok.

Dat wil ik dus voorkomen, zeker met deca, wil wel gewoon de resultaten goed kunnen zien.
 
Lager vp = langer bulken= meer gains
 
Zit zelf altijd tussen de 12-16 % en geen enkele last van oestrogeen sides.
Denk dat het verschil alleen optisch is. Je zal nagenoeg hetzelfde gainen of je nou op 6% zit of op 12%.
 
Zit zelf altijd tussen de 12-16 % en geen enkele last van oestrogeen sides.
Denk dat het verschil alleen optisch is. Je zal nagenoeg hetzelfde gainen of je nou op 6% zit of op 12%.

Ik denk dat heel het - oestrogene sides zijn gerelateerd aan VP - verhaal sowieso overtrokken is. Jij kan met 16% flink kuren en hebt nergens last van en ik begon best wel lean met een baby-dosis test en had binnen een paar weken een gezwel onder me tepel. En ik denk ook niet dat dat niet was voorgekomen als ik 6% vet had ipv 10%. Dat is bullshit.

Gevoeligheid voor oestrogeen en gyno etc. is imo puur afhankelijk van je genen. Je VP heeft daar niks mee te maken.
 
Ik denk dat heel het - oestrogene sides zijn gerelateerd aan VP - verhaal sowieso overtrokken is. Jij kan met 16% flink kuren en hebt nergens last van en ik begon best wel lean met een baby-dosis test en had binnen een paar weken een gezwel onder me tepel. En ik denk ook niet dat dat niet was voorgekomen als ik 6% vet had ipv 10%. Dat is bullshit.

Gevoeligheid voor oestrogeen en gyno etc. is imo puur afhankelijk van je genen. Je VP heeft daar niks mee te maken.
In principe kun je letterlijk alles op genen gooien, maar volgens mij is ‘t wel algemeen bekend dat er met een hoger VP ook meer aromatase enzyme aanwezig is waar aan gehecht kan worden. Dit hoeft niet te concluderen dat je perse last gaat krijgen, maar wel “hoger kans op”.

Ik heb aanzienlijk minder last van gyno sinds m’n VP omlaag is gegaan, en bloeddruk is ook beter geworden.

Je zegt dat VP er niets mee te maken heeft, en dat is imo wel kort door de bocht. Er is zeker wel enige invloed, alleen de mate waarop het invloed heeft is idd voor iedereen anders.
 
Laatst bewerkt:
In principe kun je letterlijk alles op genen gooien, maar volgens mij is ‘t wel algemeen bekend dat er met een hoger VP ook meer aromatase enzyme aanwezig is waar aan gehecht kan worden. Dit hoeft niet te concluderen dat je perse last gaat krijgen, maar wel “hoger kans op”.

Ik heb aanzienlijk minder last van gyno sinds m’n VP omlaag is gegaan, en bloeddruk is ook beter geworden.

Je zegt dat VP er niets mee te maken heeft, en dat is imo wel kort door de bocht. Er is zeker wel enige invloed, alleen de mate waarop het invloed heeft is idd voor iedereen anders.

Heel eerlijk, denk dat het vooral persoonsgebonden is.
Ik begon ook op een hoog vp, werd wel puffy en heb een keer gevoelige tepels gehad.
Toen meteen nolva gepakt en het was weg.
Ben niet echt bang voor sides, meer dat ik gewoon het resultaat wil zien ipv dat het onder een laag vet en vocht zit.

Ik weet dat het beter aanslaat als je vp minder is.
 
Back
Naar boven